Kako mogu otvoriti transakcijski račun?
1. Online na internetskoj stranici banke
- ispunite On-line zahtjev na internetskoj stranici banke
- nakon što ispunite on-line zahtjev, dokumentaciju možete ispisati i potpisati prije dolaska u poslovnicu ili možete zatražiti ispis u poslovnici banke
- dostavite traženu statusnu dokumentaciju u poslovnicu
- zahtjev za otvaranje računa može podnijeti (I doći u poslovnicu) isključivo zakonski zastupnik poslovnog subjekta
- otvaranje računa može zatražiti i prokurist društva, ali samo u slučaju kad će prokurist biti I jedini ovlašteni potpisnik na potpisnom kartonu
2. U poslovnici na blagajni
Sve potrebne zahtjeve koje možete pronaći na našim internetskim stranicama, možete ispuniti i u poslovnici banke kod naših kolega uz dostavu statusne dokumentacije od strane zakonskog zastupnika.
Bilo da ste podnijeli zahtjev on-line ili ste ga ispunili u poslovnici banke, rok u kojem će vam banka otvoriti račun prema općim uvjetima je do 7 radnih dana od zaprimanja ispravne dokumentacije u poslovnicu banke.
Banka zadržava diskrecijsko pravo ne uspostaviti poslovni odnos i odbiti otvaranje poslovnog računa, bez navođenja posebnih razloga u skladu s Općim uvjetima poslovanja s poslovnim subjektima.
3. On-line preko sustava FINA Start
Podaci se iz sustava START šalju u banku nakon što je završena faza osnivanja poslovnog subjekta, te se uz podatke poslovnog subjekta dostavljaju i elektronički dokumenti (rješenje suda o upisu u sudski/obrtni registar, obrtnica, potvrda o OIB-u, obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u).
Banka može odbiti otvaranje ili može rezervirati IBAN U roku od 3 radna dana od zaprimanja zahtjeva iz sustava.
Povratnu informaciju banka javlja u sustav START, a sustav preko notifikatora o istom obavještava klijenta.
Ako je banka rezervirala IBAN ,klijent u obavijesti iz sustava START dobiva informaciju o broju IBANA-a i da se u roku 15 radnih dana treba javiti u poslovnicu odabrane banke radi aktivacije (završetka procesa otvaranja) transakcijskog računa.
Ako klijent u roku od 15 radnih dana ne dođe u poslovnicu banke aktivirati račun, služba za podršku će ga kontaktirati te napomenuti da u sljedećih 5 dana račun mora aktivirati. Ako klijent ne dođe ni nakon 15 + 5 radnih dana, banka će zatvoriti neaktivan IBAN.
Erste banka račun će na temelju zahtjeva za otvranje transakcijskog računa otvoriti ili klijenta obavijestiti o odbijanju otvaranja računa najkasnije u roku 7 radnih dana od primitka navedenog zahtjeva i potpune potrebne dokumentacije. Banka zadržava pravo odbiti otvaranje računa bez navođenja posebnog obrazloženja. Iznimno, banka aktivira račun čije otvaranje je inicirano preko sustava START najkasnije u roku od 18 radnih dana od primitka podataka o klijentu preko sustava START pod uvjetom da je klijent u tom roku dostavio svu dokumentaciju u skladu s općim uvjetima. Također, banka se obvezuje po osnovi podataka zaprimljenih preko sustava START najkasnije u roku od 3 radna dana od primitka tih podataka odbiti otvoriti račun.
Prije dolaska u banku klijent će trebati izvršiti upis u Registar stvarnih vlasnika na FINA-i (ako je obveznik upisa).
Potrebna dokumentacija za otvaranje računa:
- rješenje o upisu u sudski registar odnosno registar nadležnog tijela ili izvod iz nadležnog registra
- ako se poslovni subjekt ne upisuje u registar i nije osnovan na temelju zakona – potreban je akt nadležnog tijela o osnivanju
- ako je poslovni subjekt osnovan na temelju zakona – potreban je izvod iz zakona
- obavijest o razvrstavanju prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti od Državnog zavoda za statistiku
- izvadak iz registra stvarnih vlasnika sa FINA-e (za obveznike upisa u registar)
- izvadak iz nadležnog registra za svako društvo koje sudjeluje u vlasničkoj strukturi (ako se radi o nerezidentnom društvu potreban je prijevod na hrvatski ili engleski jezik radi dokumentiranja slijednosti vlasničke strukture)
- ostala statusna dokumentacija prema zahtjevu banke
Uz potrebnu dokumentaciju, potrebno je popuniti i sljedeću dokumentaciju banke:
- zahtjev za otvaranje transakcijskog računa
- ugovor o otvaranju transakcijskog računa
- potpisni karton
- upitnik za klijente poslovne subjekte
- izjava o političkoj izloženosti
- obrazac privole (za obrtnike i slobodna zanimanja).
Izmjene po transakcijskim računima
Promjene koje mogu nastati nakon otvaranja transakcijskog računa, a koje je potrebno prijaviti zahtjevom za izmjenu po transakcijskom računu su:
- promjena naziva poslovnog subjekta
- promjena sjedišta i pravno -ustrojbenog oblika
- promjena šifre djelatnosti /NKD
- promjena osnivača/stvarnih vlasnika
- promjena zakonskih zastupnika /osoba ovlaštenih za zastupanje
- promjena kontakt podataka i kontakt osobe
- promjena načina i mjesta dostave izvoda
- promjena načina dostave fakture
- promjena bonitetne informacije
- promjena alternativne adrese
- promjena u mjestu obavljanja platnog prometa
- promjena uz privolu – za obrtnike i slobodna zanimanja
- promjena ovlaštenih potpisnika po potpisnom kartonu.
Klijent je obvezan odmah od nastanka promjene, pisano obavijestiti Erste banku o svim statusnim promjenama, promjenama osobnih podataka ovlaštenika, kao i drugih podataka koji su navedeni u Zahtjevu za otvaranje transakcijskog računa ili Zahtjevu za aktivaciju transakcijskog računa i to na način da banci podnese popunjen zahtjev za izmjenu - poslovni subjekti te iste promjene potkrijepiti potrebnom dokumentacijom.
Klijent odgovara za sve propuste i svaku štetu koja bi nastala zbog nepridržavanja obveze dostave podataka o nastalim promjenama.
Dokumentaciju za izmjenu po transakcijskom računu potrebno je dostaviti u originalu u poslovnicu Erste banke od strane osobe ovlaštene za zastupanje ili važećeg potpisnika po računu. Ako se uz zahtjev za izmjenu nalazi i potpisni karton te se mijenjaju potpisnici po računu, zahtjev za izmjenu može dostaviti samo osoba ovlaštena za zastupanje.