Svakog dana provodimo sate na internetu, pretražujemo, slušamo i gledamo, kupujemo, rezerviramo, plaćamo račune... Stoga je sigurnost na webu, to svi znamo, vrlo važna stvar, a kada je riječ o financijama – ključna.
Kako biste izbjegli razne zamke prevaranata koji vrebaju online, valja znati nekoliko ključnih detalja koji vas neće pretvoriti u još jednu digitalnu žrtvu. Sigurno bankarite uz savjete kako prepoznati lažne web stranice i e-mail poruke, ali i nekoliko napomena o sigurnosti na internetu.
Prepoznajte phishing
Phishing je posebice popularna prijevara na internetu posljednjih godina, a riječ je o vrsti lažnih poruka koje šalju prevaranti imitirajući postojeće internetske servise.
Phishing poruke naročito su opasne jer primatelju izgledaju kao da dolaze s legitimnog izvora – banke, bolnice, osiguravajuće kuće...
Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke poput korisničkih imena, lozinki, podataka s kreditnih kartica i sl., kako bi ostvarili financijsku korist.
U posljednje vrijeme zabilježen je povećan broj phishing napada prema klijentima Erste banke. No, znajući samo nekoliko osnovnih detalja, bit ćete sposobni raspoznati pravu od lažne e-mail poruke te tako nećete postati još jedna žrtva digitalne prijevare.
Phishing je posebice popularna prijevara na internetu posljednjih godina, a riječ je o vrsti lažnih poruka koje šalju prevaranti imitirajući postojeće internetske servise.
Phishing poruke naročito su opasne jer primatelju izgledaju kao da dolaze s legitimnog izvora – banke, bolnice, osiguravajuće kuće...
Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke poput korisničkih imena, lozinki, podataka s kreditnih kartica i sl., kako bi ostvarili financijsku korist.
U posljednje vrijeme zabilježen je povećan broj phishing napada prema klijentima Erste banke. No, znajući samo nekoliko osnovnih detalja, bit ćete sposobni raspoznati pravu od lažne e-mail poruke te tako nećete postati još jedna žrtva digitalne prijevare.
Budite sumnjičavi
Za početak, uvijek gledajte adresu pošiljatelja, ako vam je poznata, to je dobra stvar, ali još niste sigurni. Nakon toga, promotrite linkove i privitke te ih nemojte otvarati ako su vam sumnjivi. Ako ste i tu sigurni, to je sjajno, ali – pazite na to tko vas traži informacije. Naime, banka vas nikada neće tražiti dostavu privatnih informacija kao što su podaci o transakcijskom računu, poput limita ili stanja, PIN ili troznamenkasti CCV broj s poleđine kartice. U slučaju da vas pošiljatelj koji se predstavlja kao banka to traži, budite sigurni da ste na meti prevaranta. Ako niste sigurni u vjerodostojnost internetske stranice, nikad, ali baš nikad nemojte upisivati svoje podatke za prijavu na digitalne kanale, baš kao ni troznamenkasti CCV kontrolni broj, kao ni PIN.
Zapamtite!
Banka vas neće tražiti podatke za pristup usluzi digitalnog bankarstva ni podatke o vašem transakcijskom računu poput limita, prekoračenja i stanja. Također, banka vas neće tražiti niti PIN niti CCV broj s poleđine kartice, kao ni provođenje platnih transakcija ili unos podataka vezan za transakcijske račune i platne kartice iz aplikacija koje nisu službene aplikacije Erste banke.