Obavještavamo vas da su izmijenjeni opći uvjeti banke iz područja platnog prometa za građane radi uvođenja usluge SEPA izravna terećenja te promjene načina pružanja usluge izravnih terećenja.

Izmijenjeni i dopunjeni su sljedeći dokumenti banke:

1. Opći uvjeti vođenja transakcijskih računa i platnog prometa za građane izmijenjeni i dopunjeni su u sljedećim točkama:

  • Definiranje novih pojmova i dodavanje novog članka 12. radi uvođenja SEPA izravnih terećenja (primjena 8. lipnja 2017.)
  • Dopuna i izmjena postojećih članaka (primjena od 10. kolovoza 2017.)
  • Dodavanje novog članka 13. koji pojašnjava prelazak s usluge izravnog terećenja na SEPA izravna terećenja (primjena od 10. kolovoza 2017.)

2. Odluka o naknadama za usluge u poslovanju s građanstvom (primjena 8. lipnja 2017.) izmijenjena je u točki VIII. OSTALE USLUGE U PONUDI BANKE, Trajni nalozi, izravna terećenja i SEPA izravna terećenja kako slijedi:

REDNI BROJ

VRSTA USLUGE

VISINA NAKNADE

VIII. OSTALE USLUGE U PONUDI BANKE

Trajni nalozi, izravna terećenja i SEPA izravna terećenja

01.01.05.02.08

Izvršenje SEPA izravnog terećenja u korist računa Primatelja plaćanja unutar banke

2,50 kn

01.01.05.02.09

Izvršenje SEPA izravnog terećenja u korist računa Primatelja plaćanja izvan banke

2,50 kn

01.01.05.02.10

Neizvršenje SEPA izravnog terećenja u korist računa Primatelja plaćanja unutar i izvan banke

Bez naknade

01.01.05.02.11

Neosnovana reklamacija za neautorizirane transakcije*

10,00 kn

3. Terminski plan izvršenja platnih transakcija građana (primjena 8. lipnja 2017.) izmijenjen i dopunjen u sljedećim točkama:

3.2. Izravna terećenja

Datum izvršenja izravnog terećenja je datum terećenja računa klijenta.

3.3. SEPA izravna terećenja

Radnim danima banke za izvršavanje SEPA izravnih terećenja podrazumijevaju se radni dani od ponedjeljka do petka.

Klijent je dužan osigurati sredstva na Računu najkasnije do 11:00 sati na definirani dan izvršenja. Datum izvršenja SEPA izravnog terećenja je datum terećenja računa klijenta.

Pisani zahtjevi za Ograničenje naplate naloga, zabranu provođenja naloga i za definiranje Crne ili Bijele liste po SEPA izravnom terećenju zaprimljeni od strane banke na radni dan banke najkasnije do 12 h, u primjeni su prvi sljedeći radni dan banke, a zahtjevi pristigli banci nakon tog vremena ili na neradni dan banke smatraju se zaprimljenim sljedeći radni dan banke te se provode na prvi radni dan banke koji slijedi nakon navedenog dana zaprimanja.

4. Izvadak iz Kataloga proizvoda Sektora građanstva za fizičke osobe u transakcijskom poslovanju (primjena 8. lipnja 2017.) dopunjen je po tekućem i žiro kunskom računu, Erste Club Žirca te u paketima Erste banke u dijelu raspolaganja sredstvima po navedenim računima gdje se dodaje nova usluga SEPA izravno terećenje.

Erste banka ovim izmjenama općih uvjeta usklađuje poslovanje po izravnim terećenjima sukladno jedinstvenim SEPA pravilima za kunska izravna terećenja  (SEPA izravna terećenja). SEPA izravno terećenje je nacionalna platna usluga u kunama za terećenje kunskog tekućeg i žiro računa klijenta, kada platnu transakciju inicira primatelj plaćanja na osnovi suglasnosti koju je klijent dao primatelju plaćanja.

