Erste stambeni krediti

Intervju: Aida Čustović, voditeljica stambenog centra u Erste banci

Što omogućuje Erste banci da korisnicima može ponuditi najnižu kamatu za stambeni kredit na tržištu? 

Nakon što smo već i ranije bili sugerirali da su kamatne stope u ovom kamatnom ciklusu izgledno oko svog vrhunca te nam predstoji njihov postupni pad, u posljednje vrijeme stekli su se uvjeti koji su nam omogućili da korigiramo visinu kamatnih stopa i na dio naših kreditnih proizvoda. Stoga nam je drago što klijentima od 1. 3. 2025. možemo ponuditi povoljnije uvjete stambenih kredita, s nižim kamatnim stopama te dodatnim pogodnostima koje umanjuju ukupni trošak povezan s kupnjom nekretnine, izgradnjom ili refinanciranjem kredita u drugoj banci. U današnjim okolnostima koje karakteriziraju visoke cijene nekretnina, ali i rastući popratni troškovi, vjerujemo da će klijentima uz nove uvjete biti omogućeno ipak nešto lakše rješavanje stambenog pitanja.

Što omogućuje Erste banci da korisnicima može ponuditi najnižu kamatu za stambeni kredit na tržištu? 

Nakon što smo već i ranije bili sugerirali da su kamatne stope u ovom kamatnom ciklusu izgledno oko svog vrhunca te nam predstoji njihov postupni pad, u posljednje vrijeme stekli su se uvjeti koji su nam omogućili da korigiramo visinu kamatnih stopa i na dio naših kreditnih proizvoda. Stoga nam je drago što klijentima od 1. 3. 2025. možemo ponuditi povoljnije uvjete stambenih kredita, s nižim kamatnim stopama te dodatnim pogodnostima koje umanjuju ukupni trošak povezan s kupnjom nekretnine, izgradnjom ili refinanciranjem kredita u drugoj banci. U današnjim okolnostima koje karakteriziraju visoke cijene nekretnina, ali i rastući popratni troškovi, vjerujemo da će klijentima uz nove uvjete biti omogućeno ipak nešto lakše rješavanje stambenog pitanja.

O čemu će ovisiti završna kamatna stopa iz vašeg novog raspona? 

Efektivna kamatna stopa ovisi o modelu i iznosu kredita, roku otplate, naknadi za vođenje računa, o tome hoće li klijent ostvariti status klijenta pa time i nižu nominalnu kamatnu stopu, trošku police osiguranja nekretnine i života, dok trošak procjene nekretnine preuzima banka. Klijenti obično obilaze nekoliko banaka tijekom donošenja odluke te uspoređuju dobivene ponude. Ponekad ih je teško usporediti budući da se uspoređuju različiti modeli kredita ili vrste polica, stoga je bitno da klijent bude upoznat sa svim troškovima koji utječu na istu kako bi mogao donijeti ispravnu odluku. 

Mogu li postojeći korisnici vaših usluga zatražiti refinanciranje stambenog kredita na novu, nižu  kamatnu stopu?

Svi postojeći klijenti mogu se javiti svojim savjetnicima ili osobnim bankarima te provjeriti zadovoljavaju li uvjete za smanjenje kamatne stope po svojim postojećim kreditima. Procedura je jednostavna i provodi se u kratkom roku.

Mogu li postojeći korisnici vaših usluga zatražiti refinanciranje stambenog kredita na novu, nižu  kamatnu stopu?

Svi postojeći klijenti mogu se javiti svojim savjetnicima ili osobnim bankarima te provjeriti zadovoljavaju li uvjete za smanjenje kamatne stope po svojim postojećim kreditima. Procedura je jednostavna i provodi se u kratkom roku.

Zašto je važno da Erste savjetnici informiraju klijente o kreditu i obvezama koje slijede kroz otplatu?

Kao banka smo jako osviješteni o važnosti educiranja klijenata o financijskom zdravlju, pa u to uključujemo i buduće obveze koje će klijent imati u našem dugoročnom odnosu. Život je nepredvidiv, pa i na ovaj način pokušavamo klijente osvijestiti da je takva polica korisna ako se zadužuju na duži rok. Također, klijente na informativnom razgovoru odmah informiramo o rokovima plaćanja budućih obveza i posljedicama neispunjavanja istih te ih ohrabrujemo da se odmah jave u banku u slučaju bilo kakvih kašnjenja ili situacija (dužih bolovanja, gubitka posla) kako bi na vrijeme s Erste bankom dogovorili daljnja postupanja i osigurali urednu otplatu. To je razlog zašto je obvezna polica osiguranja kredita, odnosno polica osiguranja života u nekom obliku. Nama, kao banci, informiranost klijenata nije samo zakonska nego i naša poslovna obveza prema klijentu i dugoročnom kvalitetnom odnosu.

