ERSTE privatno bankarstvo dio je poslovne strategije Erste Grupe koja je implementirana u svim članicama Grupe kako bi pružila ekskluzivne usluge klijentima, uzimajući u obzir njihove financijske potrebe.
Ovaj važan segment poslovanja Erste banke posluje u šest zemalja- Austriji, Češkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj te pruža uslugu za više od 20.000 klijenata s ukupnom imovinom od 28 milijardi eura. Direkcija privatnog bankarstva osnovana je 2007. godine, sa sjedištem u Zagrebu, te posluje i na lokacijama u Rijeci i Splitu.
Svoje poslovanje Erste privatno bankarstvo temelji na kvaliteti, znanju, stručnosti i diskreciji te želi klijentima pružiti vrhunsku uslugu upravljanja financijskom imovinom, a proizvode i usluge prilagoditi modernom tržištu i sve većim individualnim potrebama klijenata. Osim lojalnih klijenata, o kvaliteti usluge privatnog bankarstva u Hrvatskoj najbolje govori čak sedam nagrada koje su Erste privatnom bankarstvu dodijelile renomirane publikacije iz područja financijske industrije tijekom posljednjih desetak godina.
O svemu tome razgovarali smo s Kristinom Buconjić, direktoricom Direkcije privatnog bankarstva.
Kristina Buconjić, direktorica Direkcije privatnog bankarstva
Kristina, možete li nam reći više o tome što obuhvaća usluga privatnog bankarstva u Hrvatskoj?
Upravljanje financijskom imovinom naših klijenata, uz njihovo zadovoljstvo, primarni je cilj naših aktivnosti. U ponudi se nalaze brojni investicijski proizvodi, od različitih vrsta investicijskih fondova i samostalnog trgovanja vrijednosnim papirima do usluge upravljanja individualnim portfeljem klijenta, a sve uz pomoć našeg tima financijskih stručnjaka i investicijskih savjetnika. Ključni aspekti poslovanja uključuju financijske savjetodavne usluge, personalizirane financijske savjete prilagođene jedinstvenim ciljevima svakog klijenta, procjenu njihove trenutne financijske pozicije te razvoj prilagođenih strategija za očuvanje njihove imovine.
Koja je vaša ciljna skupina i što vaši klijenti mogu očekivati?
Naša ciljna skupina su klijenti koji raspolažu znatnom financijskom imovinom, u visini minimalno 300.000 eura ili više, te su spremni ulagati u neki od investicijskih proizvoda koji se nalaze u ponudi Erste banke. Privatni bankari klijentima nude širok spektar investicijskih rješenja te kvalitetnu i stručnu uslugu posredovanja u svim oblicima bankarskog i parabankarskog poslovanja Erste Grupe. Klijentima omogućujemo pristup tržištima i pružamo informacije o brojnim investicijskim proizvodima te raznim oblicima diversifikacije imovine u skladu s njihovim preferencijama ulaganja, sklonostima preuzimanju rizika i vremenskim horizontom ulaganja. Izgradnja i održavanje kvalitetnih odnosa s klijentima kamen je temeljac naše uloge. Prioritet su nam redovita komunikacija, proaktivan angažman i iznimna isporuka usluga kako bismo stvorili povjerenje i lojalnost među svojim klijentima. Profesionalni odnos koji se temelji na povjerenju od najveće nam je važnosti jer takvi klijenti često zahtijevaju diskreciju i prilagođena rješenja. Osim toga, velika usredotočenost na detalje i sposobnost profesionalnog snalaženja u osjetljivim situacijama ključne su osobine privatnih bankara.
Koji su najveći izazovi s kojima se suočava privatno bankarstvo u Hrvatskoj?
Jedan od najvećih izazova je zadovoljiti sve složenije potrebe i očekivanja klijenata te držati korak s brzim promjenama na tržištu kapitala i rastućom konkurencijom. Regulatorni i pravni okviri također mogu predstavljati izazov u pružanju usluga privatnog bankarstva, zbog sve većih regulatornih zahtjeva i opsežne dokumentacije, s ciljem zaštite klijenta, u skladu s najvišim standardima transparentnosti i sigurnosti. Individualni pristup i međusobno povjerenje ključ su dugoročne suradnje između privatnog bankara i klijenta. Zadaća privatnih bankara je da pažljivo osluškuju potrebe klijenata te s maksimalnom diskrecijom postupaju u pronalaženju najprikladnijih proizvoda i strategija ulaganja, za svakog pojedinog klijenta i na obostrano zadovoljstvo.
Osim zadovoljstva klijenata, vaš rad kontinuirano prati i hvali međunarodna struka.
Osvajanje nagrada izuzetno je priznanje za uslugu Privatnog bankarstva Erste banke. Iznimno smo ponosni na čak sedam osvojenih nagrada za „Najbolju uslugu privatnog bankarstva“ u Hrvatskoj od renomiranih financijskih publikacija kao što su „Euromoney“(2013.), „The Banker“ (2014., 2017., 2019.,i 2021.) te „Global Finance“ (2023. i 2024.). Sve ove nagrade poticaj su nam da budemo još proaktivniji, pratimo dinamično okruženje na domaćim i svjetskim financijskim tržištima te budemo ukorak s novim izazovima i rastućom konkurencijom.
Za kraj, kako vidite budućnost privatnog bankarstva u Hrvatskoj?
Uza sve veći naglasak na digitalizaciji, važnosti održivih investicija i društveno odgovornog poslovanja te činjenici da klijenti imaju sve širi pristup tržišnim informacijama, privatni bankari nastavit će kombinirati personalizirani pristup klijentu s naprednim digitalnim rješenjima kako bi pružili najbolju moguću uslugu. Biti ukorak s novim trendovima na tržištu, a istodobno klijentu pružiti osjećaj sigurnosti i razumijevanja njegovih individualnih potreba ključni su faktori za dugoročan uspjeh i rast.