• Novi božićni film prikazuje kako se „Tiha noć“ kroz dva stoljeća proširila diljem svijeta
  • Više od 300 milijuna pregleda i 28 nagrada za šest prethodnih božićnih priča Erste Groupa
  • Kreativno rješenje potpisuje agencija Jung von Matt DONAU, u suradnji s redateljima Danielom Schäferom i Szymonom Roseom
  • Novi božićni film prikazuje kako se „Tiha noć“ kroz dva stoljeća proširila diljem svijeta
  • Više od 300 milijuna pregleda i 28 nagrada za šest prethodnih božićnih priča Erste Groupa
  • Kreativno rješenje potpisuje agencija Jung von Matt DONAU, u suradnji s redateljima Danielom Schäferom i Szymonom Roseom

Ovogodišnjom božićnom reklamom Erste Group poziva vas da izbliza doživite nastanak „Tihe noći“, jednostavne pjesme koja dva stoljeća nakon prve izvedbe još uvijek prenosi dirljivu poruku nade i zajedništva.

"Svatko može pridonijeti izgradnji društva punog nade. Čak i mala gesta može postići nešto sjajno, kao što to dokazuje priča „Tihe noći“', izjavila je Nina Pentek, voditeljica upravljanja brendom i komunikacijama u Erste Groupu. Dodaje kako „našim božićnim spotovima svake godine želimo potaknuti ljude da vjeruju u sebe. Ove godine to činimo kroz pričanje priče na osobito autentičan način.”

Novi spot za „Tihu noć“ možete vidjeti na internetskim stranicama te na YouTubeu, Facebooku, Instagramu, TikToku i LinkedInu.

Jednostavna pjesma koja je uspjela donijeti nadu

Trominutni film vodi nas u malo i snijegom prekriveno selo Oberndorf u blizini Salzburga u Austriji, mjesto u kojem nije bilo nimalo ugodno biti u božićno vrijeme 1818. godine. Nakon Napoleonskih ratova, ljude u toj regiji pogodili su veliko siromaštvo i glad. Seoski svećenik Joseph Mohr želio je ljudima dati nadu u tim mračnim vremenima recitacijom pjesme koju je napisao. Zamolio je za pomoć mjesnog učitelja glazbe Franza Xavera Grubera, da sklada pjesmu na sami Badnjak. Kasnije su zajedno izveli „Tihu noć“ na božićnoj misi, uz pratnju gitare, što je bilo nezamislivo u crkvama u to vrijeme. Ovom jednostavnom gestom pružili su stanovnicima malog sela nadu i donijeli „svjetlo“ u najmračnijem dijelu godine.

U filmu možemo vidjeti neke od glavnih događaja iz povijesti pjesme „Tiha noć“: Tirolska pjevačka skupina izvela ju je 1822. godine pred austrijskim carem Franjom I. 1906. godine Reginald Fessenden odsvirao je „Tihu noć“ na violini tijekom prvog radijskog emitiranja zabavnog sadržaja u Americi. Godine 1914. pjesma je donijela kratak prekid borbi tijekom Prvog svjetskog rata, što je snažno odjeknulo. Na Zapadnom frontu njemački i engleski vojnici pjevali su zajedno i tako premostili suprotstavljene rovove. Pjesma je čak došla i do svemira: 1973. godine „Tiha noć“ odaslana je posadi svemirske postaje Skylab 4 u Zemljinoj orbiti.

Uz nježne tonove na različitim jezicima, reklama „Tiha noć“ Erste Groupa prikazuje različite trenutke u kojima ova jednostavna pjesma donosi nadu. Na kraju ohrabrujuću priču podcrtava poruka usmjerena budućnosti: „I tvoja iskra može obasjati svijet.“

Božićna priča o uspjehu iz Austrije

Nakon ježića Henryja (2018.), bumbarice Hanne (2019.), skladatelja Edgara (2020.), budućeg tate Jakuba (2021.), reklame #vjerujubozic (2022.) i Rudolfovog rodea (2023.), „Tiha noć“ je već sedma međunarodna božićna reklama Erste Groupa. Ljestvica za novi spot postavljena je visoko: Prethodnih šest božićnih filmova zajedno pregledano je više od 300 milijuna puta te je dobilo više od 28 nagrada oglašivačke industrije.

Kao i kod prethodnih reklama, Jung von Matt DONAU ponovno potpisuje kreativno rješenje, ovoga puta u suradnji s redateljima Danielom Schäferom i Szymonom Roseom. „Božić je postao europski Super Bowl oglašivačke industrije“, kaže Mike Nagy, izvršni kreativni direktor i partner u agenciji Jung von Matt DONAU. U okruženju u kojem se sve više brendova bori za pažnju do ljudi možemo doprijeti samo pričama koje će ih dirnuti. A što bi moglo biti prikladnije od priče o nastanku možda najpoznatije božićne pjesme?“

Trenutačna božićna reklama razvijena je u suradnji s dobrotvornom udrugom Tiha noć, koja je pružila neprocjenjiv uvid u povijest pjesme.

 

Sudjelovali:

Klijent: Erste Group Bank AG

Voditeljica upravljanja brendom Grupe: Nina Pentek

Savjetnik: Martin Radjaby-Rasset

Upravljanje brendom Grupe: Daniel Ratzenböck, Juraj Flimel

Kreativna agencija: Jung von Matt DONAU (Beč)

Produkcija: Arts & Sciences (London)

Redatelji: Daniel i Szymon

Vizualni efekti: Black Kite Studios (London)

Zvuk: Factory Studios (London)

Glazba: KO Music (London)

Fotografija: Ole Westermann