Obavještavamo vas da su od 01. siječnja 2016. u primjeni izmijenjeni i dopunjeni Opći uvjeti izdavanja i korištenja platnih kartica za građane.

Izmijenjeni i dopunjeni Opći uvjeti izdavanja i korištenja platnih kartica za građane (dalje: Opći uvjeti) primjenjuju se na postojeće i nove ugovorne odnose klijenta i banke.

Opće uvjete možete pronaći u svim poslovnicama Banke te na internetskoj stranici banke. 

Izmjene i dopune Općih uvjeta odnose se na sljedeće:

Banka od 1.1.2016. započinje s izdavanjem Debit Gold MasterCard kartica uz Gold pakete te je članak 4.4. Beskontaktno plaćanje Općih uvjeta dopunjen na način da je uz već definiranu Maestro karticu koja podržava beskontaktno plaćanje dodan i naziv MasterCard kartice iz razloga što će MasterCard kartice također podržavati beskontaktnu funkcionalnost. Navedeni članak sada glasi:

 „ 4.4 Beskontaktno plaćanje

Banka izdaje Maestro/MasterCard kartice s beskontaktnom funkcionalnošću te sve takve Maestro/MasterCard kartice imaju otisnutu pripadajuću oznaku beskontaktnog plaćanja .

Na prodajnom mjestu Korisnik odabire želi li ostvariti plaćanje Karticom kontaktno (umetanjem ili provlačenjem Kartice na EFT-POS uređaju) ili beskontaktno (prislanjanjem Kartice na EFT-POS uređaj).

Maksimalan iznos transakcije koja nastane beskontaktnim plaćanjem Maestro/MasterCard karticom Banke, a za koju nije potrebna potvrda PIN-om, ovisi o zemlji terminala prodajnog mjesta prema okvirima definiranim od strane kartične kuće. Na terminalima u Republici Hrvatskoj maksimalni iznos beskontaktnog plaćanja iznosi 100,00 kn te suglasnost za izvršenje platne transakcije Korisnik daje samim prislanjanjem Kartice na terminalu prodajnog mjesta koji podržava beskontaktno plaćanje bez potvrde PIN-a.

Za transakcije Maestro/MasterCard karticom Banke iznad iznosa od 100 kn na terminalima u Republici Hrvatskoj odnosno iznad maksimalno definiranog iznosa beskontaktne transakcije, ovisno o zemlji  terminala prodajnog mjesta prema okvirima definiranim od strane kartične kuće, suglasnost za izvršenje takve beskontaktne platne transakcije Korisnik daje unosom i potvrdom PIN-a.

Banka zadržava pravo, u svrhu kontrole rizika, kao i u drugim slučajevima kada smatra da je isto potrebno, od Korisnika Kartice, a prije izvršenja određenih beskontaktnih platnih transakcija opisanih u stavku 3. ovog članka, zatražiti autorizaciju određene beskontaktne platne transakcije i pripadajućim PIN-om.

Nakon realizacije beskontaktnih platnih transakcija, autoriziranih na terminalima prodajnih mjesta, a zbog brzine provedbe platnih transakcija ili tehnoloških preduvjeta, od strane kartičnih kuća, propisano je da ne postoji obveza prodajnog mjesta da izda i uruči potvrdu (slip) o realiziranoj beskontaktnoj platnoj transakciji Korisniku. No, ako Korisnik inzistira da dobije potvrdu (slip) o izvršenoj beskontaktnoj platnoj transakciji, može od prodajnog mjesta zatražiti izdavanje predmetne potvrde (slip-a).

Korisnik Maestro/MasterCard kartice s beskontaktnom funkcionalnošću prima na znanje da, kod obrade beskontaktnih platnih transakcija, datum terećenja Računa može biti različit od datuma nastanka beskontaktne platne transakcije te je Korisnik dužan redovno pratiti transakcije nastale Maestro/MasterCard karticom te stanje po pripadajućem Računu.

Korisnik Maestro/MasterCard kartice s beskontaktnom funkcionalnošću dužan je postupati s tom karticom s pažnjom dobrog gospodara, onemogućiti ustupanje iste trećim osobama, brinuti da se svi postupci s Maestro/MasterCard karticom na prodajnom mjestu provode u njegovoj prisutnosti i pod njegovim nadzorom.“

Unutar članka 5.2, a radi unificiranja praćenja Općih uvjeta, naziv „Erste Club Maestro kartice“ zamijenjen je pojmom „Kartice izdane uz žiro račun za mlade“ te  isti sada glasi:

„5.2 Kartica se automatski obnavlja na rok važenja koji odredi Banka, što ne uključuje Kartice izdane uz žiro račun za mlade, a maksimalno na rok od pet godina ako Klijent nije zatvorio Račun i redovno ispunjava svoje obveze sukladno Općim uvjetima i drugim Aktima Banke.“

Članak 5.7 u kojem se definiraju slučajevi u kojima Banka neće automatski naručiti/obnoviti Karticu prije isteka roka važenja dopunjen je naznakom da Banka nije u obvezi obavijestiti Klijenta u takvim slučajevima te isti sada glasi:

„5.7 Banka neće automatski naručiti/obnoviti Karticu prije isteka roka važenja u slučajevima:

  • ako je Okvirni ugovor o platnim uslugama za Račun otkazan/raskinut
  • ako Račun ima status treće opomene (pred utuženje)
  • ako je Kartica blokirana
  • ako Kartica nije aktivirana
  • ako Račun nema prometa u posljednjih 12. mjeseci (izuzev pripisa kamata i obračuna naknada)
  • ako je Račun blokiran; te o istome, Banka nije u obvezi obavijestiti Klijenta.“

Navedene izmjene stupaju na snagu 1. siječnja 2016. U skladu s odredbama Općih uvjeta izdavanja i korištenja platnih kartica za građane koje je izdala Erste&Steiermärkische Bank d.d. i Zakona o platnom prometu, ovime Vas obavještavamo da imate pravo, ukoliko niste suglasni s gore navedenim izmjenama, najkasnije zaključno s 31. prosinca 2015. otkazati Ugovor uz koji je izdana Kartica ili Okvirni ugovor o platnim uslugama bez otkaznog roka i plaćanja ikakvih naknada. U suprotnom, smatra se da ste s izmjenama suglasni.