Piramidalne prijevare, poznate i kao "Ponzijeve sheme", sve su češće. Obično vas pozivaju da se priključite različitim grupama, najčešće na YouTubeu, gdje se od vas traži da "lajkate" i dijelite sadržaje i izvršite uplate na račune drugih članova grupe.

Kako funkcioniraju takve prijevare?

Za početna ulaganja prevaranti vam obećaju visok povrat novca u kratkom vremenu, što mnogima zvuči neodoljivo. Zove se ''piramidalna'' jer se struktura sudionika širi poput piramide, gdje svaki novi član mora dovesti dodatne članove kako bi se održala isplata ranijim sudionicima, stvarajući iluziju rasta i zarade.

Piramidalna prijevara traje sve dok dio sudionika ne shvati da su prevareni i počnu se povlačiti iz ulaganja, što uzrokuje urušavanje "piramide" i gubitak novca za preostale ulagače.

Ako zvuči predobro da bi bilo istinito – vjerojatno je prijevara

Svaka “investicija” koja traži da stalno dovodite druge i šaljete novac nepoznatima je sumnjiva. Zato ne dijelite svoje podatke, ne šaljite novac nepoznatim osobama i upozorite prijatelje i obitelj na sve popularnije piramidalne prijevare.

Javite nam se na besplatni broj 0800 7890 ako sumnjate da su vas kontaktirali ili ste izvršili uplatu.

Važno je upamtiti da Erste banka od vas nikada neće tražiti privatne i osjetljive podatke telefonski ili e-mailom. 

Sigurnosne preporuke:

Erste banka čini sve kako bi se odbili i spriječili napadi na račune klijenata. Međutim, bez angažmana korisnika internetskog bankarstva to nije dovoljno za sprečavanje napada. Naime, napadi su usmjereni na računala klijenata i zato je vrlo važno pridržavati se svih sigurnosnih pravila:

  • održavajte osobna računala sigurnima od zlonamjernih programa korištenjem najnovijih verzija antivirusnih programa
  • redovito provodite sigurnosne mjere (npr. nikada ne otvarajte linkove niti privitke pristigle s nepoznatih e-mail adresa, ne instalirajte aplikacije i programe iz neprovjerenih izvora i slično)
  • čuvajte tajnost svojih pristupnih podataka, uključujući i zaporku za korištenje Display kartice, kao i samu karticu
  • želimo posebno naglasiti da vam za prijavu u George nije potreban niti jedan drugi podatak osim korisničkog imena i zaporke, koju dobivate pritiskom brojke 6 na Display kartici ili prijavom u svoj mToken
  • niti jedan djelatnik Erste banke nikada vas e-mailom ili telefonom neće tražiti da odate svoje korisničke podatke (korisničko ime, zaporku te sve jednokratne zaporke koje generira Display kartica ili mToken).

Više o tome što banka čini za vaši sigurnost saznajte na: Sigurnost (erstebank.hr).