Erste banka organizira četvrto izdanje edukacijskog programa mentorske i financijske podrške za neprofitne organizacije Ostavi dobar trag. Program se provodi u suradnji s partnerima – Zakladom Solidarna, Social Prudence Consultingom, Panda komunikacijama i Erste zakladom te omogućava pristup novim znanjima i vještinama ključnim za postizanje financijske otpornosti i uspješno prikupljanje sredstava (fundraising) za programe i aktivnosti koje provode neprofitne organizacije.
Dosadašnji polaznici ističu da im je program pomogao sustavno planirati strategiju prikupljanja sredstava, ojačati tim i steći praktična znanja iz fundraisinga, komunikacija i digitalnog marketinga. Ključnu vrijednost vide u iskusnim i predanim mentorima te individualiziranom pristupu. Kroz konkretne zadatke razvili su i proveli vlastite fundraising kampanje te prikupili značajna financijska sredstva, povećavši pritom vidljivost svojih organizacija i svoj društveni utjecaj.
Sudjelujte u programu Ostavi dobar trag!
Prijavite svoj prijedlog za prikupljanje sredstava (fundraising) do 21.9.2025.
Odabrali smo 11 organizacija za sudjelovanje u programu Ostavi dobar trag 2025.
Obavijesti me o početku prijava na program!
Kome smo namijenili program?
Program Ostavi dobar trag osmislili smo za neprofitne organizacije, koje svojim djelovanjem pozitivno utječu na naše društvo te koje već imaju ili razvijaju proizvod ili uslugu. Bitno nam je da je organizacija upisana kao aktivna u Registrima neprofitnih organizacija, da posluje u skladu s važećim zakonima i da nije u blokadi, stečaju ili likvidaciji.
Tražimo neprofitne organizacije koje ostavljaju svoj trag u društvu i zajednici, bez obzira bave li se, primjerice:
inkluzijom marginaliziranih skupina
kulturom ili umjetnošću
održivom ekonomijom
unaprjeđenjem obrazovanja
inovacijama u socijalnoj i zdravstvenoj skrbi
amaterskim sportom
zaštitom okoliša
razvojem demokracije
podržavanjem razvoja lokalnih zajednica
O programu
Programom Ostavi dobar trag pružamo podršku neprofitnim organizacijama da ostvare i unaprijede svoje djelovanje i da svojim korisnicima pruže još više. Edukativnim i individualnim mentorskim pristupom pomažemo im
- izraditi ili unaprijediti društveni poslovni model
- kreirati strategiju za prikupljanje sredstava
- ispričati svoju priču – bila ona osobna, organizacijska ili priča korisnika
- predstaviti svoje djelovanje potencijalnom donatoru u samo 5 minuta, a da on na kraju od potencijalnog zaista postane donator te
- unaprijediti predstavljanje na digitalnim kanalima
Program Ostavi dobar trag održava se od listopada 2025. do lipnja 2026. godine, a provodi se u 2. dijela
1. dio programa
listopad – prosinac 2025.
11 organizacija
3 modula i individualni mentorski sati
Javno predstavljanje
Javno predstavljanje kampanje (Pitch)
pred stručnim žirijem
2. dio programa
siječanj – lipanj 2026.
3 organizacije
Intenzivni mentorski program
Za sudionike programa osigurali smo edukacijski program u tri modula, koji smo osmislili sa svojim partnerima.
