Treću godinu zaredom Erste banka u suradnji s partnerima - Zakladom Solidarna, Social Prudence Consultingom, Panda komunikacijama i Erste zakladom - organizira Ostavi dobar trag, program edukacijske i mentorske podrške neprofitnim organizacijama.
Osmišljen za neprofitne organizacije koje svojim djelovanjem pozitivno utječu na društvo, ali i koje već imaju razvijen proizvod ili uslugu, Ostavi dobar trag nudi tri edukacijska modula radionica i individualnih mentorskih sati. Tako udruge koje se prijave mogu naučiti kako organizirati poslovni društveni model, analizirati vlastito financijsko zdravlje i pripremiti plan aktivnosti za prikupljanje financijskih sredstava te kako pridobiti pozornost i podršku donatora. Nakon ta tri modula pred stručnim žirijem se organizira predstavljanje kampanja, a tri najbolje organizacije dobivaju dodatnu individualnu mentorsku i organizacijsku podršku za provedbu pobjedničkih kampanja, svaka u vrijednosti od devet tisuća eura. Sudjelovanjem u ovom programu udruge stječu znanje i vještine koji su im golema pomoć u daljnjem radu i realizaciji projekata, neovisno o tome jesu li osvojile nagradu. Društvo, pak, dobiva osnažene udruge koje se bave rješavanjem društvenih i socijalnih pitanja. Iskustvo stečeno tijekom edukacije i pitcha, na kojem svaka od udruga koje su prošle dvomjesečnu edukaciju u 5 minuta predstavlja svoju kampanju, ovogodišnjih 11 uključenih udruga odreda ističu kao nemjerljiv poticaj uz koji se osjećaju osnaženima za nastavak svojih kampanja. Tim više što su mentori i dalje tu za njih te im pomažu savjetima.
Kako je istaknula Tina Sirotić, voditeljica Službe za društveno odgovorno bankarstvo Erste banke: "Program Ostavi dobar trag kreiran je prema povratnim informacijama neprofitnih organizacija i drago nam je što ga provodimo treću godinu zaredom uz velik interes. Programom želimo jačati financijsku otpornost organizacija te njihove organizacijske kapacitete, odnosno ohrabriti organizacije da rade na vidljivosti svojih aktivnosti i potreba korisnika.
Više od svega toga, ovaj program je prilika da se predstavimo i upoznamo, uvidimo različitosti i pronađemo sličnosti te kroz to poznanstvo stvaramo zajedno zajednicu koja je responzivna. Stoga je moja poruka svim sudionicima: Nije bitno tko će biti dobitnik nagrade, vi ste svi već pobjednici, neka ovo bude prilika da ostavite trag na nekoga… i neka to bude dobar trag!"
Tri najbolje organizacije osvojile su dodatnu individualnu mentorsku i organizacijsku podršku za provedbu pobjedničkih kampanja, svaka u vrijednosti od 9.000 eura od Erste zaklade.
NAGRAĐENI:
- "POGLED" - UDRUGA ZA AUTIZAM, NEDELIŠĆE
- "BIOTEKA" - UDRUGA ZA PROMICANJE BIOLOGIJE I SRODNIH ZNANOSTI, ZAGREB
- "PAN" - UDRUGA ZA ZAŠTITU OKOLIŠA I PRIRODE, KARLOVAC
Osim glavne nagrade uručene su i dodatne.
Nagrada publike:
Humanitarna udruga "Kompići", Zagreb - Donacija Erste banke u iznosu 1.500 eura.
Dodatne nagrade:
Udruga gluhoslijepih osoba Grada Zagreba, Zagreb - Donacija Erste banke u iznosu 1.000 eura.
Udruga za pomoć i podršku roditeljima djece s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima "Tko se boji sutra još?", Vukovar - Donacija Erste banke u iznosu 500 eura.
