Čakovečki Lepi Dečki,
uz craft pivovaru, za vrijeme krize
pokrenuli su i destileriju

Ideja da pokrene craft pivovaru Čakovčaninu Danijelu Radeku došla je iz vrlo pragmatičnih razloga. Danijel za sebe kaže da je veliki ljubitelj craft piva, posebice aleova, i da je bio oduševljen procvatom domaće craft scene prije nekoliko godina. No pivovaru Lepi Dečki, koju vodi posljednje 4 godine, nije pokrenuo samo iz te ljubavi.

Naime, 2015. godine Danijel je preuzeo vođenje restorana Stari Hrast u Čakovcu, u kojem je odlučio organizirati prvi festival craft piva u tome gradu. "Taj festival je prošao super. U prva dva sata prodali smo sve pivo koje su pivari donijeli na festival. Tu mi je postalo jasno da bi se od toga mogao izgraditi dobar biznis, da ljudi kod nas vole craft piva."

Proširenje zaustavio lockdown

Lepi Dečki osnovani su 2016. godine. "Počeli smo sa skromnim kapacitetom od 2000 litara mjesečno i proširivali smo ga više puta u posljednje tri godine. Prvo na 6, pa na 14 , pa na 28, a sad smo na 45 tisuća litara mjesečno. Zapošljavamo sedam djelatnika, u planu je zapošljavanje još tri ili četiri čovjeka u narednih mjesec ili dva. Radimo puno, u stalnoj ponudi imamo 15 vrsta piva, sezonski izbacimo još poneku, ovisno o dobu godine. Dodatno nas izdvaja i to što u stalnoj ponudi imamo čak četiri lagera", kaže.

 

 

Kako su stabilno napredovali, u jesen 2019. godine odobren im je investicijski kredit za kupnju vlastitog prostora i proširenje postojeće pivovare. "U ožujku smo završili radove na preuređivanju novog objekta, počeli smo demontirati pivovaru, ali malo prije no što je sve trebalo biti gotovo, dogodila se korona. Nažalost to preseljenje zato nije trajalo dva tjedna nego dva mjeseca. Nismo mogli doći do majstora, dogovoriti transport, mnogi poslovi su nam otkazani. Jednostavno, sve je stalo”, prepričava Danijel.

Nove okolnosti zahtijevale su brzu prilagodbu, a Danijel i ekipa nisu puno čekali s rukama u džepovima. “Nasreću, imali smo začetak web stranice. Uspjeli smo kroz dva tjedna dignuti webshop, a pokrenuli smo i lokalnu maloprodaju i počeli dostavljati po Međimurju i Varaždinskoj županiji”, kaže.

Danijel Radek: Iz cijele situacije izašli smo puno optimističniji nego što smo bili ranije jer smo shvatili da nema te situacije koju ne možemo prevladati ako vjerujemo u sebe.

U krizi se razmišlja van okvira

Vrh stranice

Jednostavno, morali su početi razmišljati izvan okvira, izaći iz zone komfora i prilagoditi planove. “Novo normalno nas je natjeralo da se prilagodimo. Neke dugoročne planove morali smo realizirati odmah, a neke kratkoročne odgoditi. Na primjer, u planu smo mali otvaranje destilerije, ali ideja je bila da s tim projektom krenemo 2025. godine. Taj smo projekt realizirali za vrijeme korone. Tako smo u vrijeme najveće krize počeli proizvoditi whiskey i gin. Proširenje kapaciteta i otvaranje destilerije omogućilo nam je da izađemo na tržište s mnogo novih proizvoda i da otvorimo tržište koja do sada nismo imali”, kaže Danijel.

Na situaciju u kojoj su se našli nitko nije mogao biti pripremljen, a u održavanju optimizma najvažnija im je bila podrška obitelji, zaposlenika, partnera i banke. “Iz cijele situacije izašli smo puno optimističniji nego što smo bili ranije jer smo shvatili da nema te situacije koju ne možemo prevladati ako vjerujemo u sebe”, zaključuje Danijel.

Moglo bi te zanimati i...