Bariste, ugostitelji i YouTuberi – od sna do pravog biznisa
Kažu ako pronađeš posao koji voliš da nikada nećeš raditi niti dana u svom životu, samo ćeš guštati. Upravo to potvrđuju i ove uspješne priče – od pržionice i kafića Nika Orošija do male obiteljske konobe u Dubrovniku.
Caffe bar i pržionica Eliscaffe već je odavno omiljeno mjesto za ispijanje kave brojnih Zagrepčana, a njegov vlasnik Nik Oroši proglašen je najboljim baristom u Hrvatskoj još prije desetak godina. No ono što je još više privuklo pažnju javnosti je nedavno veliko priznanje vlasniku i njegovu baru. Naime, Eliscaffe je uvršten među 600 najboljih mjesta za ispijanje kave u svijetu prema izboru uglednog izdavača Phaidona čiju listu kreiraju najbolji svjetski bariste.
Oroši je svojom strašću i predanošću pomogao da se i Hrvatska nađe među 50 zemalja svijeta koje se nalaze na tom prestižnom popisu. I sam priznaje da je po prvi put nakon brojnih natjecanja, nagrada i priznanja zapravo odahnuo i shvatio što je uspio ostvariti. Kaže kako svaka pohvala godi, ali da je ova nestvarno dobra postala svojevrsna prekretnica u poslovanju, ne u smislu zarade već ponovnog početka s novim, čišćim vizijama. Pružila je veliki poticaj za posao i proizvodnju i njemu i cijelom timu.
Ideja za pokretanje bara i bavljenje kavom došla mu je u snu, a zanimljiva je činjenica kako prije toga Oroši nije uopće pio kavu. No odlučio je slijediti svoj san i dati sve od sebe te se posvetio proučavanju ovog popularnog napitka na gotovo znanstveni način. Čitao je, učio i pri tome proputovao gotovo pola svijeta školujući se da bi danas mogao stajati uspravno i s ponosom pokazati što je uspio stvoriti ni iz čega.
Ipak, put do današnjeg uspjeha bio je trnovit, počevši od opake konkurencije do inspekcija, no uspio se izdići iznad svega jedinstvenošću i predanošću te iznimnom kavom koju sam proizvodi od najkvalitetnijih sirovina. U posljednjih nekoliko godina kava je postala trend, a osobito tzv. specialty coffee segment, no to ga ne plaši jer primjećuje kako se vrlo malo ljudi zapravo posvećuje školovanju i ulaže u znanje koje smatra presudnim za uspjeh u ovom poslu.
Biti poduzetnik nije jednostavno, posebno u današnje vrijeme otvorenog tržišta i velike konkurencije. Uspjeh je tim veći jer pronaći svoje mjesto i plasirati se kao originalan i jedinstven te pružiti ljudima proizvode i usluge koje će pamtiti i rado im se vraćati, prava je umjetnost.
Konoba Veranda o kojoj se priča u svijetu
Konoba Veranda slovi za jedan od najboljih ugostiteljskih objekata u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Bilo među lokalnim gostima ili pak među turistima, ovo mjesto postalo je omiljena gastro destinacija i dobiva same pohvale. Recenzije koje ljudi pišu na TripAdvisoru zaista su impresivne. Uspjeh je tim veći što je konoba locirana van samoga Dubrovnika i Starog Grada kojem svi turisti žele biti bliže. No bračni par Andrić uspio je privući brojne ljubitelje dobre hrane koji se s radošću vraćaju i nije im problem “skoknuti” i malo van zidina u obližnju Štikovicu.
Maja Andrić presudnom za uspjeh vidi njihovu obiteljsku priču koja ih ističe u moru drugih restorana na krajnjem jugu te smatra kako su se ljudi od silne želje za uspjehom i zaradom izgubili. Sve je postalo više-manje industrija, sve je postalo isto, već viđeno.
Njezin suprug Mirko cijeli je život sanjao o vlastitom obiteljskom objektu, a Maja je vjerovala u njega, bodrila ga i bila mu saveznik na putu do ostvarenja snova. Kako priznaje, vjetar u leđa i još jedan veliki saveznik na njihovu putu bila im je i Erste banka, koja je podupirala njihove vizije i pomogla im postići ovo što danas imaju. Osim izuzetne gastronomske ponude, javnost je zaintrigirao i njihov humanitarni angažman. Naime, krajem prošle godine organizirali su akciju “24 sata bez kompromisa” te su svu svoju cjelodnevnu zaradu donirali za kupnju CTG uređaja za rađaonicu Opće bolnice Dubrovnik.
“Ljudima je dosta laži i maski. Ono čega su željni su neke gotovo zaboravljene priče i vrijednosti, iskrenost i nostalgija, tako da topla obiteljska priča privlači i teško ju je u današnje vrijeme pronaći”, govori Maja i kroz šalu dodaje da se ne treba zavaravati jer i kod njih zbog hrpe posla, žurbe i stresa ponekad znaju pasti teške riječi. Ipak, brzo se ohlade, oraspolože jedno drugo i uvijek se drže zajedno.
