Ne propustite ažurirati
svoje podatke

Sve što trebate znati o ažuriranju podataka

Ne propustite ažurirati
svoje podatke

Sve što trebate znati o ažuriranju podataka

Donosimo vam odgovore na sva pitanja o ažuriranju podataka – što je ažuriranje, zašto je to  važno za našu suradnju, i, najvažnije, koliko je jednostavno ažurirati podatke.

Što je ažuriranje podataka?

Matični podaci su važni za svaku poslovnu suradnju pa tako i za vašu suradnju s bankom. Promijenite li  svoje matične podatke, o tome nas trebate obavijestiti. Mi to zovemo ažuriranjem podataka, a matičnim podacima se nazivaju osnovni podaci – naziv poslovnog subjekta, adresa ili sjedište, ime i prezime stvarnog vlasnika / osnivača / zakonskog zastupnika ili klasifikacija prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD).

Zašto prikupljamo vaše podatke?

Erste banka, kao i sve financijske institucije u Hrvatskoj, imaju obvezu ažurirati podatke svojih klijenata u skladu sa Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma (NN 108/17, 39/19), Općim poreznim zakonom (NN 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 42/20) te Zakonom o administrativnoj suradnji (NN 115/16, 130/17, 106/18, 121/19). Također, ugovorom o poslovnoj suradnji koji ste sklopili s Erste bankom, obvezali ste se na ažuriranje matičnih podataka.

Brigom o ažuriranosti  podataka vašeg poslovnog subjekta  zajedno sudjelujemo u primjeni navedenih zakona na hrvatskom financijskom tržištu te time stvaramo uvjete za sigurno poslovanje.

Kako možemo ažurirati vaše podatke?

Neke podatke možemo ažurirati samostalno, bez vaše potvrde

Budući da smo osigurali usklađivanje podatka s javno dostupnim registrima, možemo samostalno ažurirati sve izmjene koje se odnose na:

  • naziv poslovnog subjekta
  • klasifikaciju prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD)
  • sjedište 
  • pravni oblik.

Svaki put kad uskladimo podatke iz javno dostupnih registara, poslat ćemo vam obavijest o podacima koji su usklađeni.

Za ažuriranje nekih podataka ste nam neophodni

Bez vaše inicijative ne možemo promijeniti:

  • kontakt adresu koju ste nam potvrdili kao važeću za poslovanje s bankom
  • podatke koji se odnose na promjenu stvarnog vlasnika / osnivača / zakonskog zastupnika.

Da bismo ažurirali navedene podatke, ovlaštena osoba vašeg poslovnog subjekta treba nam – u poslovnicu banke ili financijskom zastupniku – dostaviti:

  • dokumentaciju kojom se potvrđuju promijenjeni podaci i
  • zahtjev za izmjenu po transakcijskom računu.

Zahtjev za izmjenu po transakcijskom računu možete pronaći ovdje.

Čim dođe do promjene matičnih podataka, trebate nas o tome obavijestiti. Uočimo li u javno dostupnim registrima da je došlo do promjene podataka koje ne možemo samostalno ažurirati, poslat ćemo vam dopis u kojem ćemo vas obavijestiti da smo uočili promjenu podataka te vas zamoliti da nam dostavite potrebnu dokumentaciju. Zaista je važno da obratite pažnju na takav dopis jer će u njemu biti istaknuti rokovi kojih se potrebno pridržavati. 

Važno je da nas obavijestite i o promjeni  telefonskog broja i e-maila da bismo uvijek mogli pravodobno komunicirati. 

Što nam donosi ažuriranje matičnih podataka?

Pravodobnim ažuriranjem matičnih podataka moći ćemo nastaviti našu poslovnu suradnju - moći ćete i dalje nesmetano koristiti ugovorene proizvode i usluge Erste banke te raspolagati sredstvima po svom računu.

Za više informacija o ažuriranju podataka možete potražiti kod svog financijskog zastupnika, nazvati nas na telefonski broj 0800 7890 ili nam pisati na e-mail erstebank@erstebank.hr.

Moglo bi vas zanimati i...