Pogledaj video:
Udruga za autizam "Pogled", Nedelišće
U našem petnaestogodišnjem radu i pružanjem podrške osobama s autizmom i njihovim obiteljima kroz socijalne usluge i razne aktivnosti pratimo djecu od njihove najranije dobi do ulaska u odraslu dob. Ovom kampanjom dobili smo priliku predstaviti svoju novu inicijativu zapošljavanja osoba s autizmom uz podršku. Početak te inicijative je osnivanje farme mikrobilja uz koju će naši mladi, osobe s autizmom, biti zaposleni i imati priliku jačati svoje radne vještine i uključiti se u tržište rada. Ovo nam je prilika za stjecanje sponzorstva, korisnih informacija te važnih poznanstava. Sve to ćemo i dalje koristiti u svom radu i ovo iskustvo bilo nam je izuzetno korisno. Imamo 85 štićenika, pokrivamo sjeverozapadnu Hrvatsku, Međimursku, Varaždinsku i Koprivničko - križevačku županiju. Imamo širok raspon aktivnosti, od socijalnih usluga, sportskih i rekreativnih aktivnosti do jačanja radnih vještina. To su aktivnosti koje svakodnevno organiziramo", otkrile su nam Kristina Novak i Jesenka Martinčević. "Pogled" ima 14 zaposlenih, 15 suradnika i 30 volontera. Za uzgoj mikrobilja su se odlučili zato što taj proces potpuno odgovara štićenicima – uzgoj je jednostavan, proizvod je popularan, a proces se može prilagođavati.
Udruga za promicanje biologije i srodnih znansti "Bioteka", Zagreb
Program Ostavi dobar trag jako je dobro promišljen i napravljen baš tako da pruži znanja koja nam nedostaju. Sadržajno smo stvarno dobili znanja s kojima se udruge mogu više otvoriti prema javnosti. Tako da je i meni ovaj program bio super, kao i sama organizacija kroz event i taj neki period, a to nam je omogućilo da ono što slušamo na edukacijama zaista upijemo i vježbamo to primjenjivati u našem poslu. Mi smo svoju kampanju usmjerili na STEM obrazovanje jer znamo da je naše obrazovanje zastarjelo te se obrađuju neke stare teme. Radimo za djecu koja vole STEM, koja su zainteresirana za to područje i obrađujemo teme koje se tiču znanosti, tehnologije, medija, klimatske krize - svega onog što se ne uči u školama. Upravo zato je važno da postoje organizacije kao što smo mi, koje će im pružiti ta znanja koja nemaju - to je naša kampanja. Želimo za 40 djece u Zagrebu omogućiti cjelogodišnji STEM program koji bi bio besplatan i pritom paziti da u taj program bude uključeno 50 % djevojčica. Naime, već smo se susreli s vrlo čestim stereotipom da su STEM zanimanja muška zanimanja, stoga nam je jako važno da ta kvota djevojčica bude ispunjena", rekla je Kristina Duvnjak.
Humanitarna udruga "Kompići", Zagreb
Kampanja Tona sreće u planu ima u godini dana obnoviti jednu tonu računala i dodijeliti ih daljnjim korisnicima. To je otprilike 300 računala. Informatička oprema za pet godina postaje neupotrebljiva jer tehnologija ide naprijed, a ta se oprema nakon toga baca. Velik je to ekološki problem, a uz određene zahvate računalo se može i dalje koristiti. Bez računala danas djeca ne mogu napisati zadaću, a svako peto dijete u Hrvatskoj nema vlastito računalo. U "Kompićima" kažu da svaki peti upit za računalo dolazi iz Zagreba i pitaju se kolika je onda potreba za računalima izvan Zagreba.
