Od hobija do međunarodno priznatog proizvoda

Malo koja poduzetnička ideja začeta pred televizijskim ekranom dospije na stranice prestižnog magazina Vogue. No brendu Silvan i njihovim prirodnim sapunima za rukom je pošlo upravo to, zapakirano u ekološki spoj tradicije i inovativnosti.

Kao u kakvom filmu ili romanu, započela je poslovna priča brenda Silvan mlade Splićanke Jelene Bikić. Jer se jedna obična večer ispred ekrana za nju i partnera pokazala, mogli bismo reći, sudbonosnom. Naime, ova je magistra povijesti i umjetnosti te engleskog jezika ideju o pokretanju vlastitog posla dobila gledajući britansku inačicu emisije The Apprentice. Baš je tada zadatak za natjecatelje bio osmisliti vlastiti kozmetički proizvod i uspješno ga prodati.

Fascinirala nas je ideja – da ljudi koji prije sat vremena nisu ništa znali o kozmetici, sada sami izrađuju svoje proizvode i razmišljaju o tome kako ih prodati. Te smo noći razgovarali satima i pala nam je na pamet najbizarnija ideja – mogli bismo to učiniti. Uvijek smo bili vrlo kreativni pa nam se postupak izrade sapuna svidio“, kaže Jelena. I kako to obično ide u ova moderna vremena, sve je krenulo s istraživanjima videa na internetu, kućnom pripremom prvog sapuna i nečime što je u to vrijeme bio Jelenin hobi. „Od te točke ubrzajte godinu dana u budućnost – u trenutak kad smo odlučili: To je to, mogli bismo ovo raditi za život! Pokrenimo posao.“ Tako je nastao Silvan, prirodna kozmetika u kojoj se kultura, povijest i tradicija susreću sa suvremenim dizajnom i pričaju priču inspiriranu prapovijesnom umjetnošću ilirskog naroda. Upravo iz toga dolazi i samo ime Silvan, koji je za Ilire bio bog divlje prirode, šuma i pašnjaka.

Od obiteljske alatnice do britanskog Voguea

Od odluke o pokretanju poslovanja do realizacije Jelena je prošla dug put koji je podrazumijevao ispunjavanje brojnih zahtjeva. Prvi je bio odgovarajuće obrazovanje, a idući osiguravanje odgovarajućeg prostora u kojem će se odvijati sama proizvodnja. Stoga je idućih godinu i pol Jelena posvetila stjecanju potrebnih kvalifikacija i adaptaciji prostora za koji u šali govori „nismo krenuli iz garaže, ali krenuli smo iz očeve alatnice.“ Uz pomoć čitave obitelji i brojnih prijatelja koji su sudjelovali u transformaciji, ta je alatnica pretvorena u pravi laboratorij u kojem se stvorio brend prepoznat na međunarodnoj razini od britanskog izdanja Vogue magazina.

Ipak, Jelenina ideja pretočena u tri visokokvalitetna proizvoda ta je koja stoji iza imena Silvan i koja je zaslužna da se za Dalmatinsku zagoru nadaleko čuje. Trenutačno se u ponudi nalaze BLACK & PURE sapun od aktivnog ugljena s eteričnim uljem čajevca za čišćenje lica, SEA NYMPH sapun od kokosa s morskom soli i jojobom, MILK&HONEY koji kombinira kozje mlijeko i med od drače te paket ALL YOU NEED IS SOAP. Svi oni proizvode se ručno i od prirodnih sastojaka poput ulja badema, ricinusa, masline i jojobe, eteričnih ulja lavande, mandarine i čajevca te morske soli, meda od drače i kozjeg mlijeka. 

Tradicija i povratak prirodi

Iako za Silvan ima brojne planove, a za ostvarenje nekih nećemo morati dugo čekati, misao koju Jelena ulaže u sve proizvode i sama proizvodnja zahtijevaju svoje vrijeme. „Sam proces proizvodnje sapuna sastoji se od nekoliko faza. Nakon početne u kojoj sjedinjujemo sve ove fine sastojke, sapun se izlijeva u kalupe i nakon dva dana slijedi rezanje. Činjenica koja iznenadi dosta ljudi jest da sapuni trebaju proći fazu „sazrijevanja“ koja traje nekoliko tjedana te su tek tada postigli optimalna svojstva za korištenje“, otkrila nam je.

Osim u same proizvode, posebna je pažnja posvećena i njihovu pakiranju koje u potpunosti prati misiju i filozofiju prirode koja stoji iza Silvana. „Kad smo pokretali posao, bilo nam je važno pomoću naših proizvoda ispričati priču o održivom životu u skladu s prirodom. Kako je i sam naziv brenda došao od nekadašnjeg božanskog zaštitnika divlje prirode Silvana, kad smo saznali za postojanje papira iz kojeg raste divlje livadno cvijeće – to je bilo to, sve se uklopilo.“ Potpuno biorazgradivo pakiranje koje se pretvara u cvijeće savršen je prikaz posvećenosti brenda održivom razvoju i životu bez otpada. „Ideja je zasaditi svako pakiranje u teglicu za cvijeće ili, još bolje, u otvoreni vrt, prekriti tankim slojem zemlje te zalijevati i držati na suncu. Papir se vrlo brzo razgradi, a iz sjemenki će kroz nekoliko tjedana niknuti livadno cvijeće – nikada ne znamo koje jer je riječ o različitim vrstama. Htjeli smo da bude iznenađenje, da nas svaki put priroda iznenadi svojom ljepotom“, naglašava Jelena.

Poduzetnički starter
Program za poduzetnike početnike
 

Raspolažete originalnim i kvalitetnim poslovnim idejama,
ali ne i potrebnim resursima za njihovu realizaciju?

Mi smo tu da vam pomognemo – startajte s nama!

Pogled na budućnost

Vrijednost proizvoda prepoznali su kupci diljem zemlje, ali i inozemstva nakon čega se za Silvan početkom prošle godine otvorila prilika za proširenje. No ta je prilika značila da se u svega nekoliko mjeseci mora proizvodnju s nekoliko stotina sapuna mjesečno povećati na više od tisuću. „Bio je to velik izazov, a i velik financijski zalogaj za nas u tom trenutku jer smo još uvijek bili u fazi start-upa“, govori Jelena, koja se potom obratila Erste banci koji su prepoznali brend i priključili mu se u novim izazovima. „Zahvalni smo što su djelatnici Erste banke prepoznali naš potencijal te nam omogućili realizaciju kredita zahvaljujući kojem smo uspjeli raditi na razvoju novih proizvoda i povećati proizvodne kapacitete. Trenutačno radimo na nekim uzbudljivim projektima i jedva čekamo da ugledaju svjetlo dana. Bit će najbolje da ih vidite sami za koji mjesec“, zaključuje Jelena. 

"Potpuno biorazgradivo pakiranje koje se pretvara u cvijeće savršen je prikaz posvećenosti brenda održivom razvoju i životu bez otpada."

Moglo bi te zanimati i...

Poduzetnički starter Program za poduzetnike početnike

Hrabrost u jeku pandemije

Jer zajednica smo svi mi

Solidarna na djelu: zaklada koja brani ljudsko dostojanstvo