Obavijesti o valutnim transakcijama
Visa debitnim karticama

Klijenti, fizičke osobe, primaju informacije o transakcijama Visa debitnom karticom koje su u valuti Europske unije (EU) ili članice Europskog gospodarskog prostora (EEA), a različite su od valute njihovog računa. Korisnici debitnih kartica poslovnih računa neće nakon ovakvih transakcija primati spomenute informacije.

Kakve su to transakcije?

Riječ je zapravo o transakcijama koje nisu u valuti u kojoj je i vaš račun po kojem je izdana Visa debitna kartica. Ako odete u Mađarsku i tamo iznos u forintama platite Visa karticom po računu fizičke osobe, primit ćete informacije o toj transakciji. Ako platite iznos u eurima Visa karticom po računu, informaciju o toj transakciji nećete dobiti.

Također ćete primiti informaciju ako platite iznos od 100 EUR Visa karticom po računu na kojem imate 90 EUR i 100 USD, jer ćemo prvo trošak naplatiti u eurima, a ostatak u dolarima.

Kako ćemo slati informacije o valutnim transakcijama?

Informacije o transakcijama koje smo prethodno opisali primit ćete SMS-om ili e-mailom. Primarno ćemo informacije o transakcijama slati SMS-om, a ako nemamo evidentiran broj mobitela osnovnog korisnika, tada ćemo ih slati e-mailom. Važno je napomenuti da ćemo informacije slati samo osnovnom korisniku, čak i za transakcije opunomoćenika po računu.

Treba li dodatno ugovarati ovu uslugu?

Ova usluga je bez dodatnog ugovaranja aktivirana svim privatnim korisnicima Visa debitnih kartica koji su imali ažurirane podatke na dan 19.4.2021., a u skladu s Uredbom 2019/518 Europskog Parlamenta i Vijeća.

Ako vam navedeno ne odgovara, možete u poslovnici Erste banke:

  • promijeniti kanal dobivanja informacija o transakcijama ili
  • ukinuti primanje ove poruke.

Što ako vaši podaci nisu ažurirani?

Informacije o transakcijama nećete moći primati ako nam niste dostavili svoj broj mobitela ili e-mail adresu ili nemamo vaše točne podatke. Zato vas molimo da ažurirate svoje podatke na uslugama on-line bankarstva ili dolaskom u poslovnicu. Usluga vam neće automatski biti aktivirana, već ćete njezinu aktivaciju ili promjenu načina primanja informacija moći zatražiti u našim poslovnicama.

Svoje podatke možete ažurirati kroz George ili u poslovnici, dok promjenu načina primanja ovakvih informacija ili ukidanje usluge možete izmijeniti jedino u poslovnici.

Kako izgleda SMS ili e-mail koji vam šaljemo?

U porukama ćemo dostaviti sljedeće podatke:

  • kojom je karticom inozemna transakcija plaćena (skraćeni broj),
  • datum transakcije,
  • iznos transakcije u stranoj valuti,
  • tečaj po kojem je valuta konvertirana u valutu vašeg računa,
  • konvertirani iznos u valuti vašeg računa te
  • postotak u kojem se tečaj razlikuje od tečaja Europske središnje banke(engl. European Central Bank, skraćeno ECB).

Nakon opisanih transakcija, koje osim plaćanja uključuju i podizanje gotovog novca na bankomatu ili isplatnom mjestu, iskazat ćemo vam ukupnu naknadu za preračunavanje u valutu vašeg računa kao postotnu maržu u odnosu na posljednje dostupne referentne devizne tečajeve za euro koje je izdala Europska središnja banka, važeće u trenutku primitka naloga za izvršenje transakcije.

Napominjemo da ćemo u SMS-u tečajeve iskazivati na dvije decimale dok će se izračun raditi, u skladu s objavljenom tečajnom listom.

Primjeri poruka koje ćete primati:

Karticom *1234 autorizirali ste dd.mm. 200000,00 HUF, sto je xxx.xxx,xx EUR prema tecaju HUF u EUR xxx,xx, koji odstupa xx,xx% od tecaja ECB.

Karticom *1234 autorizirali ste dd.mm. 200000,00 HUF, za sto cemo Vas teretiti xxx.xxx,xx EUR prema tecaju HUF u EUR xxx,xx, koji odstupa xx,xx% od tecaja ECB; xxx.xxx,xx USD prema tecaju HUF u USD xxx,xx, koji odstupa xx,xx% od tecaja ECB; xxx.xxx,xx CHF prema tecaju xxx,xx HUF u CHF, koji odstupa xx,xx% od tecaja ECB.

U kojim valutama možete plaćati u EU i EAA?