"Treba nam vjetar u leđa da bismo ostavili dobar trag pa smo ovo iskoristili baš kao vjetar u leđa i kao neko usmjerenje da si ostavimo dovoljno vremena kako bismo koncizno razmislili o svemu te da pitamo za neke opcije koje su nas stalno mučile. Imali smo osjećaj da stvarno radimo nešto dobro, a mentori su nam svojim savjetima i iskustvom puno pomogli. Na ovome mjestu možemo se spojiti s ljudima koji rade slične stvari i svi zajedno napraviti nešto što možda i ne očekujemo. Edukacija i networking - sjajna priča, da barem toga ima više u Hrvatskoj", rekao nam je Ivan Hendija.
Udruga za zaštitu okoliša i prirode "Pan", Karlovac
"Naša kampanja Zalijepi se za prirodu u pozadini ima problem koji želimo riješiti, a to je činjenica kako danas živimo online i po cijele dane boravimo u zatvorenim prostorima. Školski kurikulumi prepoznaju taj problem, sve veću vezanost djece uz digitalnu tehnologiju, zatvorenost i otuđenost. Mi to rješavamo tako što bježimo iz zatvorenih u otvorene prostore i pozivamo škole da se pridruže našoj terenskoj nastavi. Tamo učimo nova znanja i vještine, osnažujemo se za samostalnost, kreativnost i suradnju, povezujemo se sa živim svijetom. Želimo prirodno i odgovorno čuvati taj živi svijet, ne putem nekih zakona i uredbi, nego kao neizostavan dio toga želimo naučiti kako to čuvati. U našoj kampanji fokusirani smo na tri cjeline. Cilj nam je provesti 40 terenskih nastava na području Karlovačke županije za školarce s tog područja. Ukupna vrijednost naše kampanje je 30.000 eura, a kako bismo došli do tih sredstava, poslužit ćemo se kampanjom i sufinanciranjem roditelja i škola. Prije nekoliko godina pokrenuli smo društveno - poduzetnički projekt Klijanac i Pup. U njemu smo, na temelju našeg dvadesetogodišnjeg iskustva, skupili sva znanja i vještine koje smo stekli i pretvorili ih u tri seta edukativnih usluga, a sve zajedno smo objedinili pod naziv Klijanac i Pup. Unutar njih nalaze se Šumska škola, Šumski rođendani i Zelene vještine", ispričala nam je Ivana Francišković Olrom.
Udruga gluhoslijepih osoba Grada Zagreba, Zagreb
"Poanta naše kampanje je pomoć gluhoslijepim osobama, da im kao nekakva produžena ruka pružamo usluge komunikacije i kretanja. To je njima najveći problem i to je ono što im mi pružamo, uz lagane edukacije. Erste banka nam je tu jako puno pomogla, najviše u marketinškim kampanjama, gdje smo bili strašno loši jer nismo imali znanja, ali sada smo puno pametniji. Hvala Erste banci! Izlazimo s kampanjom Obrati se meni jer problem gluhoslijepih je to što se njima ljudi ne obraćaju, nevidljivi su, ljudi uglavnom ne znaju za gluhoslijepe osobe. Da nije nas, prevoditelja, oni bi bili totalno bez kretanja, bez informacija, stoga i pokrećemo ovu kampanju – kako bismo i njih malo potaknuli da izađu u javnost, pričaju o sebi, kako bi se malo uključili u zajednicu, da ih ljudi vide", kaže Matilda Medenjak. U fokusu kampanje je kupnja vozila koja će pomoći u približavanju gluhoslijepih osoba. U Hrvatskoj je 1400 gluhoslijepih osoba!
