
Zajedničkim snagama do vrijednog cilja
Znamo da je fizička aktivnost dobra za naše zdravlje. Kada ima humanitarni cilj, još je i bolja. U to su se uvjerili svi sudionici Erste izazova koji se okupljaju već treću godinu zaredom.
Druženje u dobroj i poticajnoj atmosferi može izroditi brojne ideje, a jedna od njih nastala je 2016. nakon B2B utrke u Zagrebu. Naime, potaknuta adrenalinom, skupina entuzijasta odlučila je pokrenuti Erste izazov.
“Kako fizička aktivnost dokazano pospješuje lučenje hormona sreće i zadovoljstva, tako je i ta utrka na 5 kilometara utjecala na to da onako vrući, znojni i entuzijastični (besplatno pivo i hrana nisu utjecali na to) počnemo bacati ideje kako bi bilo super međusobno se povezati u neku zajedničku akciju koja bi ujedno imala i humanitarni karakter. Odmah smo i pronašli “žrtvu” koja bi osigurala donaciju (banku), a ujedno i zamišljali Endomondo kao moguću platformu preko koje bi se organizirala akcija”, otkrio nam je Ivan Kasalo, jedan od inicijatora. Ideja se uskoro pretvorila u djelo i rođen je Erste izazov.
No što on zapravo podrazumijeva? Erste izazov predstavlja koncept koji zaokružuje nekoliko ideja, odnosno ciljeva koji se žele ispuniti, a koji će u konačnici pozitivno utjecati na sve one koji su na neki način uključeni – sudionici, tvrtka, humanitarna udruga...
Brže, više, jače
“Iz perspektive sudionika Izazova zadovoljstvo predstavlja činjenica da zapravo svojom (ne)redovitom rekreacijom i fizičkom aktivnošću utječemo na to da naša tvrtka donira određeni iznos nekoj od udruga humanitarnog karaktera. Dakle, na meni je da trčim, hodam, veslam ili što već, a netko u pozadini zadužen je za prikupljanje novca. Sudjelovanjem se, željeli to ili ne, na neki način uspoređujemo s kolegama, a kako smo ustvari svi na neki način prikriveni natjecatelji, tjeramo sebe da idemo brže, više i jače i samim time živimo slavno olimpijsko geslo – Citius, altius, fortius”, govori nam Ivan.
Ono što je također vrlo bitan aspekt jest humanitarni karakter Izazova kojim se pomaže onima kojima je pomoć najpotrebnija. Dakle, Izazovom banka alocira iznos za isplatu donacije humanitarnoj udruzi ukoliko sudionici ispune zadani cilj, a sudionici bilježe svoje fizičkom aktivnošću u mobilnoj aplikaciji Endomondo i tako prikupljaju kilometre. Hvalevrijedna akcija ove se godine održava treći put za redom, a broj sudionika svake se godine povećava. Prva godina (2017.) uključivala je samo trkače (“sebični” inicijatori zaboravili su da postoje i druge aktivnosti, smije se Ivan), cilj je bio istrčati ukupno 20 000 kilometara, a prijavljeno je bilo ukupno stotinjak sudionika. Prikupljena donacija u iznosu od 10 000 kuna isplaćena je udruzi Jak kao Jakov.
U Erste izazov zaposlenici Erste banke mogu se uključiti na platformi Endomondo preko koje se i prate rezultati. Endomondo platforma sama sebe opisuje kao društvenu fitness mrežu koja osim mogućnosti praćenja fizičke aktivnosti pojedinca, ima mogućnost povezivanja korisnika u razne izazove.
Donacija od 20.000 kuna
Prošle godine Izazov je proširen na dodatne aktivnosti poput hodanja, planinarenja i bicikliranja, a sudjelovalo je 272 zaposlenika. Postavljeni cilj od 100 000 kilometara ispunjen je već tijekom ljeta, a odobrenjem uprave on je povećan. Rezultat je ostvarenih ukupno 127 954 kilometra uz prikupljenih 35.000 kuna koje su donirane udruzi Jak kao Jakov. Tekući izazov (2019.) dodatno je izmijenjen pa se osim praćenja ukupnog broja ostvarenih kilometara, mogu pratiti i kilometri dodatno po pojedinim grupama aktivnosti.
Ovo je bio zahtjev samih sudionika kako bi se lakše mogli uspoređivati s kolegama koji se bave istom vrstom aktivnosti. Za sada je iznos osnovne donacije rezerviran na 20 000 kuna, a o udruzi kojoj će se donirati sredstva odlučit će se tijekom trajanja Izazova. Iako se trenutačno uključiti mogu samo zaposlenici Erste banke, razmišlja se i o širenju koncepta kako bi se u sudjelovanje mogli uključiti i klijenti. Kako nam otkriva Ivan Kasalo, dojmovi su i više nego pozitivni, što se vidi i po broju sudionika i aktivnostima. Kritike naravno postoje, ali su one usmjerene na to da Izazov svake godine bude što bolji.