Kako mogu otvoriti transakcijski račun?

1. Online na internetskoj stranici banke

  • ispunite On-line zahtjev na internetskoj stranici banke
  • nakon što ispunite on-line zahtjev, dokumentaciju možete ispisati i potpisati prije dolaska u poslovnicu ili možete zatražiti ispis u poslovnici banke
  • dostavite traženu statusnu  dokumentaciju u poslovnicu
  • zahtjev za otvaranje računa može podnijeti (I doći u poslovnicu) isključivo zakonski zastupnik poslovnog subjekta
  • otvaranje računa može zatražiti i prokurist društva, ali samo u slučaju kad će prokurist biti I jedini ovlašteni potpisnik na potpisnom kartonu

 

2. U poslovnici na blagajni

Sve potrebne zahtjeve koje možete pronaći na našim internetskim stranicama, možete ispuniti i u poslovnici banke kod naših kolega uz dostavu statusne dokumentacije od strane zakonskog zastupnika.

Bilo da ste podnijeli zahtjev on-line ili ste ga ispunili u poslovnici banke,  rok u kojem će vam banka otvoriti račun prema općim uvjetima je do 7 radnih dana od zaprimanja ispravne dokumentacije u poslovnicu banke. 

Banka zadržava diskrecijsko pravo ne uspostaviti poslovni odnos i odbiti otvaranje poslovnog računa, bez navođenja posebnih razloga u skladu s Općim uvjetima poslovanja s poslovnim subjektima.

 

3. On-line preko sustava FINA Start

Podaci se iz sustava START šalju u banku nakon što je završena faza osnivanja poslovnog subjekta, te se uz podatke poslovnog subjekta dostavljaju i elektronički dokumenti (rješenje suda o upisu u sudski/obrtni registar, obrtnica, potvrda o OIB-u, obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u).

Banka može odbiti otvaranje ili može rezervirati IBAN U roku od 3 radna dana od zaprimanja zahtjeva iz sustava.

Povratnu informaciju banka javlja u sustav START, a sustav preko notifikatora o istom obavještava klijenta.

Ako je banka rezervirala IBAN ,klijent u obavijesti iz sustava START dobiva informaciju o broju IBANA-a i da se u roku 15 radnih dana treba javiti u poslovnicu odabrane banke radi aktivacije (završetka procesa otvaranja) transakcijskog računa.

Ako klijent u roku od 15 radnih dana ne dođe u poslovnicu banke aktivirati račun, služba za podršku će ga kontaktirati te napomenuti da u sljedećih 5 dana račun mora aktivirati. Ako klijent ne dođe ni nakon 15 + 5 radnih dana, banka će zatvoriti neaktivan IBAN.

Erste banka račun će na temelju zahtjeva za otvranje transakcijskog računa otvoriti ili klijenta obavijestiti o odbijanju otvaranja računa najkasnije u roku 7 radnih dana od primitka navedenog zahtjeva i potpune potrebne dokumentacije. Banka zadržava pravo odbiti otvaranje računa bez navođenja posebnog obrazloženja. Iznimno, banka aktivira račun čije otvaranje je inicirano preko sustava START najkasnije u roku od 18 radnih dana od primitka podataka o klijentu preko sustava START pod uvjetom da je klijent u tom roku dostavio svu dokumentaciju u skladu s  općim uvjetima. Također, banka se obvezuje po osnovi podataka zaprimljenih preko sustava START najkasnije u roku od 3 radna dana od primitka tih podataka odbiti otvoriti račun.

Prije dolaska u banku klijent će trebati izvršiti upis u Registar stvarnih vlasnika na FINA-i (ako je obveznik upisa).


Potrebna dokumentacija za otvaranje računa:

  • rješenje o upisu u sudski registar odnosno registar nadležnog tijela ili izvod iz nadležnog registra
  • ako se poslovni subjekt ne upisuje u registar i nije osnovan na temelju zakona – potreban  je akt nadležnog tijela o osnivanju
  • ako je poslovni subjekt osnovan na temelju zakona – potreban  je izvod iz zakona
  • obavijest o razvrstavanju prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti od Državnog zavoda za statistiku
  • izvadak iz registra stvarnih vlasnika sa FINA-e (za obveznike upisa u registar)
  • izvadak iz nadležnog registra za svako društvo koje sudjeluje u vlasničkoj strukturi (ako se radi o nerezidentnom društvu potreban je prijevod na hrvatski ili engleski jezik radi dokumentiranja slijednosti vlasničke strukture)
  • ostala statusna dokumentacija prema zahtjevu banke


Uz potrebnu dokumentaciju, potrebno je popuniti i sljedeću dokumentaciju banke:

  • zahtjev za otvaranje transakcijskog računa
  • ugovor o otvaranju transakcijskog računa
  • potpisni karton
  • upitnik za klijente poslovne subjekte
  • izjava o političkoj izloženosti
  • obrazac privole (za obrtnike i slobodna zanimanja).

 

Izmjene po transakcijskim računima

Promjene koje mogu nastati nakon otvaranja transakcijskog računa, a koje je potrebno prijaviti zahtjevom  za izmjenu po transakcijskom računu su:

  • promjena naziva poslovnog subjekta
  • promjena sjedišta i pravno -ustrojbenog oblika
  • promjena šifre djelatnosti /NKD
  • promjena osnivača/stvarnih vlasnika
  • promjena zakonskih zastupnika /osoba ovlaštenih za zastupanje
  • promjena kontakt podataka i kontakt osobe
  • promjena načina i mjesta dostave izvoda
  • promjena načina dostave fakture
  • promjena bonitetne informacije
  • promjena alternativne adrese
  • promjena u mjestu obavljanja platnog prometa
  • promjena uz privolu – za obrtnike i slobodna zanimanja
  • promjena ovlaštenih potpisnika po potpisnom kartonu.

Klijent je obvezan odmah od nastanka promjene, pisano obavijestiti Erste banku o svim statusnim promjenama, promjenama osobnih podataka ovlaštenika, kao i drugih podataka koji su navedeni u Zahtjevu za otvaranje transakcijskog računa ili Zahtjevu za aktivaciju transakcijskog računa i to na način da banci podnese popunjen zahtjev za izmjenu - poslovni subjekti te iste promjene potkrijepiti potrebnom dokumentacijom.

Klijent odgovara za sve propuste i svaku štetu koja bi nastala zbog nepridržavanja obveze dostave podataka o nastalim promjenama.

Dokumentaciju za izmjenu po transakcijskom računu potrebno je dostaviti u originalu u poslovnicu Erste banke od strane osobe ovlaštene za zastupanje ili važećeg potpisnika po računu.  Ako se uz zahtjev za izmjenu nalazi i potpisni karton te se mijenjaju potpisnici po računu, zahtjev za izmjenu može dostaviti samo osoba ovlaštena za zastupanje.