Jednostavniji i brži put
do sigurne online kupovine

Odnedavno je na web shopovima koji rade na Magento platformi omogućeno plaćanje KEKS Payem. O e-commerceu, razvoju rješenja i što ono znači za kupce, ali i trgovce razgovarali smo s Ivom Špigelom, suvlasnikom i suosnivačem IT tvrtke Perpetuum Mobile koja je u suradnji s Erste bankom razvila KEKS Pay softver za online plaćanje.

Online trgovine možda nude jednostavnost odabira artikala iz udobnosti vlastita doma. No kompliciran sustav naplate koji zahtijeva nekoliko koraka autentifikacije kupcima je često prepreka za realizaciju kupovine, a trgovcima za ostvarenje profita.

Zato uz KEKS Pay odnedavno jednostavnim povlačenjem prsta kupci mogu plaćati i na web shopovima koji rade na Magento platformi. Riječ je o jednoj od najjačih i najpopularnijih platformi za srednje i veće klijente koja je više uzastopnih godina pozicionirana kao vodeća globalna platforma za e-commerce u “Magic Quadrant” analizi kompanije Gartner.

U svijetu broji više od 250 tisuća, a u Hrvatskoj oko 300 korisnika koji se u pravilu za izgradnju bilo veleprodajnog ili maloprodajnog web shopa obraćaju certificiranim IT kompanijama. Jedna od takvih tvrtki je Perpetuum Mobile s kojom je Erste banka razvila softver koji kupcima omogućuje plaćanje, a trgovcima prihvaćanje KEKS Paya kao jednog od načina online plaćanja.

Zašto je ovo rješenje inovativno na tržištu, o e-commerceu i drugim temama razgovarali smo s Ivom Špigelom, suvlasnikom i suosnivačem Perpetuuma.

Prepreke online trgovine

Poznato je kako za klasične i internetske trgovine ne vrijede ista pravila kupovine te se ponašanja kupaca uvelike razlikuju kad je riječ o internetskoj trgovini. Kao jednu od najvećih prepreka u online trgovini vidi se postupak plaćanja. 

Kod nekih je potencijalnih kupaca glavni problem zabrinutost za sigurnost podataka na osobnim kreditnim karticama, a kod nekih manjak povjerenja u sam online postupak. “Statistike pokazuju da, ovisno o sektoru i pojedinim tržištima, čak 60 – 80 % online kupaca ne provede transakciju, odnosno kupovinu do kraja – stručni izraz za ovu pojavu je ‘cart abandonment’”, kaže nam Ivo Špigel

Kao glavni razlog tog problema vidi kupovinu mobilnim uređajima na kojima je kupcima poprilično nepraktično utipkavati podatke s kartice. “S druge strane, znamo da postotak kupaca koji kupuju s mobilnih platformi konstantno i značajno raste, što dodatno zaoštrava problem za online prodavatelje. Usto, zahtjevi financijskih institucija za sigurnost također stalno rastu, a sigurnosni protokoli poput 3D secure i dvo- ili više-faktorske autentifikacije čine postupak kupnje još kompleksnijim”, pojašnjava Špigel.

Utjecaj pandemije

Zbog brojnih prepreka uzrokovanih pandemijom i epidemiološkim mjerama u prošloj je godini došlo do značajnog porasta online trgovine. Špigel navodi kako podaci Državnog zavoda za statistiku “pokazuju porast e-trgovine u Q1 i Q2 2020. za 14 %, ali kolege iz analitičkih krugova, koji prate trendove, ukazuju na drugu, indikativniju tendenciju. Procjenjuje se da će udio elektroničke trgovine u odnosu na offline rasti u 2020. sa 6 % na čak 20 %, što potvrđuju i pokazatelji kod naših klijenata.” Nadodaje i da “u anketi provedenoj među 6500 članova FB grupe ‘eCommerce Hrvatska’, čak je 80 % trgovaca odgovorilo da njihova online trgovina posluje ‘puno bolje’ negoli prethodnih godina.

I dok je pandemija na globalnoj razini negativno utjecala na klasičnu trgovinu, kod online trgovine bilježi se upravo suprotno. “Kad je riječ o e-commerceu, možemo vidjeti, uz dakako sve ograde oko takvog pogleda, da je snažno potaknula razvoj i prihvaćenost ne samo web trgovanja već i mnogih drugih digitalnih usluga, primjerice, od e-sastanaka, naručivanja hrane, logistike i slično”, navodi Špigel i nadodaje: “Novinar časopisa Forbes, citirajući upravo analizu koju je proveo Adobe, plastično je to opisao izjavivši da je pandemija pomaknula e-commerce naprijed za nekoliko godina, a to vrijedi i za Hrvatsku.” No prošla godina nije samo utjecala na porast potrošnje u online trgovinama nego je potakla proširenje ponude kad je riječ o novim online trgovinama. “Ono što vidimo kao naročito izraženo tijekom 2020. da se veće kompanije, proizvođači i distributeri različitih vrsta roba, a koji dosad nisu imali maloprodaju, već su koristili postojeće partnerske ‘kanale’ i trgovine svojih poslovnih partnera, postupno ohrabruju i otvaraju ili barem planiraju ulazak u segment maloprodaje upravo kroz digitalna rješenja”, ističe Špigel.