Sa Zakladom Solidarna obrađivat će se organizacija poslovnog društvenog modela i primijeniti odgovarajuća teorija promjene u poslovanju. Sudionici će steći znanja i alate pri čemu će
- izraditi poslovno platno (Social Business Canvas) za svoju organizaciju i kampanju za prikupljanje sredstava
Sa Social Prudence Consultingom analizirat će se financijsko zdravlje svake organizacije te pripremiti detaljan plan aktivnosti za prikupljanje sredstava namijenjenih konkretnom dijelu poslovanja. Sudionici će ih moći primijeniti i
- definirati nove potencijalne izvore prihoda koristeći alat Fundraising Canvas
- izradit vlastito donatorsko pismo za privatni poslovni sektor
Od Panda komunikacija moći će se naučiti kako pridobiti pozornost i podršku donatora. Za to je potrebno znati kako ispričati svoju osobnu priču, uživo ili digitalno. Stečena znanja sudionici će odmah primijeniti, pri čemu će
- upoznati strategiju storytellinga koja će istaknuti vašu organizaciju
- izraditi prezentaciju za potencijalne donatore
Nakon ova tri modula organizirat ćemo predstavljanje fundraising kampanja pred stručnim žirijem. Tri najbolje organizacije osvojit će dodatnu individualnu mentorsku i organizacijsku podršku za provedbu pobjedničkih kampanja svaka u vrijednosti od 9000 EUR.
Individualna mentorska i organizacijska podrška vrijednosti 5.700 EUR trajanja više od 30 sati po organizaciji
Vlastiti budžet za marketing
3.300 EUR
Osigurali smo i dodatne nagrade u vrijednosti 3.000 EUR za organizacije koje predstave svoju fundraising kampanju pred stručnim žirijem.
Novi nagradni fond za izvrsnost ukupne vrijednosti 20.000 EUR
Dodjeljujemo dvije novčane nagrade – 2 X 10.000 EUR.
Nagradu može osvojiti bilo koja od 11 organizacija koje sudjeluju u programu i provedu fundraising kampanju
- s najviše prikupljenih sredstava te
- u zadanom vremenskom roku.
Novčanu nagradu od 10.000 EUR dodijelit ćemo jednom od tri finalista programa. Također, 10.000 EUR dodijelit ćemo jednoj od osam organizacija koje ne uđu u finale, a provede fundraising kampanju.
Powered by:
Pravila prijave i odabira sudionika u programu
Za sudjelovanje u programu bit će odabrano 11 neprofitnih organizacija prema ovim kriterijima
- društvena korist predložene kampanje za prikupljanje sredstava
- sposobnost tima i organizacije za provedbu predložene kampanje te
- jasno definirana ideja, ciljevi, rokovi i očekivani rezultati kampanje
Prijave za sudjelovanje u programu vrednovat će selekcijski tim u kojem sudjeluju predstavnici partnera programa.
Jedanaest odabranih organizacija za sudjelovanje u programu čiji su prijavljeni prijedlozi kampanja za prikupljanje sredstava (fundraising) prihvaćeni, objavit ćemo na ovoj internetskoj stranici po završetku procesa prijave i odabira, najkasnije 30. 9. 2025.
Nakon održanog javnog predstavljanja kampanja 11 sudionika, tri pobjedničke organizacije odabrat će stručni žiri te one nastavljaju sudjelovanje u programu i ulaze u intenzivni mentorski program podrške za provedbu kampanje. Tri pobjedničke organizacije i njihove kampanje objavit ćemo na ovoj internetskoj stranici 9. 12. 2025.
Ostvarujući svoju misiju svaka neprofitna organizacija stvara pozitivne promjene u društvu, ostavljajući dobar trag u životima pojedinaca, ali i u široj zajednici. Svima nam je zajednička želja da činimo stvari po kojima će nas pamtiti, da svojim djelovanjem izgradimo trajne vrijednosti i ostavimo trag u životima najbližih, ali i svima s kojima smo povezani.
Želimo neprofitne organizacije dodatno osnažiti kako bi ostvarile maksimalni utjecaj u društvu. Vjerujemo da se, povezujući korporativni i civilni sektor, naše društvo može mijenjati nabolje.
Kad je Moje mjesto pod suncem iz Rijeke pokrenulo svoju kampanju za prikupljanje sredstava, uvidjeli smo da i drugim neprofitnim organizacijama možemo pomoći u ovakvim akcijama. Popratiti ih samo financijski nije dovoljno pa smo se sjetili izreke „Ako daš čovjeku ribu, jest će je jedan dan. Međutim, ako ga naučiš pecati, pecat će cijeli život.“
I tako smo pokrenuli program Ostavi dobar trag koji neprofitnim organizacijama omogućava pristup novim znanjima i vještinama ključnim za postizanje financijske otpornosti i uspješno prikupljanje sredstava za programe i aktivnosti koje provode.
