Što trebate znati kad tražite poslovni prostor
Cijene nekretnina u Hrvatskoj variraju s obzirom na lokaciju, ali i vrstu posla kojim se želite baviti. Čak i u Zagrebu mogu se naći prostori po povoljnim cijenama, ali one mogu "divljati" na jugu Lijepe Naše.
Posao koji obavljate diktirat će lokaciju koja vam je potrebna da biste uspjeli u svom naumu. Na to računaju i oni koji će vam prostor iznajmiti. Baš zato ne očekujte da budu nježni u kreiranju cijene najma.
Prosječna cijena najma zagrebačkih ureda i ordinacija iznosi dvanaest eura po metru kvadratnom. Cijene u Rijeci kreću se od osam do deset eura, u Splitu je prosječna cijena od deset do dvanaest eura po kvadratu, dok se u Osijeku poslovni prostor možete unajmiti po cijeni od šest do osam eura po metru kvadratnom. Cijene za kafiće i restorane mnogo su više, a ovisno o lokaciji, mogu varirati od nekoliko desetaka eura po četvornom metru do nekoliko tisuća kuna.
Obratite pozornost na male detalje u ugovorima
Kada ste pristali na neku od cijena, s vlasnikom poslovnog prostora morate sklopiti pisani ugovor i tu se skrivaju različite zamke. Prije nego što potpišete ugovor koji vam je ponuđen, bilo bi dobro da se posavjetujete sa stručnom osobom. Naime, nerijetko se znalo dogoditi da vlasnik prostora, više ili manje suptilno, točkom u ugovoru na teret zakupca prebaci i plaćanje poreza. Nemojte nasjesti.
Zakupljeni poslovni prostor zakupnik nerijetko uređuje u skladu s djelatnosti koju obavlja, što je jako skupo. Bilo bi mudro da u ugovoru o zakupu, uz ostala prava i obveze zakupodavca i zakupnika, uvrstite i potrebu dodatnog ulaganja u poslovni prostor. To možete prebiti kroz cijenu zakupa ili na način da vam se ulaganje prizna kao vaša imovina. Jedan banalni savjet zvučao bi ovako – bez obzira na to koliko vam se prostor sviđa i koliko vam cijena odgovara, a onaj tko vam ga iznajmljuje je zgodan i ljubazan, konačnu odluku o zakupu ne donosite odmah.
Virtualni ured dobra je opcija za one koji samostalno vode svoju tvrtku i nemaju (mnogo) zaposlenika. On funkcionira kao udaljeni ured gdje se zadaci obavljaju putem interneta, bez obzira na vrijeme ili mjesto gdje se nalaze. Mjesečna cijena takvog ureda u Hrvatskoj kreće se od 375 do 500 kuna mjesečno.
Ne uzimajte poslovni prostor na prvi pogled
Bilo bi mudro prostor razgledavati malo dulje, a posebno ga temeljito pregledati nakon obilnijih kiša. Problem vlage, čija sanacija ponekad traži milijunske zahvate, može biti koban za vaš biznis. Osim što vlaga u takve prostore prodire nakon kiše kroz krovove i zidove, u Dalmaciji u prostorima uz more, posebno one koji su dijelom podrumski, zna prodirati i morska voda. Ponekad su takvi problemi nepremostivi u financijskom smislu.
Pametno bi bilo provjeriti i tko su bili zakupci prije vas i jesu li uredno podmirivali svoje obveze da vam njihove uplatnice i opomene pred isključenja ne bi došle na naplatu. Ako želite izbjeći sve ove probleme i nemate potrebe plaćati poslovni prostor nekoliko tisuća eura mjesečno, rješenje je uključiti se u neki od hubova koji su u posljednje vrijeme jako popularni.
Coworking i virtualni ured
Coworking postaje sve popularniji oblik poduzetništva u Hrvatskoj. Mnogi kreativci i tvrtke iz različitih industrija na jednome mjestu mogu razmjenjivati iskustva, ali i uštedjeti na režijama. Cijene najma radnog prostora u hubu kreću se od 150 do 2.000 kuna mjesečno, ovisno koliko radnih sati i kakve sve usluge i pogodnosti želite osigurati svojoj tvrtki i zaposlenicima.
Virtualni ured, pak, dobra je opcija je za one koji samo vode svoju tvrtku, odnosno za one bez zaposlenika. On funkcionira kao udaljeni ured gdje zaposlenici obavljaju zadatke putem interneta, bez obzira na vrijeme ili mjesto gdje se nalaze. Mjesečna cijena takvog ureda u Hrvatskoj kreće se od 375 do 500 kuna mjesečno.