No iako je online tržište golemo i nije usko vezano za lokaciju trgovine i kupca, nipošto ne znači da su uspjeh i profit zagarantirani. Dapače, kako navodi Špigel, “online konkurencija je bespoštedna, vaš kupac može prijeći u konkurentsku trgovinu jednim klikom miša. Budući da neke zakonitosti koje vrijede u fizičkom svijetu nisu iste u digitalnom, klijentima nerijetko savjetujemo i kako najbolje ‘posložiti’ poslovne i prodajne procese.” Jasno, ovdje veliku ulogu imaju i načini plaćanja koje smo već naveli kao jednu od glavnih prepreka u ostvarenju kupnje.

KEKS Pay rješenje

Olakšavanjem plaćanja koje ne iziskuje veliki broj koraka autentifikacije uvelike se smanjuje mogućnost “cart abandonmenta”, što dovodi do povećanja broja ostvarenih kupnji i povećanja profita. “Perpetuum je kao kompanija oduvijek posvećena inovativnim rješenjima koja našim klijentima mogu donijeti poslovnu korist, olakšati i ubrzati njihovo poslovanje i doprinijeti njihovom rastu. Pomno pratimo trendove u području financijskih tehnologija te smo uočili da, dolaskom čitave generacije inovativnih načina plaćanja, dolazi do velikih promjena u načinu online poslovanja”, ističe Špigel i nadodaje kako je upravo KEKS Pay softver za online plaćanje izvrstan primjer onoga što nude svojim klijentima. “Ovime smo web shopovima u Hrvatskoj omogućili prihvaćanje KEKS Paya kao novog načina plaćanja. Nadamo se i na drugim tržištima, odluči li se Erste banka za širenje KEKS Pay sustava. Pozicionirali smo se i kao inovativna kompanija, što nas izdvaja u odnosu na druge certificirane Magento partnere. Konačno, razvojem rješenja puno smo naučili što će nam ubuduće olakšati razvoj i integraciju novih sustava plaćanja ne samo s Magentom već i s drugim online platformama.” A kao rezultat ove suradnje stvoren je softver kojem je glavna uloga olakšavanje, pojednostavljenje i ubrzavanje procesa online plaćanja. “Kupac će, umjesto dugotrajnog upisivanja podataka pa potom 3DS ili 2FA autentikacije, naprosto ‘povlačenjem prsta’ obaviti transakciju”, objašnjava Špigel i nadodaje kako KEKS Pay svojom jednostavnošću čini ogromnu razliku i za trgovce kojima jamči porast prometa u online trgovini.

Perpetuum je osnovan tamo davne 1989., u ‘osvit’ tržišnog poslovanja na ovim prostorima. Još 1997. pokrenuli smo prvi hrvatski web shop kao demonstraciju tadašnjih poslovnih i tehnoloških mogućnosti i dosega hrvatskog znanja. Prva kartičarska kuća koja nas je tada pratila bio je Diners, danas član Erste obitelji, tako da naša suradnja s Erste grupacijom doista seže u prve dane e-poslovanja. Perpetuum nudi široku paletu digitalnih rješenja. Najjednostavnija segmentacija tih rješenja bio bi e-commerce, o kojemu je ovdje riječ, potom Content Management rješenja zasnovana na Drupal platformi i upravljanje poslovnim procesima gdje naš Microsoft tim radi implementacije, najčešće, na platformi Microsoft SharePoint. Imamo širok i diverzificirani portfelj klijenata kako u javnom tako i u privatnom sektoru. Osim korisnika Magento tehnologije koje smo spomenuli, naša rješenja iz drugih područja koriste institucije poput Hrvatskog sabora, više ministarstava i poduzeća, Institut Ruđer Bošković, kolege iz tehnološkog sektora kao što su kompanije TIS Grupa, Amphinicy, CISEx (udruga izvoznika softvera), Insig2... Sve to omogućuje naš izniman tim od četrdesetak talentiranih stručnjaka, kako u sjedištu tvrtke u Zagrebu tako i u našem izdvojenom uredu u Varaždinu. Ivo Špigel, suvlasnik i suosnivač Perpetuum Mobilea

Online konkurencija je bespoštedna, vaš kupac može prijeći u konkurentsku trgovinu jednim klikom miša. Budući da neke zakonitosti koje vrijede u fizičkom svijetu nisu iste u digitalnom, klijentima se nerijetko savjetuje i kako najbolje “posložiti” poslovne i prodajne procese.

Štedi vrijeme, plaćaj #KEKSpresno!

Plaćajte, šaljite, primajte i donirajte. Besplatno skinite KEKS Pay i olakšajte si život već danas. Zahvaliti nam možete i kasnije.

Moglo bi te zanimati i...

Ljudski dodir u digitalnom svijetu

Pametne financije za sve

Stabilan i snažan bankarski sustav bit će oslonac kreiranja ponovnog ekonomskog rasta