Obavještavamo vas da su od 1. siječnja 2016. u primjeni izmijenjeni i dopunjeni Opći uvjeti korištenja Erste NetBanking, Erste mBanking i Erste FonBanking usluga za građane.

Izmijenjeni i dopunjeni Opći uvjeti korištenja Erste NetBanking, Erste mBanking i Erste FonBanking usluga za građane (dalje: Opći uvjeti) primjenjuju se na postojeće i nove ugovorne odnose klijenta i banke.

Opće uvjete možete pronaći u svim poslovnicama banke te na internetskoj stranici banke. 

Izmjene i dopune Općih uvjeta odnose se na izmjene zbog prestanka izdavanja Maestro Display kartice, te će se umjesto navedenog proizvoda klijentima uručivati Maestro beskontaktna kartica koja će se koristi za plaćanje, te Erste Display kartica i/ili mToken koji će se koristiti za prijavu na usluge elektroničkog bankarstva.

U članku 1. Uvodne odredbe (unutar članka 1.16.); u članku 4. Opseg i korištenje Usluga elektroničkog bankarstva (unutar članaka 4.8., 4.9., 4.10.1., 4.10.4.), u članku 6. Obveze i odgovornosti Korisnika (unutar članka 6.1.), u članku 9. Blokada/deblokada korištenja i otkaz Usluga elektroničkog bankarstva (unutar članaka 9.3. i 9.4.) naziv „Display kartica“ zamijenjen je pojmom „Maestro Display kartica“ i „Erste Display kartica“ te isti sada glase kako slijedi:

„1.16.    Sredstvo za identifikaciju i autorizaciju – podaci i postupci za identifikaciju Korisnika neophodni za pristup Uslugama elektroničkog bankarstva i za autorizaciju Transakcija (korisničko ime, zaporka, mPIN, Maestro Display kartica, Erste Display kartica, mToken i/ili drugi uređaj za identifikaciju).“

4.8. Prilikom pristupa Uslugama elektroničkog bankarstva Korisnik se identificira Sredstvom za identifikaciju i autorizaciju na sljedeći način:

  • identifikacija Maestro Display karticom ili Erste Display karticom: Uslugama elektroničkog bankarstva pristupa se isključivo unosom korisničkog imena i jedne jednokratne zaporke koju generira Maestro Display kartica ili Erste Display kartica na temelju Korisnikove zaporke
  • identifikacija mTokenom: Erste NetBanking i Erste FonBanking uslugama pristupa se isključivo unosom serijskog broja mTokena i jedne jednokratne zaporke koju generira mToken na temelju Korisnikovog mPIN-a, a Erste mBanking usluzi pristupa se unosom mPIN-a

4.9. Transakcija se smatra autoriziranom ako ju je zadao Korisnik identificiran na način opisan u članku

4.8. ovih Općih uvjeta. Banka može u svakom trenutku od Korisnika zatražiti i dodatnu autorizaciju pojedine Transakcije putem Sredstva za identifikaciju i autorizaciju na sljedeći način:

  • dodatna autorizacija Maestro Display karticom ili Erste Display karticom: Transakcija se autorizira unosom i potvrdom odgovora kojeg generira Maestro Display kartica ili Erste Display kartica na temelju Korisnikove zaporke i upita dobivenog prilikom zadavanja Transakcije.
  • dodatna autorizacija mTokenom: Transakcija zadana Erste NetBanking i Erste FonBanking uslugama autorizira se unosom i potvrdom odgovora kojeg generira mToken na temelju Korisnikovog mPIN- a i upita dobivenog prilikom zadavanja Transakcije, a Transakcija zadana Erste mBanking uslugom autorizira se unosom i potvrdom mPIN-a.

Dodatnoj autorizaciji izvršenoj putem Maestro Display kartice ili Erste Display kartice mora prethoditi identifikacija izvršena putem Maestro Display kartice ill Erste Display kartice, dok dodatnoj autorizaciji izvršenoj putem mTokena mora prethoditi identifikacija izvršena putem mTokena.