Suglasnost za izravno terećenje je dokument temeljem kojim klijent ovlašćuje primatelja plaćanja da inicira naloge za terećenje klijentovog računa te ovlašćuje banku da tereti račun u skladu s tim nalozima za terećenje koje dostavlja primatelj plaćanja. Svaka suglasnost ima svoj Identifikator suglasnosti što predstavlja jedinstveni identifikator Suglasnosti kojeg dodjeljuje primatelj plaćanja radi jednoznačnog označavanja Suglasnosti.

Klijent može u poslovnici banke definirati posebne uvjete izvršenja SEPA izravnog terećenja kao što su: definiranje zabrane izvršavanja svih SEPA izravnih terećenja po pojedinom računu, definiranje Crne i Bijele liste te definiranje ograničenja naplate naloga po SEPA izravnom terećenju na određenu iznos i/ili vremenski period za pojedinu Suglasnost.

banka izvršava nalog po SEPA izravnom terećenju kada klijent ima raspoloživo stanje na računu za izvršenje naloga i za plaćanje naknade. Iznos naknade objavljen je u Odluci o naknadama za usluge u poslovanju s građanstvom za fizičke osobe. Klijent ima pravo tražiti odbijanje izvršenja autoriziranog naloga ili tražiti pravo na povrat autorizirane i neutorizirane transakcije podnošenjem pisanog zahtjeva u Banci. 

Prelazak s usluge izravno terećenje na uslugu SEPA izravno terećenja podrazumijeva početak izvršavanja izravnih terećenja temeljenih na postojećem ugovoru o izravnom terećenju, kao SEPA izravnog terećenja prema SEPA pravilima.

Ako banka ima s primateljem plaćanja bilateralno ugovorenu uslugu izravnog terećenja odmah po primitku obavijesti o prelasku pojedinog primatelja plaćanja na SEPA izravno terećenje šalje obavijest klijentima, a minimalno dva mjeseca prije definiranog datuma prelaska na uslugu SEPA izravno terećenje. Prelaskom primatelja plaćanja na uslugu SEPA izravna terećenja ugovor o Izravnom terećenju i suglasnost sadržana u tom ugovoru predstavlja Suglasnost za SEPA izravna terećenja. Klijenti mogu u svakom trenutku bez naknade otkazati postojeće ugovore o izravnom terećenju sklopljene s bankom. Ako klijenti to ne naprave do trenutka prelaska pojedinog primatelja plaćanja na SEPA izravna terećenja banka smatra se da su klijenti sa istim suglasni.

VAŽNO:

  • prelaskom primatelja plaćanja na uslugu SEPA izravnog terećenja, na uslugu izravnog terećenja primijenit će se sva pravila i odredbe općih uvjeta koje se odnose na SEPA izravna terećenja, uključujući i plaćanje naknade za izvršenje usluge;
  • dosadašnja izravna terećenja izvršavati će se najkasnije do 3. lipnja 2019., pod uvjetom da do tog datuma primatelj plaćanja na koje se izravno terećenje odnosi, ne prijeđe na uslugu SEPA izravnog terećenja.

Predmetni dokumenti banke stupaju na snagu kako slijedi:

Predmetna Odluka o naknadama za usluge u poslovanju s građanstvom, Terminski plan izvršenja platnih transakcija građana, Izvadak iz Kataloga proizvoda Sektora građanstva za fizičke osobe i odredbe članka 12. Općih uvjeta koje reguliraju SEPA izravno terećenje stupaju na snagu 8. lipnja 2017., a ostale izmjene Općih uvjeta stupaju na snagu 10. kolovoza 2017.

U skladu s odredbama Općih uvjeta vođenja transakcijskih računa i obavljanja usluga platnog prometa za građane koje je izdala Erste&Steiermärkische Bank d.d. i Zakona o platnom prometu, ovime Vas obavještavamo da imate pravo, ukoliko niste suglasni s gore navedenim izmjenama, najkasnije zaključno s 9. kolovoza 2017. otkazati Vaš Okvirni ugovor o platnim uslugama bez otkaznog roka i plaćanja ikakvih naknada. U suprotnom, smatra se da ste s izmjenama suglasni.