Svi smo mi George
Iza platforme na kojoj ćete bankariti u skoroj budućnosti stoji tim ljudi, profesionalaca na svom polju i entuzijasta različitih karaktera koji unatoč tome savršeno funkcioniraju u rješavanju zajedničkih zadataka. Njihov je fokus unazad par godina usmjeren samo na jedno – Georgea i korisnički benefit koji donosi. Vrijedna iskustva koja su stekli podijelili su s nama.
Inovatori iz labaratorija Erste grupe
Pojednostavljeno rečeno, George je zamišljen kao financijski asistent u digitalnom obliku. Nova platforma dizajnirana je u cilju pozitivnog učinka na ljudski život. Georgeov je zadatak uz pomoć pametnih tehnologija potaknuti korisnike na aktivno upravljanje svojim financijama. Činjenica je da je za financijski aspekt života potreban partner i često razni proizvodi i usluge nose rješenja za određene potrebe u tom pogledu. U ovom slučaju, umjesto da svaki proizvod ima zaseban alat, George objedinjuje sve potrebe i funkcije čineći pouzdano moderno iskustvo u kojem se korisnici informiraju i kojima se pomaže u donošenju financijskih odluka. Naravno, da bi se ovako velik projekt realizirao, potrebno je okupiti jedinstven tim različitih, ozbiljnih kreativaca koji ništa ne prepuštaju slučaju i koji su visoko motivirani, ne samo poslovnim uspjehom već i samom vrijednošću koju će dobiti korisnici.
Promjene na bolje i benefiti za korisnike
Ovo je jedan od većih projekata Erste Grupe u koji je uloženo mnogo vremena i truda s vjerom da će se stvari unaprijediti i da će poslovanje, suradnja i financije same po sebi postati jednostavnija praksa za obje strane, i za korisnika i za banku. Georgeov tim je svjestan da niti jedna promjena ne ide lagano. Ljudi su različiti, pa tako i klijenti, stoga su uzeli u obzir određeno vrijeme prilagodbe, ali iskreno vjeruju da će George unaprijediti i poboljšati svijet financija. Kako točno, objasnio je direktor sektora direktnih kanala Igor Strejček, istaknuvši na početku da postoje korisnici koji s velikim nestrpljenjem dočekuju novitete i oni koji nešto teže usvajaju nove prakse i skloni su stvaranju navika. No u Erste banci spremni su i za jedne i za druge.
“Naš stari mBanking imao je visoke ocjene korisnika i naravno da će biti vrlo teško novom aplikacijom u kratko vrijeme postići isto zadovoljstvo. Ali dat ćemo sve od sebe i nadamo se da će se George svidjeti našim klijentima kao što se sviđa preko 5 milijuna klijenata u drugim zemljama Europe gdje se već koristi. Mislim da će trebati barem 6 mjeseci za prilagodbu svih klijenata. Nekima će ići brže, a nekima sporije, to naravno jako ovisi i o intenzitetu korištenja. Mi smo spremni podržati naše klijente u toj promjeni u najjačem mogućem sastavu. Uz njih će biti kompletna prodajna mreža, agenti u kontakt centru, ali zapravo svaki zaposlenik banke bit će promotor ili podrška u korištenju Georgea. Svi smo mi George”, istaknuo je Igor. Naravno, zanimalo nas je koja je glavna prednost Georgea u odnosu na prijašnje aplikacije i koje će sve nove funkcije dobiti njegovi korisnici.
“George je dizajniran da bude što jednostavniji i intuitivniji za korištenje, kao svojevrsni financijski digitalni asistent korisniku. Dakle, puno više nego samo mobilno bankarstvo na kojem možemo pregledavati i plaćati račune. To znači da će korisnik sam moći personalizirati svoju George aplikaciju, istaknuti račune koji su mu važniji, promijeniti boje, a kad poželi potražiti bilo koji podatak iz prošlih transakcija, dovoljno će biti upisati riječ po kojoj to želi pronaći i stvar će biti riješena”, pojasnio je Igor.
Glavna ideja je da George svakom prosječnom građaninu aktivno pomaže u optimalnom upravljanju financijama, naravno, uz preduvjet da je informacija o financijama koje klijent ima u banci transparentna, pregledna i uvijek dostupna. “Prioritet je da iz dostupnih financijskih podataka George klijenta savjetuje kako ostvariti ciljeve. Takvog Georgea želimo razviti. Ovo je tek početak, ali vjerujem da ćemo, uz kvalitetnu povratnu informaciju klijenata, vrlo brzo moći razviti Georgea u pravog digitalnog financijskog savjetnika”, tvrdi Igor.
