Halo, Hrabri telefon?

Linije Hrabrog telefona više od 20 godina otvorene su za pružanje besplatne psihološke podrške, pa tako i tijekom zadnje dvije osobito stresne i nepredvidive godine. Neprofitna organizacija godišnje primi preko 4000 poziva, a pozivatelji su najčešće djeca, mladi i roditelji kako bi razgovarali o onome o čemu ne mogu pričati sa svojim prijateljima i bližnjima.

U misiji pružanja sigurnog i povjerljivog mjesta mladima, roditeljima i djeci, Hrabri telefon se kao organizacija već preko 20 godina zalaže za pozitivne promjene u društvu, za društvo koje će biti lišeno svake okrutnosti i nepravde prema djeci. Direktna i besplatna psihološka podrška udaljena tek jedan poziv predstavlja važnu uslugu u društvu, osobito u ovako nesigurnim vremenima. Dok se jedna strana linije povjerava o svojim problemima i brigama, osjećajima tuge ili bespomoćnosti, druga strana nastoji ohrabriti sugovornika, pomoći mu pronaći unutarnju snagu, motivaciju i smisao te ga savjetovati u skladu s njegovim najboljim interesima. 

U misiji pružanja sigurnog i povjerljivog mjesta mladima, roditeljima i djeci, Hrabri telefon se kao organizacija već preko 20 godina zalaže za pozitivne promjene u društvu, za društvo koje će biti lišeno svake okrutnosti i nepravde prema djeci. Direktna i besplatna psihološka podrška udaljena tek jedan poziv predstavlja važnu uslugu u društvu, osobito u ovako nesigurnim vremenima. Dok se jedna strana linije povjerava o svojim problemima i brigama, osjećajima tuge ili bespomoćnosti, druga strana nastoji ohrabriti sugovornika, pomoći mu pronaći unutarnju snagu, motivaciju i smisao te ga savjetovati u skladu s njegovim najboljim interesima. 

Djelatnost udruge s godinama se proširila i razvila u hvalevrijedne programe i projekte na nacionalnoj i internacionalnoj razini. Neki od njih su program namijenjen djeci kojoj je potrebna određena zaštita usmjerena protiv zlostavljanja i zanemarivanja, program prevencije neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži koji djeluje u lokalnoj zajednici Borovje, e-savjetovanje koje se kao program provodi od 2009. godine i dostupan je preko e-maila, chata, foruma ili Facebooka te program poticanja na volontiranje. Godišnje je više od 200 volontera uključeno u programe savjetovanja i provedbe radionica, a za njih je razvijen i poseban program mentorske podrške. Iako studiraju u Zagrebu, većina volontera se po završetku studija vraća u mjesta svoga porijekla.Na taj se način dobra praksa prenosi u cijeloj Hrvatskoj. Hrabri telefon klijent je Službe za društveno odgovorno bankarstvo Erste banke, a u razgovoru s predsjednicom udruge prof. Hanom Hrpkom saznali smo sve o aktualnim programima i novostima vezanima za djelovanje udruge.

Kako su nepovoljni događaji u posljednje dvije godine koje su obilježene pandemijom, potresima i ratom u Ukrajini utjecali na društvo i što nam možete reći o profilu najčešćih korisnika?

Ovisno o aktualnim događanjima, zabilježili smo i češće pozive vezane za teme koje su trenutačni izvor stresa i teškoća u njihovoj svakodnevici poput potresa i pandemije. Primjećujemo porast broja savjetodavnih razgovora te oni traju dulje, našim pozivateljima češće pružamo emocionalnu podršku, sagledavamo situaciju u kojoj se nalaze iz što različitijih perspektiva i zajedno s njima dolazimo do koraka koje mogu poduzeti, a koji njima odgovaraju. Najčešće zaprimamo pozive odraslih osoba zabrinutih za dobrobit djece i to uglavnom majki, a zatim očeva i baka. Djeca i adolescenti nam se pak najčešće javljaju chatom i e-mailom, uz telefonsku liniju.

Studenti imaju priliku kod vas stjecati prva radna iskustva, riječ je o praktičnoj edukaciji i idealnoj prilici za razvijanje raznih vještina. Za kakva zanimanja je ovakva praksa posebno dobrodošla?