4.10.1. Erste NetBanking uslugom moguće je ugovoriti:

  • trajne naloge, izravna terećenja, oročenu štednju, SMS uslugu, Erste FonBanking uslugu, Erste mBanking uslugu i e-račune na način da Korisnik nakon identifikacije opisane u članku 4.8. ovih Općih uvjeta odabere opciju „Potvrdi“ kod ugovaranja navedenih usluga.
  • gotovinski zajam na način da Korisnik nakon identifikacije Maestro Display karticom ili Erste Display karticom opisane u članku 4.8.

ovih Općih uvjeta unese i potvrdi odgovor kojeg generira Maestro Display kartica ili Erste Display kartica na temelju Korisnikove zaporke i upita dobivenog prilikom ugovaranja gotovinskog zajma ili na način da Korisnik nakon identifikacije mTokenom opisane u članku 4.8. ovih Općih uvjeta unese i potvrdi odgovor kojeg generira mToken na temelju Korisnikovog mPIN-a i upita dobivenog prilikom ugovaranja gotovinskog zajma.

4.10.4. Erste mBanking Mobilnom aplikacijom moguće je ugovoriti:

  • Erste mBanking uslugu na način da Korisnik nakon identifikacije Maestro Display karticom ili Erste Display karticom opisane u članku 4.8. , alineja 1. ovih Općih uvjeta unese i potvrdi jednu jednokratnu zaporku koju generira Maestro Display kartica ili Erste Display kartica na temelju Korisnikove zaporke.

Ovaj način ugovaranja Erste mBanking usluge moguć je samo za Korisnike koji već imaju ranije ugovorenu Erste NetBanking i/ili Erste FonBanking uslugu te posjeduju  isključivo Maestro Display karticu ili Erste Display karticu, Korisničko ime i zaporku.

Sredstvo za identifikaciju i autorizaciju Korisnik je obavezan koristiti isključivo na načine navedene u člancima 4.8.,4.9. i 4.10. ovih Općih uvjeta i niti na jedan drugi način. Iznimno Maestro Display kartica koristi se i prilikom plaćanja kod Internet trgovaca na način opisan u Općim uvjetima za korištenje 3D usluge.

6.1. Korisnik se obvezuje:

  • Sredstvo za identifikaciju i autorizaciju koristiti na način da očuva njegovu tajnost, odnosno korisničko ime, zaporku, mPIN i podatke koje generira Maestro Display kartica/Erste Display kartica ili mToken, ne smije zapisivati, otkrivati ili činiti dostupnim trećim osobama te prihvaća potpunu odgovornost za sve obveze nastale korištenjem Sredstva za identifikaciju i autorizaciju

9.3. Banka će Korisniku automatski blokirati Sredstvo za identifikaciju i autorizaciju koje je koristio prilikom prijave na ugovorenu Uslugu elektroničkog bankarstva ako:

  • prilikom prijave na pojedinu uslugu tri puta unese netočne podatke iz Maestro Display kartice/ Erste Display kartice ili mTokena
  • prilikom dodatne autorizacije transakcije pet puta unese netočan odgovor iz Maestro Display kartice/Erste Display kartice ili mTokena.

9.4. Blokirani mToken nije moguće deblokirati, već Korisnik može svojom Maestro Display karticom/ Erste Display karticom inicijalizirati novi mToken ili osobno u poslovnici Banke zatražiti izdavanje novog mTokena.

U članku 1. Uvodne odredbe (unutar članka 1.17.) i u članku 4. Opseg i korištenje Usluga elektroničkog bankarstva (unutar članka 4.10.4.) mijenja se naziv kartice „Maestro PayPass Display kartica“ u „Maestro Display kartica“. Maestro Display kartice će i dalje podržavati beskontaktnu funkcionalnost, a navedeni članci sada glase:

1.17. Maestro Display kartica – platna kartica koja je izdana uz tekući račun, a koja se koristi i za prijavu na Usluge elektroničkog bankarstva te autorizaciju Transakcija.

4.10.4. Erste mBanking Mobilnom aplikacijom moguće je ugovoriti:

  • Erste mBanking uslugu na način da Korisnik nakon identifikacije Maestro Display karticom ili Erste Display karticom opisane u članku 4.8. , alineja 1. ovih Općih uvjeta unese i potvrdi jednu jednokratnu zaporku koju generira Maestro Display kartica ili Erste Display kartica na temelju Korisnikove zaporke.

Ovaj način ugovaranja Erste mBanking usluge moguć je samo za Korisnike koji već imaju ranije ugovorenu Erste NetBanking i/ili Erste FonBanking uslugu te posjeduju  isključivo Maestro Display karticu ili Erste Display karticu, Korisničko ime i zaporku.