Udruga za ljudska prava i građansku participaciju Pariter, Rijeka
Glavni cilj kampanje udruge "Pariter" je izrada slikovnice namijenjene djevojčicama, koja se bavi temom menstruacije, te drugi edukacijski materijali jer je istraživanje provedeno prije nekoliko godina pokazalo, na temelju anonimnih svjedočanstava, da je prva menstruacija i dalje tabu tema i koliko se o tome malo razgovara općenito, čak i unutar obitelji. Više od trećine žena skriva menstruacijske potrepštine, 15 % žena srami se o tome i razgovarati. U udruzi planiraju podijeliti 750 primjeraka slikovnice putem odgojno-obrazovnih institucija „Istraživanje o menstruacijskom siromaštvu provedeno je krajem 2020. godine. To je istraživanje dovelo do toga da PDV na menstruacijske potrepštine smanjen na 13 %, a Sabor je usvojio amandman kojim je osigurano milijun eura za financiranje besplatnih potrepština školama i skloništima za žene koje su žrtve nasilja. Ta će mjera biti podržana do 2026. godine. Bavimo se temama ženskog reproduktivnog zdravlja i osnaživanjem žena i djevojčica", rekla je Tamara Baraba.
Čisteći medvjedići, Zagreb
"Projekt s kojim smo se prijavili zapravo je naša kampanja Biram čistu prirodu. Jedan dio kampanje je izrada slikovnice u kojoj želimo dati priliku djeci da nauče kako imaju mogućnost izbora i donošenja odluke. Slikovnica je koncipirana tako da djeca mogu birati kojim putem žele da medvjedić ide, na primjer, da pokupi smeće ili ne, te će se tako i priča nastavljati. Drugi dio kampanje je predstavljanje slikovnice u vrtićima, knjižnicama i na nekim sličnim mjestima, zato namjeravamo prikupljati novce kroz javnu fazu i tihu fazu. Udruga je osnovana za vrijeme korone. Naš osnivač je koncertni promotor koji za vrijeme korone nije imao posla pa je šetajući šumom uočio da ima puno smeća te je odlučio pokupiti to smeće. Nakon toga su mu se u tome pridružili članovi njegove obitelj i prijatelji i cijela priča se proširila, tako da smo do danas, u manje od 5 godina postojanja, organizirali više od 450 akcija čišćenja. Skupili smo više od 250 tisuća opušaka, a to je jednako tome da, ako ste počeli pušiti jednu cigaretu na dan za vrijeme izrade tiskarskog stroja, do dana danas biste još imali cigareta. Odradili smo toliko volonterskih sati da, ako biste odlučili volontirati svaki vikend, i subotu i nedjelju, to bi bilo 12 godina volontiranja. Smeća smo prikupili toliko da je ta količina, jednaka masi 13 autobusa punih ljudi s prtljagom", rekla je Maja Adžaga.
Zaklada za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva, Pula
"Naš je projekt Svjetionik za zajedništvo. 'Pitchamo' za postavljanje svjetionika na pulsku rivu, a to će zapravo biti naše sredstvo za prikupljanje donacija za udruge Istarske županije. Mi smo jako zadovoljni i vrlo počašćeni što smo bili dio ove edukacije i puno će nam značiti. Bavimo se fundraisingom, želimo to proširiti i još unaprijediti. Ovo nam je bilo jedno novo zanimljivo iskustvo. Veseli nas vidjeti što su drugi spremili i ovo je jedna super prilika za umrežavanje, upoznavanje novih ljudi, stoga hvala Erste banci", kaže Tara Ister Šverko. Iza Zaklade je gotovo 500 završenih financiranih projekata. Zaživi li njihov projekt, Pula će dobiti još jednu turističku atrakciju gdje će Puljani i turisti na automatu moći kupiti čavlić te ga zabiti u svjetionik. Novac od kupljenih čavlića bit će doniran udrugama. Svjetionik je 1915. godine postojao i na gatu sv. Tome i u njega su se zabijali čavlići. Inicijativu su tada pokrenule žene Pule, a novac je doniran siročadi i udovicama.
