Znate li što je korporativno volontiranje?
Pokrenuta u studenom 2018. godine, Akademija poslovnih vještina odličan je način suradnje civilnih udruga i korporativnog sektora. Dok jedni drugima prenose vrijedno znanje, stvaraju i hvalevrijedne veze.
Jedan od najboljih načina doprinosa zajednici svakako je volontiranje, a ono korporativno lijep je način kako stručnjaci različitih kompanija mogu svoje znanje i iskustvo prenijeti onima kojima je to potrebno. U slučaju Akademije poslovnih vještina, to su civilne udruge i društvena poduzeća koja na predavanjima uče od najboljih stručnjaka iz različitih područja. Aktualna Akademija obuhvaća područja menadžerskih vještina, odlučivanja, organizacije, komunikacije, upravljanja ljudskim potencijalima, planiranja, prodaje, vođenja, financija i mjerenja društvenog utjecaja, a program će se odvijati od studenog 2018. do svibnja 2019.
U svakom pojedinom programu svoj su doprinos dali vodeći stručnjaci iz navedenih područja, a Erste banku je predstavljala Natalija Mataić, voditeljica službe Poslovne podrške za male poduzetnike. Uz Erste banku, Akademiji poslovnih vještina doprinos su dale i druge kompanije: A1, PWC, INA, Philip Morris te ACT grupa u ulozi koordinatora i organizatora.
Noviji oblik društveno odgovornog poslovanja
“U Hrvatskoj je korporativno volontiranje jedan od novijih oblika društveno odgovornog poslovanja i kao takvo je još uvijek nedovoljno prepoznato. Radi se o vrlo specifičnom načinu pridonošenja boljitku zajednice u kojoj poduzeće djeluje, jer diversificira načine na koje poslovni
sektor može filantropski djelovati. Poslovnom se sektoru otvara mogućnost da zaposlenici volontirajući pružaju svoju ekspertizu pro bono, na korist organizacijama koje stvaraju društvenu dobrobit. Upravo na taj način djeluje i Akademija poslovnih vještina. Radujemo se što
smo već za prvu godinu programa u poslovnom sektoru pronašli iznimno kvalitetne, stručne i
zainteresirane partnere za ovakav tip društvenog angažmana”, pojasnio je prilikom otvaranja
prijava Teo Petričević, voditelj Akademije poslovnih vještina.
Koliko je ovakav način volontiranja dobrodošao, otkrila nam je Natalija Mataić. “Prepoznajem dobrobit kroz prijenos znanja i vještina ključnim osobama u neprofitnim organizacijama koje imaju potrebu proširivati svoju poslovnu suradnju u radu s profitnim sektorom i u komunikaciji sa širom zajednicom u predstavljanju svojih proizvoda i usluga. Mišljenja sam kako se stručnim volontiranjem dugoročno doprinosi razvoju civilnog društva koje će time biti sposobno kvalitetnije odgovarati na aktualne potrebe zajednice i društva te biti otpornije na izazove u svakodnevnom radu i vjerujem kako će mnoge korporacije prepoznati važnost povezivanja profitnog i neprofitnog sektora.”
Teme o kojima se na predavanju govorilo obuhvaćale su upravljanje prodajnim aktivnostima i određivanje prodajne strategije, upravljanje tržištima, kanalima distribucije, određivanje marketing miksa, održavanje odnosa s kupcima te povećavanje zadovoljstva klijenata, a sve se učilo na konkretnim primjerima i kroz praktične vježbe.
Razvoj neprofitnih organizacija
Volontiranje je oduvijek bio način usavršavanja različitih vještina uz istovremeni doprinos zajednici. Ništa drugačije nije ni ono korporativno. Kako nam otkriva Mataić, stručnjaci često nisu uvijek svjesni potencijala koji u dijelu stručne ekspertize mogu kroz korporativno volontiranje postići u razvoju neprofitnih organizacija i društva u cjelini. “Svakodnevno svojim radom doprinosimo razvoju svog mikro svemira, bilo da se radi o obitelji, organizacijskoj jedinici ili upravljanju velikim korporacijama. Usudila bih se reći kako je utjecaj pojedinca puno veći i kako je obveza svih nas svojim primjerom i poticajnim djelovanjem osnaživati i razvijati zajednicu.”
U svom predavanju polaznicima Akademije poslovnih vještina u modulu Prodaja Natalija Mataić prenijela je znanja i vještine u dijelu upravljanja prodajom i prodajnim rezultatima kroz
strateško planiranje. Polaznike je zanimalo nešto više o prodaji i veliki broj njih istaknuo je kako
malo znaju i žele više naučiti o toj temi. S obzirom na to da prodajni procesi nisu jednaki za svaku organizaciju, važno je bilo približiti im procesne korake kroz strategiju prodaje na različitim tržištima, a predavanje je posebno prilagođeno neprofitnim organizacijama, što predstavlja konkretnu korisnost za polaznike Akademije.
Kakva su iskustva polaznika? Prema Natalijinim riječima, itekako pozitivna. Poticajna i ugodna atmosfera dodatno pojačana otvorenom komunikacijom i razmjenom iskustava rezultirala je pozitivnim povratnim informacijama. Kako nam je otkrila, polaznicima je ponudila i pomoć u daljnjem oblikovanju prodajnog pristupa na tržištu i drugih strategija, što su polaznici objeručke prihvatili. Sudionici su pak predavačici kroz anonimnu evaluaciju pružili vrijedne i poticajne komentare koji će joj pomoći u daljnjem radu.