Krunoslav Župan: Leasing je “brzi” proizvod kojeg koristi više od 5700 Hrvata
Leasing je popularan način financiranja vozila, plovila, strojeva ili opreme. On daje fleksibilne mogućnosti najma bez strogog vezanja uz otkup sredstva koje biste trenutno koristili, ali ga u skoroj budućnosti nećete trebati. Kakve se mogućnosti leasinga nude na hrvatskom tržištu otkriva Krunoslav Župan, član Uprave Erste & Steiermarkische S-Leasing d.o.o.
1. Što se sve može unajmiti uz program Erste Leasinga?
Naš program pruža klijentima širok izbor opcija. Od objekata najama to su osobna i laka motorna vozila, gospodarska vozila, plovila, strojevi i oprema, motori i druge pokretnine.
2. U 20 godina postojanja koliko je klijenata Erste Leasing društva iskoristilo ovu mogućnost i kakvi su njihovi dojmovi?
Teško je pobrojati sve klijente koji su u ovom periodu koristili naše usluge, možda da spomenemo da trenutno imamo preko 13.000 aktivnih ugovora, portfelj od 290 milijuna eura te 5700 klijenata. Klijenti vole brzinu, jednostavnost, fleksibilnost u percepciji rizika gdje se ponekad s njima ne slažemo jer stvari gledamo iz drugačijih kuteva, no iznad svega žele korektnu tržišnu cijenu. Tržište je danas vrlo zahtjevno, cijene su u zadnjih godinu dana znatno pale, novca na tržištu ima pa klijenti koriste tu priliku i očekuju povoljne uvjete.
Preferencije po pitanju leasinga
3. Što je pokazala praksa ovih godina, čemu su klijenti više skloni?
Ne postoji baš omiljena vrsta leasinga, prije bih rekao da su pravne osobe sklonije operativnom leasingu dok su fizičke sklonije financijskom jer po isteku perioda financiranja žele postati vlasnici objekta leasinga dok kod operativnog to nije moguće.
4. Postoje li određene preferencije kada je u pitanju objekt leasinga?
Najčešće se uzimaju automobili jer je njihovo financiranje pomoću leasing jednostavnije nego da taj auto kupuju na kredit preko banke. Financiraju se dosta i kamioni, autobusi te plovila, no svi trebaju auto tako da su oni najzastupljeniji. Erste Group uvijek je u liderstvu što se tiče općih trendova financijskog poslovanja.
Ne postoji omiljena vrsta leasing u Hrvatskoj. Pravne osobe su sklonije operativnom leasingu dok su fizičke sklonije financijskom jer po isteku perioda financiranja žele postati vlasnici objekta leasinga dok kod operativnog to nije moguće.
Online zahtjev za leasing
5. Kako Vi opisujete promjene programa leasinga s obzirom na digitalizaciju financijskih procesa i poslovanja banke u e-sektoru?
Leasing je “brzi” proizvod, proizvod velikog broja ugovora, masovni business, konkurencija je snažna i nemate puno vremena da donesete odluku i odobrite klijentu financiranje. Kako biste to ostvarili, morate imati dobro posložene procese, biti jednostavni, digitalizirani i to je nešto na čemu upravo radimo te ćemo svoje buduće poslovanje temeljiti na tome.
6. S obzirom na usmjerenost banke prema novim tehnologijama i idejama, planirate li ponuditi klijentima neke nove usluge?
Pristup je kod nas prilično jednostavan jer klijentima nudimo samo jedan proizvod - leasing i tu i jest najveći izazov jer se unatoč očiglednoj jednostavnosti na tržištu morate razlikovati i dati dodatnu vrijednost ponude, biti bolji i inovativniji od konkurencije. Kada pričamo o novim uslugama, želim istaknuti da smo ove godine pokrenuli online zahtjev koji su klijenti jako dobro prihvatili. To je jedna od stvari kojom smo se diferencirali u odnosu na konkurenciju. Online zahtjev omogućuje brže apliciranje za financiranje i jednostavnost predaje potrebne dokumentacije. Smatramo da će takvi digitalni kanali komunikacije u budućnosti preuzeti sve dominantniju ulogu.
Pozitivniji prodajni pristup
7. Koliko se u dva protekla desetljeća promijenio kolektiv koji radi u Erste Leasingu? Po kojim kriterijima danas birate nove zaposlenike?
Gledajući unatrag promjene koje sam uočio otkada sam u tvrtci najviše se manifestiraju u jednom novom duhu koji smo donijeli u firmu, nadopunili smo strategiju koju je tvrtka do tada imala i okrenuli se
snažnijem financiranju automobila, kamiona, autobusa, kako novih tako i rabljenih. Doveli smo dosta novih ljudi u prodaju i na neka rukovodeća mjesta što je također rezultiralo pozitivnijim prodajnim pristupom i dalo novi vjetar u leđa postojećim zaposlenicima. Prodaja je pojačana novim zaposlenicima s dugogodišnjim iskustvom rada u leasingu, poznavanjem tržišta i kvalitetnim pristupom
klijentima.
8. S obzirom na prikupljeno iskustvo I dugogodišnje poslovanje, kakvim planovima i ciljevima želite obilježiti daljnji razvoj društva?
Ako se osvrnemo 20 godina unatrag, možemo reći da smo se razvili u jednog od tržišnih lidera u industriji u kojoj radimo i to želimo i dalje biti. Promjene se danas događaju puno brže nego što je to bilo jučer, a još će se brže događati u skoroj budućnosti. Želimo biti tvrtka koju će klijenti prepoznati kao drugačiju, inovativnu, digitaliziranu i koju će percipirati kao svoj prvi izbor kada je leasing u pitanju te da će biti spremni platiti odgovarajuću cijenu za uslugu koju dobivaju. Naša ideja vodilja bila je i ostat će neizmjenjiva – vaš uspjeh naša je budućnost.