Udruga za pomoć i podršku roditeljima djece s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima Tko se boji sutra još ?, Vukovar
"Postojimo četiri godine. Šaka entuzijasta i roditelja osnovala je udrugu u nastojanju poboljšanja budućnosti za našu djecu s istoka Hrvatske, iz Vukovara. Nažalost, svi smo na neki način izašli iz rane intervencije, ja sam također majka djeteta s teškoćama i kad me žuljalo, pokušavala sam riješiti problem u svojoj zajednici, ne samo za njega nego i za pregršt druge djece. Danas naša udruga broji 130 članova, imamo poludnevni boravak za klince, igraonice, organiziramo izlete, druženja, kreativne radionice, primjenjujemo fizioterapije, senzornu, glazbenu terapiju… Očekivali smo da ćemo dobiti vjetar u leđa, i već smo ga i dobili kroz rad i mentorstvo, jer želimo pokrenuti idući korak, onaj dio slagalice koji nedostaje, a to je socijalno poduzetništvo. Tijekom ove četiri godine naša su djeca narasla, adolescentni su, sada završavaju srednju školu i time završava taj dio mogućnosti za njih. Oni će uvijek biti osobe s invaliditetom, djeca s teškoćama, a kod nas, na istoku zemlje, vrlo se teško zapošljavaju. Plan nam je pomoći im u integraciji kroz socijalno poduzetništvo", priča nam Maja Prakaturović, voditeljica kampanje. Djeca već izrađuju suvenir koji se prodaje u nekoliko galerija, a planiraju i proširenje prodaje putem kampanje koju su predstavili.
Udruga String, Zagreb
"Mlada smo udruga, nemamo još ni godinu dana, a imamo velike planove, no sada nam je fokus na programu koji se zove Cultureblend. Ideja programa je povezivanje stranih radnika s Hrvatima, dakle integracija stranaca u naše društvo. Primarno to želimo napraviti organiziranjem radionica na kojima će se povezati kroz interaktivne moderne načine učenja o Hrvatskoj kulturi, običajima, bontonu... Tako i Hrvati dobivaju priliku učiti o drugim kulturama. Program Ostavi dobar trag nama je bio nevjerojatno koristan. Budući da smo mlada udruga, sve smo trebali postaviti od početka, tako da su nam mentori puno pomogli u postavljanju svega gotovo od nule, i to vrlo profesionalno. Dobili smo puno, bilo je intenzivno i imamo mnogo posla, ali jako se radujemo tome. Ovo je za nas bilo vrlo dragocjeno iskustvo i sada ćemo puno brže ostvariti svoje ciljeve", kaže Franciska Halilović. "String" planira organizirati kulinarske radionice koje donose prihode i one besplatne, koje će povezivati ljude "kroz okuse". Zanimljivo je da su članovi udruge i sami bili strani radnici, pa su ideju dobili iz vlastitih iskustava koja nose iz zemalja u kojima su radili.
Udruga SIDRO-odgojitelji u zaštiti prava djeteta u dječjem vrtiću, Kastav
Platforma Čičak, projekt udruge "Sidro", sadržavala bi sve informacije potrebne roditeljima, vrtićima i institucijama kada je riječ o pravu upisa djece u vrtić. U ovom trenutku informacije se traže na razne načine, a u "Sidro" stiže jako puno upita. "S velikim zadovoljstvom smo pratili sve upute kroz Ostavi dobar trag. Vidjeli smo da smo zapravo od početne pozicije, gdje nismo bili najjasniji ni sami sebi, došli u sadašnju situaciju kad nam je sve toliko jasno da ćemo, vrlo vjerojatno, izvesti ovu priču koju smo predstavili. To će nam olakšati daljnji rad jer će se edukacijska platforma Čičak na neki način sama baviti sobom. Nećemo više morati odbijati ljude i telefonske pozive jer sada naprosto u danu nema toliko sati da bismo to mogli odraditi. Mislim da smo zapravo već pobijedili jer smo kroz ovaj program dobili sve ono što nam je trebalo - ono što sad znamo. Lijepo je znati da nismo sami u toj cijeloj priči, a lijepo je znati i to da postoje ljudi koji rade jako lijepe stvari", rekle su Katarina Turković Gulin i Josipa Ljubanović.