U tijeku je pokušaj prijevare (tzv. phishing) u kojem napadači dodatno koriste smishing (SMS phishing) i vishing (voice phishing) metode napada na klijente banaka. Osim slanja poruke elektroničkom poštom, dodatno šalju i SMS poruke te zovu klijente lažirajući prikaz broja pozivatelja.
Napadač šalje phishing poruku u kojoj od klijenata traži podatke, nakon čega ih telefonski kontaktira s lažnog broja i traži dodatne osjetljive podatke. Predstavlja klijentima zaradu putem kriptovaluta, a na kraju pristupa usluzi digitalnog bankarstva i izvršava transakciju ako mu klijent ustupi svoje podatke.
Važno je upamtiti da Erste banka od vas nikada neće tražiti privatne i osjetljive podatke telefonskim putem ili elektroničkom poštom te ih nemojte dijeliti s drugim osobama.
Sigurnosne preporuke:
Erste banka čini sve kako bi se odbili i spriječili napadi na račune klijenata. Međutim, bez angažmana korisnika internetskog bankarstva to nije dovoljno za sprečavanje napada. Naime, napadi su usmjereni na računala klijenata i zato je vrlo važno pridržavati se svih sigurnosnih pravila:
- održavajte osobna računala sigurnima od zlonamjernih programa korištenjem najnovijih verzija antivirusnih programa
- redovito provodite sigurnosne mjere (npr. nikada ne otvarajte linkove niti privitke pristigle s nepoznatih e-mail adresa, ne instalirajte aplikacije i programe iz neprovjerenih izvora i slično)
- čuvajte tajnost svojih pristupnih podataka, uključujući i zaporku za korištenje Display kartice, kao i samu karticu
- želimo posebno naglasiti da vam za prijavu u George nije potreban niti jedan drugi podatak osim korisničkog imena i zaporke, koju dobivate pritiskom brojke 6 na Display kartici ili prijavom u svoj mToken
- niti jedan djelatnik Erste banke nikada vas e-mailom ili telefonom neće tražiti da odate svoje korisničke podatke (korisničko ime, zaporku te sve jednokratne zaporke koje generira Display kartica ili mToken).
Više o tome što banka čini za vaši sigurnost saznajte na: Sigurnost (erstebank.hr).