Smatraju se na neki način dužnima vratiti dio svojoj zajednici, odnosno gradu Dubrovniku za potporu koju im je kao poduzetnicima pružio i to su ovom akcijom uspjeli. Ali ne žele stati na tome, ovo ih je iskustvo obogatilo i usrećilo te planiraju u tome nastaviti. Otkrili su nam i planove za budućnost. I baš kada biste pomislili kako se žele proširiti ili možda preseliti, otkrivaju kako se zapravo planiraju smanjiti. Manji broj stolova za još intimniju, obiteljsku atmosferu njihov je san, smatraju da tako mogu pružiti bolju uslugu, svježije namirnice i bolju hranu. Žele biti potpuno autentični i u tome ustrajati. Maja nam je priznala kako se svi ti divni obiteljski recepti koje možete probati u njihovoj konobi možda jednog dana nađu i u kuharici.
Skriveni zagrebački biser
Figa Garden by Henrik skriveni je zagrebački biser. Ovaj novootvoreni caffe bar nastavak je obiteljske tradicije stare čak 42 godine na istoj adresi. Zbog svoje pomalo skrivene lokacije mnogima je tek sad upao u oko, ponajviše zbog privlačnog, dizajnerski uređenog interijera koji se širi fotografijama na društvenim mrežama, ali i neodoljivih slastica koje ondje možete degustirati uz kavu ili džin. Ovo je stoga savršeno mjesto za iskoristiti slobodno vrijeme i jednostavno se opustiti.
Vlasnik Marko Marinšek kaže kako je otvaranje caffe bara bio logičan slijed događaja s obzirom na to da je njegov otac još davno učinio isto. Također priznaje kako, osobito zbog turističke ponude, ali i prostora samih, zaista ne voli vidjeti zagrebačke lokale i prostore, a osobito dvorišta, koji “zjape” prazni, već apelira da se turistička ponuda podigne na viši nivo. Njemu je na tom putu osobito pomogla i njegova Erste banka. Marinšek priznaje kako ima velike planove za budućnost, nada se daljnjem proširenju biznisa i otvaranju još jednog lokala te, naravno, nastavku svoje odlične suradnje s Erste bankom.
“Poduzetnički starter i Erste banka pokazali su razumijevanje za početnike što smatram pravim društvenim poslovanjem. Sam web tečaj odličan je uvod pa će onome tko se prvi put susreće s biznisom uvelike pomoći. Poslovni plan kao dio Poduzetničkog startera smatram odličnim jer poduzetnici mogu kasnije pratiti svoje poslovanje i vidjeti u što kreću”, istaknuo je Marko Marinšek.
Najpopularnija hrvatska influencerica i YouTuberica
Gotovo da i ne postoji mlada osoba u Hrvatskoj, ali i šire koja nije čula za Niku Ilčić. Ona je najpoznatija hrvatska influencerica i YouTube zvijezda koja je, nakon impresivnog uspjeha na društvenim mrežama i platformama, nedavno objavila i hit knjigu koja je u samo nekoliko sati razgrabljena na Interliberu.
Simpatična Nika priznala je kako još ni sama nije svjesna veličine vlastita uspjeha, jer ona na svoj posao još uvijek gleda onako kako je i krenula u to, kao na dječju igru. Vesela, karizmatična i prije svega iskrena, u kratkom roku uspjela je skupiti hrpu obožavatelja, mahom mlađe populacije, koji su u njoj prepoznali predstavnicu svoje generacije. Nika u svojim vlogovima (video blogovima) otvoreno govori o svakodnevnim stvarima koje muče sve mlade. Smatra kako je ta pozitiva koju širi među vršnjacima upravo ono što svijetu nedostaje u moru negativnih komentara, ružnih vijesti i sveopće depresivne atmosfere.
Njezinu zaraznu energiju prepoznali su tako i brojni brendovi koji su odmah stupili s njom u kontakt i ostvarili suradnju. Noelle makeup kistići koji nose njezino ime suradnja je na koju je posebno ponosna, ali ipak priznaje da nikad ne bi pristala surađivati s nekim brendom koji se ne slaže s njezinim imidžom i u čije proizvode i usluge ne vjeruje i sama ih ne koristi. Na taj bi način, smatra, iznevjerila svoje pratitelje.
Nakon ovakvih uspjeha trebalo je razmisliti i o odabiru banke koja bi joj pomogla u daljnjem ostvarenju snova te priznaje kako se morala posavjetovati s iskusnijim poduzetnicima pa se nakon toga odlučila upravo za Erste. Kao najveće prednosti za nju, ali i svakog mladog čovjeka, ističe jednostavnost i brzinu. Daje joj mogućnost da se opušteno nastavi baviti svojim poslom bez stresa i nervoze znajući da je odabrala banku koja stoji iza nje za sve buduće izazove. Teško je i zamisliti gdje će ova mlada žena dogurati, no kako kaže, za sada se samo dobro zabavlja i ne razmišlja previše o budućnosti. Neki su projekti već u tijeku, neke tek planira, a svi s nestrpljenjem očekujemo rezultate.
Otvoriti prozor u svoju intimu cijelome svijetu nije najjednostavnija stvar, a osobito kada si jako mlad i još uvijek rasteš i gradiš se. Nika je imala veliku sreću da je njezina majka razumjela njezine ambicije i podržavala je u svemu od prvog dana te ju savjetovala u trenucima kad je izlazila u javnost s nekim škakljivim temama. Uz to, odabrala je prave ljude za svoju knjigu. Izdavač Neven Kepeski i urednik Velimir Grgić vjerovali su kako su mladi još uvijek željni dobre literature ako im ponudite nešto što ih uistinu i zanima pa je nakon samo jednog dana Nikina knjiga otišla u dotisak.