George je dizajniran da bude što jednostavniji i intuitivniji za korištenje, kao svojevrsni financijski digitalni asistent korisniku. Dakle, puno više nego samo mobilno bankarstvo na kojem možemo pregledavati i plaćati račune.
Dizajneri nove digitalne platforme primarno su bili motivirani jednostavnošću, intuitivnošću i čistim dizajnom. Cilj je bio izbjeći sve što je smetalo: nepregledne tablice i grafikone, previše kartica, kategorija, potkategorija jer i u svijetu dizajna vrijedi: manje je više. Svaki projekt ima svoje čari i izazove, ali George je ipak drugačiji od ostalih, objašnjava Igor. “Bilo je puno poslovnih projekata koji su bili i važni i vrlo izazovni, ali niti jedan kao George. Ne samo zbog veličine i važnosti projekta nego i kompleksnosti suradnje između više internacionalnih timova. Osim udaljenosti Rijeke, Zagreba i Bjelovara, treba dodati i udaljenost Beča, Bratislave, Praga, Bukurešta, gdje su također timovi s kojima surađujemo na George projektu. Pandemija nas je zapravo još više združila, jer smo bili svjesni da moramo dati puno više ako želimo kompenzirati izolaciju. I upravo to se dogodilo. Naročito bih istaknuo naše jake snage IT-a, koji su pokazali da u ovakvom međunarodnom projektu mogu biti bok uz bok s top razvojašima u cijeloj Erste Grupi. Jako sam ponosan na njih!” Radna atmosfera i nebrojeni sati uloženi u Georgeovu implementaciju nisu negativno utjecali na svakodnevicu članova tima proteklih mjeseci, a iz Igorovog se odgovora da iščitati veliko uzbuđenje i nestrpljenje koje sa sobom nosi lansiranje Georgea na tržište. “Iz iskustva mogu reći da smo najproduktivniji sat do dva nakon obroka, jer kad si gladan nisi svoj. U pravilu nismo gledali na sat ni jesu li oni dani u mjesecu, sve vrijeme je iskoristivo. Naravno, sada jedva čekamo prijeći u fazu produkcije, da oslobodimo ogromne količine adrenalina zbog uzbuđenja i da nam George prohoda bez velikih ozljeda pa se onda svi malo opustimo i odmorimo. Nije li to fer?”
Budućnost digitalnog bankaranja
Slobodno možemo zaključiti da će George na neki način transformirati digitalno bankarstvo. Za početak, treba naglasiti da George nije samo “još jedna aplikacija” već platforma i da će klijenti u vrlo brzom razdoblju na raspolaganju imati sve više inovativnih usluga. Vedran Vlajković, voditelj IT službe razvoja imao je čast isprobati sve mogućnosti aplikacije. “Teško mi je istaknuti pobjednika među značajkama, međutim, možda mi se najviše sviđa mogućnost personalizacije sučelja (odabir boja, uključenje/isključenje prikaza pojedinih proizvoda, profilna slika...). Postoji nekoliko faktora koji definiraju korisničko iskustvo. Iz osobne perspektive jedan od temelja je svakako usmjerenost na korisnika. Cilj svima nama jest klijentima ponuditi na korištenje usluge i proizvode koje trebaju, na jednostavan i intuitivan način. Ambicija nam je biti na usluzi klijentima, sustavno analizirajući njihove potrebe.”
Vedran je objasnio kako je George u odnosu na dosadašnje uistinu poseban projekt u nekoliko aspekata, a kao onaj najvažniji izdvojio je kooperaciju lokalnog s centralnim timom. “Arhitektura rješenja, u kojemu je jedan dio rješenja u ingerenciji lokalnog, a drugi centralnog razvojnog tima podrazumijeva vrlo visoki stupanj koordinacije, koja je tijekom projekta uspješno i ostvarena. Pritom mislim i na razvojne timove i na poslovne analitičare, PM-ove, Operacije, poslovne vlasnike aplikacije, odnosno sve ‘zainteresirane strane’, a uspješnom realizacijom projekta otvoren je put sličnim zajedničkim projektima u budućnosti.” Na kraju razgovora s Vedranom zanimalo nas je kako bi iz pozicije nekoga tko je koristio aplikaciju glasila njegova preporuka novom korisniku. “Preporuka bi se mogla sažeti u jednu rečenicu: ‘Isprobajte novu budućnost u digitalnom bankarstvu Erste banke!’”