Sredstvo za identifikaciju i autorizaciju Korisnik je obavezan koristiti isključivo na načine navedene u člancima 4.8.,4.9. i 4.10. ovih Općih uvjeta i niti na jedan drugi način. Iznimno Maestro Display kartica koristi se i prilikom plaćanja kod Internet trgovaca na način opisan u Općim uvjetima za korištenje 3D usluge.

U članku 1. Uvodne odredbe briše se članak 1.19.:

„1.19. Display kartica – objedinjeni naziv za Erste i Maestro PayPass Display kartice.“

Zbog prestanka izdavanja Maestro Display kartice, u članku 3. Postupak ugovaranja Usluga elektroničkog bankarstva, brišu se članci 3.6., 3.7. i 3.8.

„3.6. U slučaju da se nad bilo kojim računom klijenta provodi prisilna naplata po osnovi naloga Financijske agencije Banka zadržava pravo da Klijentu ne izda ili ponovno izda Display karticu.“

„3.7. Prilikom ponovnog izdavanja po isteku roka važenja Maestro PayPass Display kartice tekući račun ne smije biti pod opomenom Banke i mora imati promet u zadnjih godinu dana te ako uz tekući račun već postoji ista kartica, ona ne smije biti blokirana od strane Banke ili ne preuzeta od strane Korisnika.“

„3.8. U slučaju da Korisnik ne zadovoljava uvjete za izdavanje ili ponovno izdavanje Display kartice navedene u člancima 3.6. ili 3.7. ovih Općih uvjeta, Banka će izdati Display karticu na Korisnikov zahtjev, ali u tom slučaju može naplatiti posebnu naknadu u skladu s Odlukom o naknadama za usluge u poslovanju s građanstvom.

U članku 1. Uvodne odredbe mijenja se članak 1.18. te novi glasi:

1.18. Erste Display kartica – kartica koja se izdaje Korisnicima, a koja se koristi za prijavu na Usluge elektroničkog bankarstva i autorizaciju Transakcija.

U članku 1. Uvodne odredbe mijenja se članak 1.19. te novi glasi:

1.19. mToken – funkcionalnost Mobilne aplikacije koja se koristi za prijavu na Usluge elektroničkog bankarstva i autorizaciju Transakcija.

Zbog prestanka izdavanja Maestro Display kartice, u članku 3. Postupak ugovaranja Usluga elektroničkog bankarstva članak 3.5. mijenja se na način da je brisan dio koji se odnosi na izradu nove Maestro PayPass Display kartice te navedeni članak sada glasi::

3.5. Podnositelj zahtjeva može u Zahtjevu zatražiti dodjelu novog Sredstva za identifikaciju i autorizaciju ili zadržati Sredstvo za identifikaciju i autorizaciju već ranije dodijeljeno za pristup uslugama elektroničkog bankarstva u ime drugog klijenta koji je Poslovni subjekt. Ukoliko zatraži dodjelu novog Sredstva za identifikaciju i autorizaciju, Banka će po sklapanju Ugovora Korisniku uručiti korisničko ime i zaporku te Erste Display karticu ili drugi sigurnosni uređaj za identifikaciju. Sredstvo za identifikaciju i autorizaciju može dodatno sadržavati i mToken koji se izdaje na zahtjev Korisnika, a u tom slučaju Korisniku se može dodijeliti i aktivacijski kôd za aktivaciju mTokena.

Radi boljeg razumijevanja, u članku 9. Blokada/deblokada korištenja i otkaz Usluga elektroničkog bankarstva jasnije je definiran članak 9.7. te novi glasi:

9.7. Ukoliko Korisnik koristi Erste Display karticu, dužan ju je vratiti prilikom predaje Zahtjeva za zatvaranje svih Usluga elektroničkog bankarstva ili ukoliko više nema ugovorenu niti jednu Uslugu elektroničkog bankarstva (ErsteNetBanking, Erste mBanking ili Erste FonBanking uslugu).

Navedene izmjene stupaju na snagu 1. siječnja 2016. U skladu s odredbama Općih uvjeta korištenja Erste NetBanking, Erste mBanking i Erste FonBanking usluga za građane koje je izdala Erste&Steiermärkische Bank d.d. i Zakona o platnom prometu, ovime vas obavještavamo da imate pravo, ukoliko niste suglasni s gore navedenim izmjenama, najkasnije zaključno s 31. prosinca 2015. otkazati Ugovor o korištenju jedne ili više usluga elektroničkog bankarstva ili Okvirni ugovor o platnim uslugama bez otkaznog roka i plaćanja ikakvih naknada. U suprotnom, smatra se da ste s izmjenama suglasni.