Riječani kupuju craft kruh iz Babushke
#VJERUJUSEBE
Riječani posljednjih godinu i pol luduju za domaćim kruhom iz Babushke, craft pekarnice u vlasništvu mlade Petre Dragojlović.
Domaće krafne, sourdough kruhovi, craft focaccie i ostale pekarske delikatese u Babushki nastaju od nule, rade se od domaćeg kvasca i u svaku je 'ugrađen' trud i rad mladih pekara. Razgovarali smo s vlasnicom Babushke Petrom Dragojlović koja nam je opisala svoj poslovni put i podijelila tajne svojih slastica.
Otvorili ste prvu craft pekarnicu u Rijeci, a reakcije su bile i više nego pozitivne, kako danas gledate na to, s odmakom od par mjeseci?
Babushka ima godinu i pol, i sada kada gledam unatrag jako sam ponosna na cijeli projekt. Posao konstantno raste i stalno vidim koliko su ljudi sretni kada se nešto novo i drugačije otvori. Moji planovi su samo ići naprijed, tako da kroz neko vrijeme sigurno planiramo širenje i neke novitete u cijeloj našoj priči.
Sve svoje proizvode radite od nule, od svježeg kvasca s kojim radite sourdough kruh, pa do tosta ili pince, koliko je zahtjevno raditi sa svježim sastojcima, koji se ne mogu kupiti bilo gdje?
Da svi naši proizvodi i sve što radimo, radimo od nule i trudimo se da imamo uvijek istu kvalitetu. Rad sa prirodnim kvascima zahtijeva određeno znanje i vještinu, naravno trebalo je meni dosta vremena prije nego sam otvorila Babushku da nađem idealni model i da prilagodim cijelu proizvodnju. Iza svega stoji puno radnih sati, puno pokušaja,promašaja i vježbanja ali sve se to isplatilo kada vidim kakav imam tim ljudi uz sebe i kako su naš kupci zadovolji i vraćaju se svakog dana.
Kako je izgledao vaš profesionalni put i jeste li se kao početnica vidjeli da radite s tijestima?
Moj profesionalni put počeo je u Dublinu gdje sam započela školovanje za kuhara i započela svoju karijeru. Radeći u fine dinning kuhinji, pod visokim tempom jako sam puno naučila. Naravno da nisam još tada imala točnu viziju u koje smjeru želim ići, ali uvijek sam voljela raditi sa tijestom, i to mi je bilo jako zanimljivo i terapeutski tako da s godinama je moja ideja i vizija bila sve jasnija i jasnija. Znala sam da ću jednog dana pokrenuti svoj mali projekt i naravno eto me Babushka je moj projekt koji želim stalno razvijati i nadograđivati. Ideja je jako puno i već sada gledam i razmišljam što je sljedeće.
Osim po domaćim pecivima i kruhovima, vaša craft pekarnica posebna je i po konceptu dark kitchena. Možete li nam pojasniti zašto ste se odlučili na to?
Dark kitchen je na početku bila najbolji model poslovanja, nisam bila sigurna kako će ljudi prihvatiti tako nešto i kako će reagirati, pa sam krenula sa tim modelom. Jednostavno proizvodim koliko imamo narudžbi, šta je na početku bilo puno jednostavnije i sigurnije za poslovanje. Kupci su to super prihvatili, nazovu naruče i dođu po svoju narudžbu. Ali s vremenom sada kako idemo naprijed i kako imamo sve veću potražnju, plan je mijenjati model i otvoriti definitivno vlastiti prodajni prostor, jer znam da moramo i želimo ponuditi još toga našim kupcima.
Jeste li zadovoljni odazivom Riječana u vašoj Babushki?
Uvijek napominjem da bez naših kupaca i partnera ne bi Babushka bila tu gdje je sada. Riječani su super prihvatili cijelu priču, vjerni su našim proizvodima, i to nam jako puno znači. Volim kada ljudi sretno se vrate po svoju štrucu kruha. To je jedan krug i u tom kruh moramo poduprijeti jedni druge kako bi sve funkcioniralo. Vjerujem da riječani su željni novih stvari i da jedva čekaju da se otvori nešto novo tako da mene to gura naprijed za stvaranjem novih proizvoda i novih projekata.
Kako to da se pekarnica zove Babushka?
Dugo sam razmišljala o imenu i htjela sam da ima neka priča iza toga, da nije ime samo ime. Tako dok sam živjela vani, dečki u kuhinji su me zvali Petruška Babushka, tako to im je bilo simpa. I tako kada je došlo vrijeme za dati ime firmi, odlučila sam se na Babushka, jer su mene tako zvali, u mojoj glavi je babushka moderna cool babushka koja radi sve svojim rukama ali predstavlja jednu modernu generaciju žena.
Koji su vaši proizvodi najpopularniji među kupcima?
Najpoznatiji su trenutno kruh, jer smo na njega najviše fokusirani i definitivno je to focaccia koja uvijek se rasprodan u rekordnom vremenu. Isto tako kada radimo krafne to je definitivno naš najprodavaniji proizvod jer koliko god proizvedemo nije dovoljno i uvijek bi ljudi još.
Koliko proizvoda imate u ponudi i koji je vaš osobni favorit?
Trenutno imamo 8 - 10 vrsta kruha u ponudi, različite focaccie, nekoliko vrsta kruha sa integralnim brašnima. Moj favorit je definitivno kruh naš classic koje je miješano integralno pirovo brašno i pšenično. Naravno ovisi o danu, ali tu je i integralni sa sjemenkama, koji traje danima, dosta gusti kruh integralnog brašna ali meni osobno jako fin. Nije baš možda za svačiji ukus, jer je dosta intenzivan i kiseliji,ali netko tko voli vrste bavarskog kruha, onda će mu ovo biti super opcija.
Koliko je bilo zahtjevno pokrenuti vlastiti posao?
Pokretanje vlastitog poslovanja je veliki izazov, kreneš u nešto sasvim novo. Prvo mislim da treba imati jasnu viziju i plan u kojem smjeru želiš da ide tvoje poslovanje, i da moraš vjerovat u svoj proizvod. Najbitnije je proći taj početak, dok se posao ne probije, ima teški dana ali na kraju ako je kvaliteta proizvoda dobra ljudi će to prepoznati. Ja sam imala puno izazova na početku, naravno imam ih i dan danas, ali to je sve dio poslovanja i treba se znati nositi sa njima. Svakako samo treba ići naprijed, okružiti se dobrim ljudima i vjerujem da svaki posao ako uložite svoj trud i ljubav može uspjeti.
Jeste li zadovoljni sa suradnjom s Erste bankom i u kojim segmentima?
Sa Erste bankom surađujem od prvog dana, i prije otvaranja poslovanja sam bila korisnik Erste banke, tako da je logičan slijed bilo da će Erste banka biti moj partner i u poslovnom djelu. Usluga je uvijek brza, ljubazna, i sve šta je potrebno za moje poslovanje je uvijek na dohvat ruke. Sigurna sam da ćemo surađivati još dugi niz godina, i da će Erste banka poduprijeti naše buduće projekte kao i do sada.