U tijeku je pokušaj prijevare (tzv. phishing) u kojem napadači dodatno koriste smishing (SMS phishing) i vishing (voice phishing) metode napada na klijente banaka. Osim slanja poruke elektroničkom poštom, dodatno šalju i SMS poruke te zovu klijente lažirajući prikaz broja pozivatelja.

Napadač šalje phishing poruku u kojoj od klijenata traži podatke, nakon čega ih telefonski kontaktira s lažnog broja i traži dodatne osjetljive podatke. Predstavlja klijentima zaradu putem kriptovaluta, a na kraju pristupa usluzi digitalnog bankarstva i izvršava transakciju ako mu klijent ustupi svoje podatke. 

Važno je upamtiti da Erste banka od vas nikada neće tražiti privatne i osjetljive podatke telefonskim putem ili elektroničkom poštom te ih nemojte dijeliti s drugim osobama. 

Sigurnosne preporuke:

Erste banka čini sve kako bi se odbili i spriječili napadi na račune klijenata. Međutim, bez angažmana korisnika internetskog bankarstva to nije dovoljno za sprečavanje napada. Naime, napadi su usmjereni na računala klijenata i zato je vrlo važno pridržavati se svih sigurnosnih pravila:

  • održavajte osobna računala sigurnima od zlonamjernih programa korištenjem najnovijih verzija antivirusnih programa
  • redovito provodite sigurnosne mjere (npr. nikada ne otvarajte linkove niti privitke pristigle s nepoznatih e-mail adresa, ne instalirajte aplikacije i programe iz neprovjerenih izvora i slično)
  • čuvajte tajnost svojih pristupnih podataka, uključujući i zaporku za korištenje Display kartice, kao i samu karticu
  • želimo posebno naglasiti da vam za prijavu u George nije potreban niti jedan drugi podatak osim korisničkog imena i zaporke, koju dobivate pritiskom brojke 6 na Display kartici ili prijavom u svoj mToken
  • niti jedan djelatnik Erste banke nikada vas e-mailom ili telefonom neće tražiti da odate svoje korisničke podatke (korisničko ime, zaporku te sve jednokratne zaporke koje generira Display kartica ili mToken).

Više o tome što banka čini za vaši sigurnost saznajte na: Sigurnost (erstebank.hr).