“Jednom kad se korisnici priviknu na novo sučelje, kad počnu koristiti naprednu pretragu i personalizirati korisničko sučelje, sigurno neće skrivati svoje oduševljenje Georgeom”, sigurna je Josipa Baiutti Magdić, direktorica direkcije digitalnog bankarstva. Josipa je istaknula da su ovakve inovacije važne zato što korisnicima olakšavaju svakodnevno bankarenje i obično donose nova, jednostavnija rješenja koja korisnicima štede vrijeme. Banci omogućuju transformaciju i oslobađanje resursa za cjeloviti i kvalitetniji pristup klijentu, a posebno kod velikih i značajnijih odluka koje većina klijenata neće donijeti bez savjetovanja sa stručnom osobom.
“Vjerujem da će George postati vodeća platforma za digitalnu transformaciju Erste banke te će u bliskoj budućnosti moći u potpunosti digitalno uslužiti, educirati i savjetovati klijente. Svojim modernim sučeljem, načinom komunikacije i prezentacije bankarskih proizvoda trebao bi pojednostaviti svijet financija krajnjim korisnicima i olakšati im upravljanje njihovim financijama, a personaliziranim savjetovanjem i edukacijom pomoći u ostvarenju financijske stabilnosti. Sve to bi trebalo rezultirati i ostvarenjem strateških ciljeva banke vezanih za digitalnu prodaju i udio aktivnih digitalnih korisnika”, objašnjava Josipa.
Ključno je držati korak sa svjetskim trendovima i Erste Grupa to ovom implementacijom definitivno dokazuje. A u usporedbi s drugim zemljama svijeta možemo ponosno zaključiti da Hrvatska nema velikih zaostataka kad su u pitanju bankarstvo te sama širina i moderniziranost digitalnih usluga. Naravno, prostora za napredak uvijek ima, s čime se složila i Josipa. “Rekla bih da Hrvatska ne stoji loše, ali još uvijek je puno izazova pred nama. Tehnologija se brzo mijenja, pametni mobilni uređaji postali su dostupni skoro svima i mogućnosti su velike. Uz to što pravna regulativa dovoljno brzo ne prati sve te promjene, banka, kao i drugi veliki sustavi, ima velike izazove s internom transformacijom koja bi joj trebala omogućiti bržu reakciju na sve te promjene. Manje i agilnije FinTech kompanije tu su u prednosti, stoga je važno da smo otvoreni za suradnju s njima kako bismo korisnicima mogli brže ponuditi jednostavnija rješenja. Trenutačna situacija s COVID pandemijom samo je dodatno osvijestila važnost digitalizacije, brze prilagodbe i reakcije na promjene koje se događaju”, tvrdi Josipa.
MISAO DANA
George je imao tu sreću da je okupio najbolje od najboljih. Stručnjake koji na prepreke gledaju kao na izazov i koji su spremni na razna iznenađenja.
Slobodan Lošić, Tehnical i SI lead
Sve sudionike projekta George je uspio zadiviti na ovaj ili onaj način. Poseban dojam ostavio je i na Josipu koja je objasnila da George ne umanjuje važnost drugih projekata, ali ipak su izazovi s kojima su se susreli radeći na Georgeu većih razmjera nego dosadašnja iskustva. Koordinacija svih strana bila je iznimno zahtjevna, a komunikacija sama po sebi izrazito intenzivna.
“Projekt je podijeljen u manje pakete koji su se mjesečno prebacivali na produkciju pa je tako svaki mjesec trebalo uskladiti naše dislocirane razvojne timove s grupnim i vanjskim partnerima, a u istom mjesecu testirati trenutačni paket i analizirati nadolazeći, specificirati zahtjeve za nove funkcionalnosti te raditi planiranje sljedećeg kvartala. Paralelno s razvojem novih funkcionalnosti na Georgeu, u travnju smo u sklopu pilota Georgea dali na korištenje prvo zaposlenicima banke pa smo postupno uključili i zaposlenike pridruženih društava, a od kolovoza smo počeli uključivati i klijente. Sve to zahtijevalo je pripremu komunikacije, svakodnevnu podršku u korištenju, upravljanje prigovorima i upitima klijenata, što je dodatno opteretilo tim i sve podiglo na još intenzivniju razinu. S druge strane, puno toga smo naučili te upoznali puno kolega iz grupe i lokalno s kojima prije nismo imali prilike surađivati”, istaknula je za kraj Josipa.
