Pošiljatelj šalje zlonamjerni e-mail, u kojem se lažno predstavlja kao Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO).
U e-mailu se nalazi QR kôd, koji vodi na lažnu internetsku stranicu, koja izgleda kao stranica sustava e-Građani.
Cilj je te prijevare krađa podataka bankovne kartice i mTokena.
Ako dobijete takav e-mail, molimo vas da ne skenirate QR kôd, da ne posjećujete lažnu stranicu i da ne unosite svoje podatke za prijavu i aktivacijske kôdove.
U slučaju da sumnjate da ste već posjetili lažnu stranicu, molim vas da se odmah javite kontakt centru na besplatni broj 0800 7890.
Primjer lažnog emaila:

Sigurnosne preporuke:
Erste banka čini sve kako bi se odbili i spriječili napadi na račune klijenata. Međutim, bez angažmana korisnika internetskog bankarstva to nije dovoljno za sprečavanje napada. Naime, napadi su usmjereni na računala klijenata i zato je vrlo važno pridržavati se svih sigurnosnih pravila:
- održavajte osobna računala sigurnima od zlonamjernih programa korištenjem najnovijih verzija antivirusnih programa
- redovito provodite sigurnosne mjere (npr. nikada ne otvarajte linkove niti privitke pristigle s nepoznatih e-mail adresa, ne instalirajte aplikacije i programe iz neprovjerenih izvora i slično)
- čuvajte tajnost svojih pristupnih podataka, uključujući i zaporku za korištenje Display kartice, kao i samu karticu
- želimo posebno naglasiti da vam za prijavu u George nije potreban niti jedan drugi podatak osim korisničkog imena i zaporke, koju dobivate pritiskom brojke 6 na Display kartici ili prijavom u svoj mToken
- niti jedan djelatnik Erste banke nikada vas e-mailom ili telefonom neće tražiti da odate svoje korisničke podatke (korisničko ime, zaporku te sve jednokratne zaporke koje generira Display kartica ili mToken).
Više o tome što banka čini za vaši sigurnost saznajte na: Sigurnost (erstebank.hr).