Faktor uspješne komunikacije Davora Bilmana
Kvalitetno komuniciranje je vještina koju treba učiti i usvajati. Bilo da je riječ o verbalnoj ili neverbalnoj komunikaciji, ono što govorimo mora biti usklađeno s onim kako govorimo. Sve o uspješnoj komunikaciji otkrio nam je Davor Bilman, koji stoji iza tvrtke Faktor B.
Osim što je vrstan plesač, Davor Bilman je i uspješan ekonomist koji je 2013. godine pokrenuo tvrtku Faktor B. Kako nam je Davor otkrio, Faktor B d.o.o. je tvrtka nastala kao rezultat želje za postizanjem izvrsnosti u poslovnoj edukaciji, savjetovanju i razvoju ljudskih potencijala.
“Spojili smo stručnost i dugogodišnje iskustvo u izvođenju edukacija s osobnim iskustvom u prodaji te kreirali dokazano najučinkovitije edukacijske programe. Ujedinjujući znanje, strast i vlastitu želju za svakodnevnim učenjem i napretkom, pružamo visokokvalitetno stručno savjetovanje i edukacije tvrtkama i pojedincima koji traže poboljšanje svojih poslovnih rezultata,” kaže Davor Bilman.
Stoga su treninzi i coaching programi Faktora B namijenjeni pojedincima, poduzetnicima, kao i malim i velikim tvrtkama, odnosno svima onima koji vjeruju da nikada ne smijemo prestati učiti, a među njima je i Erste banka. U svom poslovanju, Faktor B pokriva različita područja poput osobnog rasta i razvoja, ovladavanje prodajnim vještinama, ovladavanje vještinama vođenja i inspirativnog govorništva, coaching i slično. No možda najvrjednije područje koje Faktor B pokriva zasigurno je vještina uspješnog komuniciranja, odnosno učenje kako vještine komunikacije primijeniti u poslovanju. No može li se naučiti pravilno komunicirati?
“Naravno da može, pitanje je samo koliko nam je života za to potrebno (smijeh).
Vještina koja se stalno uči
Vještina učinkovitog komuniciranja je kao i svaka druga vještina, moramo je učiti i prakticirati da bismo je zaista usvojili. Postoje oni koji ju uče nesvjesno pa im se čini da su se s njom rodili, postoje oni koji stalno rade na unaprjeđenju iste, a postoje i oni koji uopće nisu ni svjesni da bi trebali razmišljati o radu na svojoj komunikaciji. Komunikacija je toliko učestala i uobičajena pojava da smo upravo zbog toga često nesvjesni načina na koji komuniciramo.
Iz mog iskustva rada s polaznicima na treninzima komunikacije, najvažniji je korak osvijestiti da možemo učinkovitije komunicirati”, otkriva Davor Bilman. Uz vlastiti trud i volju možemo naučiti pravilno komunicirati, no da bismo to naučili prvo moramo pojasniti što je uopće dobra komunikacija.
“Komunikacija je toliko širok i sveobuhvatan pojam da je nemoguće pokriti sve aspekte komunikacije u nekoliko rečenica. Učinkovita komunikacija čini razliku između uspješnih i neuspješnih osoba. Zbog neučinkovite komunikacije gubimo vrijeme i novac, ulazimo u sukobe ili naprosto ne uspijevamo pravilno izraziti naše misli što vodi frustraciji. Upravo ona određuje hoćemo li biti uspješan voditelj, prodavač, roditelj ili političar. Učinkovita komunikacija podrazumijeva jasno i jednoznačno prenošenje poruke od pošiljatelja prema primatelju poruke. Sve što radimo u životu, na jedan način predstavlja našu komunikaciju”, kaže Bilman.
Zbog neučinkovite komunikacije gubimo vrijeme i novac, ulazimo u sukobe ili naprosto ne uspijevamo pravilno izraziti naše misli što vodi frustraciji. Upravo ona određuje hoćemo li biti uspješan voditelj, prodavač, roditelj ili političar.
Uloga tehnologije u komunikaciji
Jedna od suvremenih pojava zasigurno je okruženost tehnologijom. Pod njezinim utjecajem sve manje komuniciramo licem u lice, a time pomalo slabi sposobnost slušanja i razumijevanja sugovornika. No tehnologija također donosi i nove načine komuniciranja.
“Tehnologija i novi digitalni trendovi sigurno značajno utječu na naš način komunikacije. S jedne strane tehnologija olakšava i ubrzava komunikaciju što je posebno naglašeno na društvenim mrežama, a s druge baš zbog gubitka jedne značajne razine komunikacije (govor tijela) može unijeti puno više nerazumijevanja. Jedan emotikon jedna osoba može protumačiti na potpuno drugačiji način od svih ostalih.” Upravo zbog toga nužno je stalno raditi na razvoju naših komunikacijskih vještina, usvajanju novih znanja i nadogradnje postojećih. Digitalni oblici komuniciranja s druge strane zasigurno utječu i na našu vještinu slušanja sugovornika.
Kako smo već spomenuli, komunikacija je vještina koja se mora učiti i stalno razvijati. No da biste naučili pravilno komunicirati, ona mora proći kroz četiri faze. Prva je faza nesvjesne nekompetencije ili nisam ni svjestan da ne znam komunicirati. Druga je svjesna nekompetencija ili sad znam da ne znam. Treća je faza svjesna kompetencija ili znam što trebam raditi i razmišljam o tome aktivno. Četvrta faza je nesvjesna kompetencija ili radim dobro i ne moram razmišljati o tome.
Kako pravilno komunicirati?
“Kada znate u kojoj od ovih faza ste, onda znate i koliki je put pred vama kako biste usvojili pravila dobre komunikacije”, kaže Bilman. Da biste postali uspješan komunikator, morate usvojiti dva ključna faktora.
“Prvi je slušanje jer onaj tko ne sluša sigurno nije vrhunski komunikator, a drugi je svjesnost da svatko od nas ima svoj percepcijski filter. Percepcijski filter objašnjava zašto želimo i komuniciramo na različite načine pa je drugi faktor prilagodba komunikacijskom stilu sugovornika. Kao što jedna stara izreka kaže ‘Nije važno samo što kažete, već i način na koji ste to rekli’.”
Možemo zaključiti kako uspješna komunikacija spaja verbalni i neverbalni aspekt komuniciranja koji čini savršen spoj kvalitetnog prenošenja poruka. No osim što je važno što i kako govorimo, također je važno naglasiti da uspješnu komunikaciju karakterizira pažljivo slušanje sugovornika. Tajna dobre komunikacije samo je u vašim rukama, stoga već sada počnite raditi na njoj i inspirirajte druge.