Inspirativna motiviranost
Neven Kovačević, direktor IT sektora i organizacije objasnio je da je projekt u svojoj pripremnoj fazi počeo prije više od tri godine, ali da su prije dvije godine počeli s intenzivnim radom i isporukama prvih gradivnih elemenata novog sustava. Dakle, vremenski gledano ovo je dug i zahtjevan projekt. “Dodatan izazov bila je kompleksnost izvedbe, kako poslovna tako i tehnička, budući da je George paneuropska platforma namijenjena svim klijentima Poslovanje s građanstvom naše Grupe u svim zemljama u kojima smo prisutni – što znači da je trebalo puno usklađivanja i koordinacije između naših lokalnih timova, kolega iz centralnog tima u Beču pa sve do naših lokalnih partnera u implementaciji. Samo unutar banke bilo je jako puno suradnje i komunikacije između praktički svih dijelova, s najvećim naglaskom, naravno, na poslovne timove iz Direktnih kanala i nekoliko timova zaduženih za IT implementaciju u i izvan OrgIT sektora. Već sama koordinacija tolikog broja lokalnih sudionika izazov je sam za sebe, a na to morate dodati usklađivanje s kolegama iz Erste Grupe”, pojašnjava Neven. Neven nam je opisao Georgea kao svojevrsni prozor u svijet bankarstva za svakog klijenta. Jer, kako sam kaže, činjenica je da klijent želi svoj poslovni odnos s bankom (od dnevne komunikacije, provođenja platno--prometnih transakcija preko upravljanja svojom financijskom imovinom sve do u skoroj budućnosti i financijskog savjetovanja) graditi i provoditi na njemu prilagođen i sasvim osoban način, u vrijeme i na mjestu koje mu najbolje odgovara.
Prilika da se radi na jednom ovakvom projektu nije baš česta i svi članovi tima su toga itekako svjesni. Jedinstvena ekipa omogućila je da George postane realnost i za Hrvatsku i zapravo svi oni sudjelovanje na ovakvom projektu opisuju kao jedinstveno iskustvo. Sličan doživljaj ima i Neven koji na tu temu kaže: “Jako sam ponosan na sve kolegice i kolege koji su sudjelovali na projektu i zahvalan sam im na svom njihovom znanju i trudu koje su uložili u projekt. Tim je u pravilu grupa ljudi limitiranog broja i često će vam rukovoditelji reći da preko nekog broja sudionika timski efekti više nisu mogući, no George je dokaz da i veliki broj ljudi može istinski funkcionirati kao tim, ukoliko ima istu razinu energije i ambicije. Posebno bih istaknuo i pohvalio to što smo s kolegama iz Grupe postigli isti efekt, nije postojala podjela na ‘centralne’ i ‘lokalne’ ciljeve ili zadatke, vrlo smo brzo rješavali otvorena pitanja jer nam je svima cilj bio isti. Najveći je motiv bio na cjelovit i u potpunosti prilagođen način klijentu omogućiti upravljanje njegovim financijskim aspektom života, a dosad postignuti rezultati u Austriji, Češkoj, Slovačkoj i Rumunjskoj daju nam za pravo očekivati da ćemo u tome uspjeti.”
U projekt je uloženo nekoliko godina. Za očekivati, u tom je razdoblju bilo i loših dana, pa čak i loših tjedana, ali najvažnije je da su prevladavali dobri dani koji su davali motivaciju za dalje i koji su u sjenu stavili sve što je eventualno bilo loše. Dubravko Gabela, voditelj tima, susreo se s mnogim izazovima, ali izvukao je i mnoge važne lekcije. “Bitna je svijest o mogućnostima svakog pojedinca i svakog pojedinog tima. Kad smo svjesni što netko može i sukladno tome mu prilagodimo zadatke te mu damo slobodu da realizira svoj potencijal, rezultat može biti samo jedan. Zove se George. George ekosistem predstavlja značajni tehnološki i arhitekturalni iskorak. Konačno nam se pružila prilika da radimo neke nove stvari na novi način što nam je predstavljalo najveću profesionalnu motivaciju tijekom projekta. Naravno da smo motivaciju crpili i iz saznanja što George predstavlja za budućnost banke te kakvo fantastično korisničko iskustvo donosi klijentima. Ključna je vjera u budućnost Georgea kao proizvoda i cijelog ekosistema kojeg je on dio. Nužno je cijelo vrijeme biti svjestan da George predstavlja modernu skalabilnu tehnološku platformu na čijim temeljima možemo graditi arhitekturalnu budućnost. Bitni su odnosi među ljudima, kao i svaki član George tima.”