Što sve nudi polica osiguranja za financijsku sigurnost otplate kredita u Erste banci i kome je preporučujete?

Polica osiguranja otplate kredita nudi pokriće za slučaj smrti i trajnu opću nesposobnost za rad uslijed nesretnog slučaja ili bolesti u iznosu 50 % nedospjele glavnice, u skladu s ugovorom o kreditu u trenutku nastupa osiguranog slučaja, uz maksimalan limit osigurateljne obveze od 250.000,00 eura. Ovaj iznos ne uključuje nikakve kamate i dospjele neplaćene obveze osiguranika. Također, nudimo pokriće za privremenu nesposobnost za rad (bolovanje), maksimalno 12 mjesečnih anuiteta kredita po jednom štetnom događaju i maksimalno 36 mjesečnih anuiteta za vrijeme trajanja ugovora o osiguranju, a u slučaju nezaposlenosti (otkaza) maksimalno 6 mjesečnih anuiteta kredita po jednom štetnom događaju i maksimalno 18 mjesečnih anuiteta za vrijeme trajanja ugovora o osiguranju. Za ova dva pokrića iznos naknade jednak je iznosu mjesečnog anuiteta, a maksimalan mjesečni limit koji pokriva osiguratelj je 995,42 eura. Za sklapanje ove police, kao i svake druge, potrebno je zadovoljiti određene kriterije tako da se s klijentom na sastanku utvrđuje koja polica najviše odgovara njegovim potrebama i propisanim kriterijima. 

Postoji li razlika između raznih vrsta plaćanja? Mijenjate li preporuke trajanja osiguranja ovisno o dobi, vrsti posla osiguranika ili nekom trećem faktoru? 

Da, kako sam prethodno objasnila, s klijentom na sastanku prolaze se bitne informacije koje utječu na donošenje odluke o vrsti police, ovisno o dobi, vrsti posla, probnom roku, zdravstvenom stanju, želji klijenta da dobije povrat osigurane svote, o tome je li samozaposlena osoba... Sve te informacije utječu na odluku o tome ispunjava li klijent uvjete za sklapanje određene police. Također, neki klijenti žele da im trošak police bude što manji, a drugi vole imati bolja pokrića i povrat osigurane svote po doživljenju, pa su spremni platiti i veću premiju. S klijentom se dogovara dinamika plaćanja polica, a može biti godišnja ili mjesečna. 

S podizanjem stambenog kredita povezane su određene financijske naknade koje banka može tražiti. Zašto je važno da se klijenti raspitaju o njima i što po tom pitanju Erste banka učinila da je korak ispred konkurencije?

Prilikom realizacije stambenog kredita najveći izdatak za klijenta je trošak procjene nekretnine i trošak javnog bilježnika za solemnizaciju ugovorne dokumentacije. Posljednjih nekoliko godina Erste banka ima praksu godišnjih kampanja za stambene kredite te u tom periodu preuzima navedene troškove. Krajem prošle te ove godine, uz preuzimanje navedenih troškova, sve klijente koji predaju zahtjev za kredit u tijeku kampanje oslobodili smo naknade za vođenje tekućeg računa u trajanju 12 mjeseci, neovisno o tome radi li se o postojećim klijentima ili novim koji tek prebacuju primanja. Također, na prvom informativnom razgovoru klijenta upoznajemo sa svim troškovima, kao i s potrebnom dokumentacijom i procesom. Tu posebno ističem naš Vodič za stambene kredite koji klijenti dobiju na sastanku, on sadrži  sve bitne informacije i u njega klijenti mogu zapisivati bilješke sa sastanka.

Moglo bi te zanimati i...

Erste Visa nagradna igra

Društveno bankarstvo Erste banke dosegnulo rekordnih 17 milijuna eura u odobrenim kreditima

Ponos Hrvatske za mene znači samo jedno – Uspjela sam!