Pazite na svoje starije, zaštitite se od prijevara!

#SIGURNOST

Zaštitite svoje podatke, novac i sebe! Prevaranti vrebaju sa svih strana, od lažnog predstavljanja kao bankovni službenici, pokušaja ulaska u stan ili kuću do slanja lažnih poruka, i uvijek će od vas pokušati uzeti teško zarađeni novac. Upravo zato budite sumnjičavi i uvijek provjerite tko vas zove ako se predstavlja kao da zove iz banke!

Kako biste izbjegli razne zamke prevaranata koji vrebaju online, valja znati nekoliko ključnih detalja koji vas neće pretvoriti u još jednu digitalnu žrtvu. Sigurno bankarite uz savjete kako prepoznati lažne web stranice i e-mail poruke, ali i nekoliko napomena o sigurnosti na internetu. 

Lažni telefonski pozivi i ulazak u stan

U praksi se stariji ljudi često susreću sa situacijama lažnog ulaska u stan koji slijedi nakon telefonskog poziva. Prevarant u tim slučajevima često prati kretanja starijih osoba kako bi doznao kada je osoba bila, na primjer, u banci. Tada je zove i predstavlja se kao bankovni službenik, govori da joj je isplaćen krivotvoreni novac i obavještava da će uputiti službenika koji će krivotvoreni novac preuzeti, a potom navodi i da će netko doći i donijeti joj pravi novac.

SAVJET: Uvijek budite oprezni i sumnjičavi prilikom primanja telefonskih poziva od osoba koje se predstavljaju kao bankovni službenici. Zapišite broj pozivatelja i recite da ćete ga naknadno nazvati nakon provjere. Na info broju Erste banke 0800 78 90 možete provjeriti točnost broja koji vas je zvao.

U praksi se stariji ljudi često susreću sa situacijama lažnog ulaska u stan koji slijedi nakon telefonskog poziva. Prevarant u tim slučajevima često prati kretanja starijih osoba kako bi doznao kada je osoba bila, na primjer, u banci. Tada je zove i predstavlja se kao bankovni službenik, govori da joj je isplaćen krivotvoreni novac i obavještava da će uputiti službenika koji će krivotvoreni novac preuzeti, a potom navodi i da će netko doći i donijeti joj pravi novac.

SAVJET: Uvijek budite oprezni i sumnjičavi prilikom primanja telefonskih poziva od osoba koje se predstavljaju kao bankovni službenici. Zapišite broj pozivatelja i recite da ćete ga naknadno nazvati nakon provjere. Na info broju Erste banke 0800 78 90 možete provjeriti točnost broja koji vas je zvao.

Lažna e-pošta

I ovi su slučajevi vrlo česti, a naročito posljednjih godina. Pošiljatelj šalje lažnu e-mail poruku koja je naizgled ista kao službena pošta vaše banke. Prevarant će vas u toj e-mail poruci tražiti dostavu osobnih i kartičnih podataka pod izlikom hitnosti. Također, moguće je da će tražiti i klikanje na poveznicu ili preuzimanje dokumenata koji vam mogu naštetiti.

SAVJET: U ovim slučajevima morate zapamtiti da banka od vas nikada neće tražiti osjetljive podatke poput PIN-ova ili CVV broja s poleđine kartice.  

Lažni SMS-ovi, Viber i WhatsApp poruke u ime banke

Baš poput lažnih e-mail poruka, pošiljatelj preko ovih servisa traži dostavu sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke. Prevaranti traže da kliknete na poveznicu ili nazovete telefonski broj kako biste potvrdili, ažurirali ili ponovo aktivirali, na primjer, debitnu karticu. No, sve te radnje usmjeravaju na lažnu stranicu banke ili prevaranta koji će se predstaviti kao službenik banke.

SAVJET: Najvažnije je zapamtiti da u slučaju s lažnim porukama ne žurite. Čak i ako su poruke napisane kao hitne, uzmite vremena i provjerite telefonski broj s kojeg su te poruke stigle. Ako posumnjate da ste žrtva prijevare, odmah se obratite banci, a o prijevari obavijestite MUP

Moglo bi te zanimati i...

Prvi korak prema vlastitom domu u Erste stambenom centru

On-line i na blagajnama

Ostvarite svoj životni cilj