Dubravko je priznao da sami počeci Georgea nisu ostavljali previše prostora za inovacije, no s vremenom je projekt napredovao i otvarali su se potpuno novi prostori. “Postoje inovacije koje su direktno vidljive klijentu kroz napredno korisničko sučelje ili novo korisničko iskustvo, ali nas u IT-u možda čak i više ispunjavaju inovacije koje na prvu nisu vidljive jer se u obliku naprednih tehnoloških i arhitekturalnih rješenja nalaze na najnižim razinama sustava. Uvjeren sam da će klijenti vrlo brzo prepoznati jedinstveno korisničko iskustvo koje pruža George, neovisno o tome koriste li internetsku ili mobilnu platformu. Spoznat će da mogu raditi na efikasniji, bolji i ljepši način”, objašnjava Dubravko.
Uključenje za pamćenje
Voditeljica projekata i projektnih programa Tatjana Kotarski pridružila se Georgeovoj obitelji u završnoj fazi, u iznimno dinamičnom trenutku kad su novu platformu počeli koristiti zaposlenici banke i povezanih poduzeća te odabrani aktivni digitalni korisnici. Zahvaljujući pomoći svih kolega i iz grupnog i lokalnog tima vrlo je brzo uključena u sve aktivnosti i sada gura projekt prema završnoj produkciji. Naime, projekt George ove je godine ušao u petu godinu, godinu realizacije.
“George je moderna i inovativna platforma za internetsko i mobilno bankarstvo, ne samo u okviru Erste Grupe već i lokalnog tržišta koja će biti ključan alat za plasiranje proizvoda i usluga klijentima putem digitalnih kanala. Korisnici će tako već ove godine moći otvoriti račun i dobiti gotovinski kredit bez fizičkog dolaska u poslovnicu banke. S obzirom na to da trendovi pokazuju povećani broj aktivnih digitalnih korisnika, kao i značajan porast digitalne prodaje, George je alat za dugoročno održivo financijsko zdravlje klijenta, a kao platforma je Erste odgovor na digitalnu transformaciju”, ističe Tatjana.
Erste banka ima i drugih strateških projekata koji su važni i koji će doprinijeti cjelokupnom uspjehu kompanije. Imidž inovativne banke gradi se vrlo temeljito i kvalitetno. Ali neosporno je da je George jedan od važnijih strateških projekata banke koji će prve rezultate polučiti vrlo brzo, prve već do kraja ove godine. “S obzirom na to da je Erste banka jedna od vodećih na našem tržištu, izuzetno je važno biti inovativan i prvi kako bi klijentima osigurali ne samo najbolju uslugu nego i najekskluzivniju. A dugoročno gledano, George nije samo projekt, nego i platforma koja će se i dalje razvijati i nadograđivati uslugama koje će, nadam se, klijenti prepoznati kao koristi za sve svoje financijske potrebe. Projekt implementacije Georgea, ako gledamo s većine projektnih komponenti, kompleksan je zalogaj. S jedne strane imamo nove tehnologije, distribuirane timove, više različitih podizvođača, različite kanale i alate za komunikaciju, a onda s druge strane nam se još u najdinamičnijoj fazi projekta dogodi vanjski utjecaj koji je izvan kontrole projektnog tima, COVID-19. Usprkos svemu, ciljevi Uprave vrlo su jasni, projekt ima veliki prioritet, ne smije kasniti, George je platforma za određene projekte u tijeku, kao i buduće projekte”, naglašava Tatjana.
Uigrani projektni tim izvrsno se snašao u različitim, čak i vrlo stresnim okolnostima. Distribuirani timovi uključivali su grupni tim u Beču i lokalne timove u Bjelovaru, Rijeci i Zagrebu koji su i prije pandemije komunicirali digitalnim alatima (Slack, MS Teams, Skype, …). Najvažnije je da su svi radili timski, zajedno su rješavali tehničke i poslovne izazove i pomagali jedni drugima. Tatjana je s nekima imala čast surađivati prvi puta i za sve ima samo riječi hvale. “U svoje ime mogu reći da sam im zahvalna što su me prihvatili kao dio George obitelji i olakšali mi uključenje u George zajednicu. Dakako, kad bi se neki veći izazovi manifestirali, jednostavnije je bilo, citiram kolegu: ‘Sjesti u auto i otići na radionicu u Beč.’ Međutim, čak ni ova situacija gdje to ne možemo zasad nas nije usporila. Ono što mogu zasigurno reći je da su ljudi koji rade na projektu veliki stručnjaci i profesionalci te se nadam da ćemo imati prilike surađivati i u budućnosti.”