Očekujemo da će se ovom programu aktivno posvetiti – baš poput nas. Trebat će izdvojiti najmanje tri radna tjedna za vrijeme trajanja prvog dijela programa od listopada do prosinca 2025. godine.
- jedan tjedan za sudjelovanje na radionicama (1 x 8 sati i 4 x 4 sata) i mentorskim konzultacijama (7 x 1 sat) te
- tri radna tjedna na rješavanje zadataka – pripremu poslovnog društvenog modela, kreiranje i prijavu strategije za prikupljanje sredstava te individualnog storytellinga i prezentacije za javno predstavljanje kampanje.
Želimo da programu pristupite odgovorno, jer biste svojim eventualnim odustajanjem zapravo uskratili priliku da program koristi neka druga, jednako kvalitetna organizacija.
Dogodi li se da ipak netko odustane, napominjemo da više neće moći sudjelovati u ovom programu.
Očekujemo da će provesti svoju pobjedničku kampanju za prikupljanje sredstava i završiti ju najkasnije do 10. 6. 2026. godine.
Da bi to mogli napraviti, trebat će izdvojiti organizacijske resurse – upravljački i operativni tim i volontere. Trebat će ekipirati tim za marketing 😉
Organizaciju će trebati izložiti široj javnosti, pravnim subjektima i medijima. Zato će ekspertni mentorski tim čitavo vrijeme pružati podršku – od pripreme, implementacije aktivne kampanje i revizije rezultata.
Kroz mentorski proces, organizacije će:
- ojačati organizacijske kapacitete za fundraising
- dobiti praktičnu, operativnu podršku u svim fazama kampanje – poveznica za više informacija
- steći alate i znanja za održiv fundraising: organizacije će dobiti pristup Fundraising Toolkitu, zbirci praktičnih alata, vodiča i predložaka osmišljenih za samostalno provođenje kampanja u budućnosti. Fokus je na prenosivim vještinama i znanjima koja omogućuju dugoročnu održivost fundraising napora.
Upoznajte dosadašnje sudionike
Zahvaljujući našem programu svoj trag ostavljaju mnoge udruge.
Partneri programa
Erste zaklada razvija projekte kroz tri programa: društvene aktivnosti, kultura i Europa. Temeljena na tradiciji štedionice, danas je jedna od najvećih zaklada u regiji. Programi se bave društvenom kohezijom, kulturnim razvojem i poviješću, te izazovima europskog ujedinjenja, uz podršku poboljšanju životnih uvjeta u regiji.
SOLIDARNA - Zaklada za ljudska prava i solidarnost omogućava građanima djelovanje u zaštiti ljudskih prava i zadovoljavanju temeljnih potreba. Cilj je smanjenje nejednakosti i širenje sloboda u društvu, a zaklada djeluje kao katalizator mobilizacije resursa i promotor solidarnosti te podrške autonomnim inicijativama u Hrvatskoj i Europi.
Social Prudence Consulting pruža podršku i savjetovanje u kreiranju financijske otpornosti i razvoju poslovnih modela, korporativne društvene odgovornosti i angažmanu dionika. Procjenjuje i mjeri pozitivan društveni utjecaj kroz konzalting pojedincima, udrugama i društvenim tvrtkama u usmjeravanju njihove socijalne misije i financijske održivosti.
Panda komunikacije pružaju usluge komunikacijskog savjetovanja i edukacija te osmišljavanje i provođenje kampanja s društvenim učinkom. Tvrtka je specijalizirana je za stratešku podršku udrugama i organizacijama pri javnom zagovaranju. Panda komunikacije nude širok spektar digitalnih usluga, uključujući izradu internetskih stranica i digitalni marketing. Tvrtka je predana održivom razvoju i poticanju raznolikosti.
Trebate još informacija?
Pišite nam na ostavidobartrag@erstebank.hr ili nas nazovite na telefonski broj 072 37 1894.