Najveći prodajno-servisni salon
Yamahe u Hrvatskoj otvoren u Ivanovcu
Prvi salon motocikala Marko Antonović otvorio je sa suprugom Valentinom u Štefancu kraj Čakovca prije 15 godina. Prošle godine otvorili su impresivni prodajno-servisni centar PRO-Bike u Ivanovcu koji se prostire na 525 četvornih metara, a napravljen je prema najmodernijim standardima.
Sjećate li se što ste mislili da ćete biti kad odrastete? Marko Antonović od najranijeg je djetinjstva znao da će njegova budućnost biti povezana s motorima i moto-opremom. Na satu likovnog nije crtao astronaute, vatrogasce niti policajce, već zgradu punu motocikala.
“Kad nas je učiteljica u prvom razredu osnovne škole tražila da nacrtamo što bismo voljeli biti kad odrastemo jer još nismo znali pisati, ja sam nacrtao poslovnu zgradu s motociklima i zastavama kakvu danas imam, odnosno vidio sam sebe kako vodim takvu tvrtku. Eh, da mi je imati taj crtež danas, uokvirio bih ga zlatnom ramom, ali negdje se pogubio”, ovim riječima započinje svoju uspješnu poduzetničku priču 38-godišnji Marko Antonović koji je danas vlasnik najvećeg Yamahinog moto salona u Hrvatskoj.
Odlučnost da ostvari sve svoje poslovne želje pokazivao je još u tinejdžerskoj dobi. “Prvi put sam sjeo na ozbiljniji motocikl s otprilike 14 godina, a prvi ozbiljniji motocikl od 600 ccm kupio sam vlastitim novcem sa 17 godina. Moja se obitelj bavila poljoprivredom i prodajom poljoprivrednih proizvoda te sam radom do 17. godine uspio uštedjeti oko 4000 eura u današnjoj protuvrijednosti i kupio sam svoj prvi motor”, ističe s ponosom te dodaje kako je ljubav prema motorima naslijedio od oca, inače automehaničara. Oduvijek je znao da će imati vlastiti posao i raditi za samog sebe. I ne, u pitanju nije nikakva uobraženost ili stvar ponosa, već spoznaja da ima “ono nešto” što poduzetnike dijeli od radnika. “Znao sam da imam karakter ‘lokomotive’ i da se najbolje osjećam kad sam izvan svoje zone komfora. Ujedno smatram da su poduzetnici upravo osobe koje žive i najbolje funkcioniraju izvan svoje zone komfora.”
Poslovno partnerstvo sa suprugom Valentinom
Prvi salon motocikala Marko Antonović otvorio je sa suprugom Valentinom u Štefancu kraj Čakovca prije 15 godina. Prošle godine otvorili su impresivni prodajno-servisni centar PRO-Bike u Ivanovcu na adresi Josipa Slavenskog 2. Prostire se na 525 četvornih metara, a napravljen je prema najmodernijim standardima.
“Supruga Valentina je moja desna ruka i pola lijeve i obratno. Savršeno se nadopunjujemo, svaki sa svojim kompetencijama. Nikad ne bismo uspjeli da nema takve sloge između nas”, tvrdi g. Antonović. Ne samo da ih povezuje uspješno partnerstvo u poslovnom životu, već i u privatnom segmentu. Zajedno grade tvrtku, ali i odgajaju troje djece – tinejdžere od 12 i 17 godina te novorođenu kćerkicu Unu. PRO-Bike nudi sve što je potrebno motoristima – od novih i rabljenih vozila preko rezervnih originalnih i zamjenskih dijelova do kaciga, odjeće, rukavica, zaštitne opreme i slično. Zastupnik je i ovlašteni serviser proizvodnih marki Yamaha i Kawasaki, a u ponudi ima i njihov marine program. U sklopu salona nalazi se i servis koji pruža usluge redovnog održavanja, dijagnostike, popravaka i prerade motocikala, ali i davanje savjeta o svim novim trendovima u moto-svijetu. “Trenutačno smo u Hrvatskoj, ali i šire najveći prodajno-servisni centar za Yamahu i Kawasaki i jedini u Republici Hrvatskoj u Yamaha mreži koji u potpunosti udovoljavaju najnovijim propisanim vizualnim smjernicama o izgledu unutarnjeg i vanjskog prodajno-servisnog prostora.”
Organski rast i dobra lokacija
Gospodin Antonović vjeruje da je za uspješan organski rast bilo kojeg poduzetničkog pothvata najvažnije slušati interese kupaca te ih katkad stavljati i ispred vlastitih želja. Iako ovo načelo često iziskuje smanjenje trenutačnih prihoda, dugoročno osigurava obostrano zadovoljstvo.
Uz to, važna je i kvalitetna lokacija poput one koju ima PRO-Bike, a koja se nalazi u blizini autoceste Zagreb-Goričan. “Lokacija je vrlo bitna i vjerujem da frekventna lokacija kao naša, koja spaja Zagreb s Čakovcem, itekako doprinosi uspjehu. Recimo, nedavno smo isporučili motocikl u Zagreb jer je kupac slučajno primijetio reprezentativan salon, odlučio stati, pogledati ponudu i zaključiti kupoprodaju. U Zagrebu se odradi otprilike 60 posto ukupnog prometa i trgovine u Republici Hrvatskoj i svaki poduzetnik ide u smjeru da sudjeluje u tom prometu.” Kad g. Antonovića pitamo o planovima za budućnost, na prvo mjesto stavlja zdravlje, ali i nastavak organskog rasta. “Imamo ideje za proširenje poslovanja za koje vjerujem da ćemo ih realizirati. Novi projekt nema veze s moto-svijetom, ali trenutačno je prerano govoriti o detaljima. U svakom slučaju, ne želimo stajati na mjestu i bez obzira na pandemiju koronavirusa pokušat ćemo ići naprijed.”
Izazovi poslovanja u doba pandemije koronavirusa
Pandemija koronavirusa promijenila je svakodnevicu iz korijena, a značajno je utjecala i na poslovanje mnogih tvrtki. Većina tvrtki orijentirala je prodaju svojih roba i usluga na internet, odnosno na web trgovine. PRO-Bike ima web shop već dvije godine, a u posljednje vrijeme posvetili su dodatnu pažnju zalihama.
“Najveći izazov u doba pandemije koronavirusa je određena doza nesigurnosti i blokada prema potrošnji. Iako mi nismo toliko negativno osjetili posljedice pandemije, mislim da je to najviše zbog naše poduzetničke sredine gdje je visoka radna aktivnosti i gdje se teško zaustavlja ili usporava taj ‘stoj’”, kaže g. Antonović.
MISAO DANA
Vjera u sebe i vizija od malih nogu može nas daleko dovesti.
Banka koja misli na dugoročnu suradnju
U otvaranju prodajno-servisnog moto-salona u Ivanovcu, važnu ulogu igrala je i Erste banka. “Erste banka dugoročnim je kreditom financirala otprilike šezdeset posto kompletne investicije u novi salon. Maksimalno prati naše potrebe i želje te ovim putem iskreno pohvaljujem gđu Irenu Kokotec. Mogu samo reći da takve djelatnike treba banka koja misli na svoje stranke kao dugoročne partnere.”