Zanimljivo, platforma je dobila ime po prvom autopilotu i na neki način simbolizira povjerenje i značajno olakšavanje svakodnevice. Detaljno objašnjenje ovog aspekta dao nam je Slobodan Lošić, technical i SI lead. “Kako je inicijalna ideja kolega u BeeOne-u bila da aplikacija bude toliko intuitivna poput autopilota, ime aplikacije nametnulo se samo od sebe. U praksi to znači da će George pratiti navike korisnika i na temelju njih npr. opomenuti klijenta primijeti li da nije izvršio plaćanje koje inače redovito mjesečno izvršava, već samim unosom imena/naziva pronalazit će mu brojeve računa primatelja, a sve akcije maksimalno su pojednostavljene tako da se mogu izvršiti sa što manje koraka i što manje ručnog unosa podataka. Na tragu ideje autopilota i intuitivnosti, upravo je cilj da vrijeme prilagodbe korisnika na novu aplikaciju bude minimalno, a daljnje korištenje bitno jednostavnije u odnosu na ranija rješenja. Dodatni benefit je svakako i mogućnost personalizacije.”
Kontinuirano testiranje
Koraci koji vode do konačne implementacije većini građana su nepoznanica, zato se Slobodan potrudio dodatno približiti razvojni proces. “Prvi korak nakon formiranja užeg tima bio je upoznavanje s idejom i konceptom direktno kod kolega u BeeOne-u koji su Georgea i osmislili. Slijedilo je, naravno, proučavanje dokumentacije, tehničkih zahtjeva i razjašnjavanje nedoumica, nakon čega smo imali niz radionica s ostalim članicama Erste Grupe gdje je projekt već bio u poodmakloj fazi razvoja. U fazi analize detektirali smo sve nove komponente (IAM, WebAPI, APIGateway…) koje moramo uvesti u postojeći IBIS ekosistem. Nakon osiguranih preduvjeta napravljen je plan realizacije prve faze u kojoj smo dobili MVP, odnosno funkcionalnu George aplikaciju s osnovnim setom funkcionalnosti, a svaka sljedeća faza bila je dodatno proširenje seta funkcionalnosti. Zahvaljujući takvom faznom pristupu, testiranje je bilo kontinuirano i ravnomjerno raspoređeno kroz dugi vremenski period, a navedeno je omogućilo i pilot fazu produkcije koja je bitno olakšala pripremu za GoLive.”
Energija i atmosfera nisu zanemariv faktor u cijeloj priči, a George je imao tu sreću da je okupio najbolje od najboljih. Stručnjake koji na prepreke gledaju kao na izazov i koji su spremni na razna iznenađenja. “Iako je projekt izazovan i često smo morali reagirati brzo na promjene ili pronaći rješenja za nepredviđene probleme, atmosfera je uvijek bila pozitivna i poticajna. To vrijedi i za suradnju s poslovnom stranom, organizacijom i PM-om, s kojima smo uvijek dogovorno došli do rješenja, i za sve uključene iz IT razvojnih službi i operacija kojima je vjerojatno dodatni motiv bio upravo to što rade na modernim i novim tehnologijama na proizvodu koji mogu i sami isprobati. Prvi dojam za klijente svakako će biti moderan dizajn i daleko naprednije korisničko iskustvo, no formalnim završetkom projekta George platforma se i dalje nastavlja širiti, tako da na njoj slijedi niz unaprjeđenja čime će se omogućiti digitalizacija mnogih procesa što do sada nije bilo moguće”, istaknuo je još Slobodan.
Voditelj službe razvoja Damir Šljivar otkrio je da svoja očekivanja zapravo dijeli u dva dijela. “Prvi koji trenutačno završavamo i s kojim smo implementirali većinu postojećih usluga te se priključili kao zemlja na George platformu i drugi u kojem ćemo tu platformu oplemeniti novim uslugama i funkcionalnostima. U budućnosti vidim veliki potencijal za sinergijski učinak s ostalim zemljama na platformi, predstavljanje novih funkcionalnosti i usluga koje samostalno teško da bismo razvili i ponudili korisnicima. Nadam se da će George biti dobro prihvaćen, pogotovo od tzv. ranih usvajača koji će sigurno komentirati i stvoriti sliku Georgea na našem tržištu. Veliku će ulogu tu imati naš marketing i komunikacije kako bi što bolje prezentirali George platformu i upravljali komunikacijom na društvenim mrežama i medijima. Naša trenutačna rješenja su lokalizirana za Hrvatsku, dok George platforma izgleda i radi isto u svim zemljama, tako da smo jako puno dobili, ali i ponešto izgubili na korisničkom iskustvu.”