Savjetovatelji koji volontiraju na savjetodavnim linijama Hrabrog telefona studenti su viših godina pomagačkih studija poput psihologije, socijalnog rada, pedagogije i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Prije samostalnih dežurstava na savjetodavnim linijama, prolaze opsežnu edukaciju koja pokriva različite teme vezane za specifičnosti telefonskog savjetovanja i za teme kojima se naša linija bavi. Osim bazične edukacije, obaveza volontera je i kontinuirana edukacija tijekom volontiranja, kao i supervizija njihova rada. Trenutačno je na linijama aktivno preko 60 volontera, dok odgovore na upite naših pozivatelja piše njih preko 90. Ponosni smo jer budući stručnjaci kontinuirano prepoznaju Hrabri telefon kao mjesto na kojem mogu dobiti kvalitetne edukacije i podršku u direktnom radu s korisnicima.

 

Kako svi zainteresirani mogu pomoći Hrabrom telefonu kao neprofitnoj organizaciji da i dalje pruža kvalitetnu, lako dostupnu i besplatnu psihološku podršku građanima?

Građani mogu pomoći donacijama u vidu financijske pomoći kako bismo mogli osigurati dostupnost i otvorenost naših linija, kao i educiranost naših savjetovatelja i kvalitetnu uslugu koju pružamo. Trenutačno je aktivna i kampanja Pomozite da Hrabri telefon i dalje zvoni kojom nastojimo podići svijest o rastućoj potrebi za stručnom podrškom djece i mladih i prikupiti sredstva kako bi se naše usluge mogle nastaviti pružati. Svojim donacijama građani mogu pomoći da se osigura dostupnost savjetodavne podrške za djecu i roditelje u Hrvatskoj na web stranici Hrabrog telefona.

Kako vaša donacija pomaže djeci, mladima i roditeljima:

  • 75 kn — 500 djece će saznati putem društvenih mreža za Hrabri telefon i znati kome se javiti ako zatrebaju pomoć
  • 116 kn — jedan razgovor s djetetom ili roditeljem koji ih osnažuje, jača i pomaže kad im je najteže
  • 370 kn — jedan volonter bit će osposobljen za pomaganje djeci u najtežim životnim situacijama.

Studenti pomagačkih zanimanja mogu podržati rad Hrabrog telefona volontiranjem kroz nekoliko različitih programa. Kao savjetovatelji mogu volontirati na savjetodavnim linijama za djecu i za mame i tate te pružati usluge e-savjetovanja. Također, u sklopu Društvenog centra Borovje mogu volontirati kao voditelji preventivno-socijalizacijskih radionica za djecu i pružati pomoć u učenju. Za volontiranje u programima osigurana je stručna edukacija i supervizija, što budućim mladim stručnjacima mnogo znači za razvoj vještina i praktično iskustvo rada.

Udruga uskoro dobiva novu adresu gdje će biti locirani telefonski centar i dvorana za edukacije i radionice za roditelje i djecu...

Stvarno je odlično što će cijeli Hrabri telefon biti na jednom mjestu i moći pružati usluge u zajednici i šire. To će dati jednu značajnu stabilnost Hrabrom telefonu. No da bismo do toga došli, još su brojni koraci i prepreke pred nama, jer sredstva koja smo dobili za ovaj projekt gradnje kuće, zbog poskupljenja materijala, sada više nisu ni blizu dostatna. Nadamo se da ćemo uspjeti uz pomoć građana i tvrtki realizirati ovaj projekt do kraja i da će uskoro zaživjeti novi Društveni centar Dugave na radost mališana i roditelja Novog Zagreba, ali i šire!

Podrška Hrabrome telefonu

Rad Hrabrog telefona moguće je podržati bez naknade za uplatu u poslovnici ili online bankarstvom, kao i uplatom bar kodom.

Moglo bi te zanimati i...

SOS Dječje selo - 30 brižnih godina

Impresivan pothvat sedamnaestogodišnjaka

Upoznajte specijaliziranu kuhinju s plemenitim ciljevima