Projektni tim sastavljen je od niza timova za razvoj pojedine funkcionalnosti. Pri samom kraju razvojne faze upetljao se i COVID, ali to nije omelo ekipu da nastavi predano raditi na projektu kako bi lansirali Georgea na predviđeni datum. Damir je opisao atmosferu i suradnju vrlo prijateljskom i nije sakrio svoje oduševljenje multinacionalnim karakterom koji projekt ima. “Zahvalio bih se svima uključenima u projekt na podršci, predanosti i fokusu, posebice Mr. Georgeu i našem timu. Iako sam već skupio dosta iskustva na različitim projektima, s obzirom na veličinu i dugotrajnost razvoja projekta, Georgea ne mogu usporediti s prethodnim projektima. Za mene je posebnost svakodnevna suradnja različitih timova, nacionalnosti, ljudskih osobnosti i pozadinskih priča usmjerenih na isti cilj. Super mi je promišljati neku funkcionalnost s kolegama Čehom, Talijanom, Rumunjom, Slovakom, Mađarom, Austrijancem. :) Uvijek je veselo.”
MISAO DANA
Osim udaljenosti Rijeke, Zagreba i Bjelovara, treba dodati i udaljenost Beča, Bratislave, Praga, Bukurešta, gdje su također timovi s kojima surađujemo na George projektu. Pandemija nas je zapravo još više združila, jer smo bili svjesni da moramo dati puno više ako želimo kompenzirati izolaciju. I upravo to se dogodilo.
Igor Strejček, direktor sektora direktnih kanala
Veljko Vunić, viši specijalist razvoja digitalnog bankarstva priznao je da je George jedan od zahtjevnijih projekata na kojima je radio tijekom svoje karijere u Erste banci. Što zbog same uloge koja mu je dodijeljena, što zbog činjenice da ima nekoliko uključenih strana u proces razvoja. Izazovno je bilo pomiriti očekivanja svih strana i u konačnici ispoštovati zadane rokove. Osim toga, zamjena rješenja digitalnog bankarstva osjetljiva je stvar jer je to jedan od prvih faktora s kojima se korisnici bankarskih usluga u današnje doba susreću. S druge strane, sudjelovanje na ovakvom projektu za sobom vuče i nova znanja i iskustva. Konkretno, za Veljka to znači sljedeće: “Uz znanja koja sam imao, a vezana su za poslovni dio procesa banke, naučio sam dosta i o informatičkom dijelu na kojem se rješenje bazira, što će svakako dugoročno biti od koristi budući da je George novi proizvod. George me naučio i strpljivosti, iako mi navedeno nije jača strana u svakodnevnome radu. Kako tim koji radi na rješenju s centralne strane broji preko 40 nacionalnosti, a prije COVID-19 pandemije imali smo prilike i upoznati kolege uživo i provesti vrijeme s njima, ovo mi je definitivno bilo jedno od ljepših iskustava, a da nije direktno vezano uz posao. Stvarno u skladu s našim motom ‘Raznolikost je dobrodošla’.”
Slobodno možemo zaključiti da je George zapravo jedna velika škola za sve. Projektni tim suočio se s nekim promjenama u radu, većina je uživala u bogatom novom iskustvu koje donosi, a o dinamičnosti da ne govorimo. Ipak, razumljivo je da se cijela ekipa veseli završnici, pa tako i Veljko. “Kad se sav ovaj razvoj završi, George bi trebao biti i više nego dostojna zamjena naših trenutačnih rješenja digitalnog bankarstva, a samim time i korisnicima dopadljiv, upotrebljiv i prije svega prepoznatljiv kao vrhunska digitalna usluga Erste banke. Uza sve to, kontinuirano se radi na dodavanju novih funkcionalnosti koje će sigurno Georgea plasirati nekoliko koplja ispred konkurencije u Republici Hrvatskoj, a i šire budući da se radi o grupnome rješenju svih članica Erste Grupe u Europi.”
Čar uvođenja noviteta
Programer aplikacija Damir Bembić u projekt je uključen od samog početka, tako da ima cjelovitu sliku Georgeovog rasta i razvoja. Damir priznaje da je još puno rada pred cijelim timom, ali smatra da već sada svi mogu biti zadovoljni s onim što su proizveli za klijente. Uvjeren je da će korisnici najviše cijeniti jednostavnost korištenja i mogućnost personalizacije aplikacije. “Kako ja dolazim iz razvoja, mene su se ipak najviše dojmile tehničke mogućnosti George platforme, odnosno ono što ona pruža nama programerima. Osim što su klijenti dobili odličnu aplikaciju, i mi programeri smo dobili alat koji nam omogućuje kvalitetnije ispunjavanje zahtjeva našeg biznisa, a sve u cilju pružanja kvalitetnije usluge klijentu. George platforma omogućit će nam brži i jednostavniji razvoj novih funkcionalnosti, što će u konačnici rezultirati time da će klijenti imati bolji i kvalitetniji pristup uslugama Erste banke. Iskustvo mi govori da korisnici uglavnom ne vole promjene, ali mislim da će ova promjena biti pozitivna. Zato bi moja preporuka novim korisnicima bila da od prvog dana krenu s korištenjem Georgea, jer vjerujem da će prilagodba biti brza i ugodna.”
Zrinko Arvay, analitičar digitalnih programa, proveo je test funkcionalnosti i sa zadovoljstvom može reći da je George položio test s odličnom ocjenom. Kako se George koristi na osobnim računalima i mobilnim uređajima (Android i iOS), objasnio je i da se sav trud zapravo morao utrostručiti jer su sve funkcionalnosti morale biti točne na svim uređajima. “Najviše smo truda uložili u platne naloge i točne prikaze detalja računa koji su srž našeg internetskog bankarstva. Neovisno o tome radi li se o deviznim ili kunskim nalozima, morali smo biti sigurni da svaka od beskonačno mnogo kombinacija prolazi bez posljedica za klijenta i/ili nas kao banku. Budući da je u cijeloj priči puno uključenih strana, dosta je izazovno bilo dovesti naloge do željene razine kvalitete i provedenosti. Osobno moram reći da sam oduševljen platformom u cijelosti. Koji god dio platforme koristili, jednostavan je, ljepši nego prije i u konačnici, moderniji. Kao najzanimljivije funkcionalnosti ipak bih izdvojio mogućnost personalizacije profila, kao i svakog pojedinačnog računa te George Store koji izgleda sjajno i nudi klijentima otvaranje raznih proizvoda banke i čija će paleta samo rasti. Isto tako, postoji i nešto nevidljivo u samoj platformi što ju čini posebnom, a to je mogućnost dodavanja raznih dodataka na samu platformu koji će klijentima samo obogatiti iskustvo korištenja Georgea, ali nećemo zasad o tome jer smo ionako puno rekli”, istaknuo je Zrinko.
Uz sposobne i odgovorne kolege u timu koji su tijekom cijelog razvojnog procesa ulijevali puno povjerenje, Zrinko priznaje da zapravo i nije bilo osjećaja teških izazova, a nije mogao ne spomenuti i kolege Austrijance koji su uvijek bili dostupni i spremni pomoći. Ono što je utjecalo na proces jest situacija s COVIDOM-19 koja je uvela određene promjene u načina rada. “Mislio sam da će nas cijela situacija usporiti, ali ne da nismo usporili već smo dobili i lagani vjetar u leđa. Pomalo smo zaboravili čar i veselje uvođenja nečeg novog (i velikog) od samih temelja i to je ono što je posebno. Svjesni smo da smo dobili kvalitetan alat koji moramo od početka kvalitetno implementirati kako bismo svi zajedno bili zadovoljniji rezultatom.”
Poslovna analitičarka i BI lead Ivana Rumenjak podijelila je s nama svoje dojmove. “Kad pogledam malo unatrag, s ponosom mogu reći da sam čak pola svog ‘Erste života’ provela na George projektu i jako me veseli što će napokon i naši klijenti početi koristiti Georgea kao svoju novu, modernu i pametnu aplikaciju za financijsko poslovanje. Za jednog poslovnog analitičara, George je projekt koji je idealan za primijeniti mnoga stečena znanja iz područja poslovne analize i iskreno, ne mogu biti sretnija što sam imala prilike doprinijeti projektu i osobno naučiti još više o raznim poslovnim procesima, a naravno, ništa od toga ne bi bilo moguće bez odlične suradnje s cijelim projektnim timom. George nas je naučio sjajno funkcionirati po malo drugačijim procedurama nego što smo navikli kad se radi o nekom internom projektu. Platforma je jednostavna i intuitivna i vjerujem da će se i našim postojećim i novim klijentima svidjeti. Od promjene boja, slika, jednostavnog plaćanja, pamćenja broja računa, pametnog pretraživanja i brojnih drugih značajki – sve što ti treba – digitalno i na jednom mjestu!”
Deset milijuna korisnika.
Jedan George.
Besplatno skinite George App, otvorite tekući račun 100% digitalno i postanite dio inteligentne platforme za digitalno bankarstvo!