
Instant plaćanja i Provjera primatelja plaćanja
Dostupno od 5. listopada 2025.
Uvodimo dvije nove usluge koje će ubrzati plaćanja s računa i povećati njihovu sigurnost.
Instant plaćanja
Izborom opcije Instant plaćanja nalog u eurima izvršit ćete u samo deset sekundi, svaki dan u godini (24/7/365). Naknada za plaćanja je ista sa i bez opcije Instant plaćanja.
Provjera primatelja plaćanja
Povećava sigurnost SEPA redovnih i Instant plaćanja i ukazuje na moguće pogreške u unesenim podacima čime se sprječava slanje sredstava pogrešnom primatelju.
Usluge se provode u Hrvatskoj i drugim državama članicama EU čija je službena valuta euro. U državama članica čija valuta nije euro provodit će se najkasnije do druge polovice 2027., a postoji mogućnost da ih neke banke i druge države u SEPA području već primjenjuju. Najtočniju informaciju dobit ćete prilikom zadavanja naloga jer se usluge aktiviraju kada su primjenjive.
Kako funkcionira Provjera primatelja plaćanja?
Nakon što unesete podatke primatelja kojem želite prenijeti sredstva (IBAN, naziv / ime i prezime vlasnika računa), pokrenut će se automatska provjera.
Rezultati mogu biti:
potpuno podudaranje – naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a. Možete nastaviti s plaćanjem.
djelomično podudaranje – naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a. Možete unijeti ispravan naziv primatelja koji vam je ponudila Provjera i odlučiti hoćete li nastaviti s plaćanjem.
bez podudaranja – naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a. Kako biste izbjegli prijenos sredstava neželjenom primatelju, dodatno provjerite ispravnost podataka.
provjeru primatelja nije moguće provesti – sami odlučujete želite li odustati ili nastaviti s inicijalno unesenim podacima. Ako dođe do prijenosa sredstava na neželjeni račun, banka nije obvezna vratiti sredstva.
Ovisno o rezultatu, sami odlučujete želite li odustati, nastaviti s inicijalno unesenim podacima ili, kod djelomičnog podudaranja, unijeti ispravan naziv primatelja.
Trajni nalozi i limiti
Možete ugovoriti da se trajni nalozi izvršavaju kao Instant plaćanja. Osim toga, postavite i posebne limite za Instant plaćanja za potpunu kontrolu nad svojim novcem.
Što je točno SEPA?
To je zona u kojoj možete slati i primati uplate u eurima, lako i brzo, kao unutar svoje države. Odnosi se na Europsku uniju i još nekoliko zemalja (Švicarska, Norveška, Island, Lihtenštajn).
Zašto se zove SEPA?
Budući je riječ o jedinstvenom području za transakcije u eurima, na engleskom jeziku se naziva Single Euro Payments Area (kratica SEPA).
SEPA transakcije u praksi
SEPA transakcije su sve standardne transakcije. Uključuju plaćanje računa, prijenos sredstava između računa, online kupnje i slično.
Pitanja i odgovori – George korisnici
Kada zadajete nalog za plaćanje u Georgeu, označite opciju za SEPA Instant plaćanje. Ista opcija se pojavljuje i kod ugovaranja trajnog naloga. Instant plaćanje možete zadati ako imate dovoljno sredstava na računu, a možete ga postaviti i unaprijed za budući datum.
Nakon što potpišete nalog, sredstva se rezerviraju na vašem računu, šalju u banku primatelja i stižu na primateljev račun unutar 10 sekundi. Kada banka primatelja potvrdi primitak, mi teretimo vaš račun, a vi dobivate obavijest o statusu plaćanja.
To znači da odmah saznajete je li plaćanje uspješno provedeno. Za naloge zadane preko George Weba obavijest stiže e-mailom, a za plaćanje u George Appu preko e-maila i push obavijesti (ako su omogućene na vašem uređaju).
Ako želite, možete sami postaviti limit do kojeg želite provoditi Instant plaćanja. Limit se odnosi na sve kanale plaćanja – u poslovnici, trajnim nalozima, u aplikacijama George i KEKS Pay.
Limit možete aktivirati, deaktivirati ili promijeniti u bilo kojem trenutku u aplikaciji George, na ekranu „Profil“, pod opcijom „Limiti“.
Bez obzira na postavljeni limit za Instant plaćanja, važno je znati da naloge preko Georgea možete zadavati samo do visine vašeg dnevnog limita za plaćanja. Ako postavite veći limit za Instant plaćanja od dnevnog limita, preko Georgea ćete moći plaćati do dnevnog limita, a ostatak koristiti na drugim kanalima.
Nakon što unesete podatke primatelja kojem želite prenijeti sredstva (IBAN, naziv / ime i prezime vlasnika računa), pokrenut će se automatska provjera.
Rezultati mogu biti:
potpuno podudaranje – naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a. Možete nastaviti s plaćanjem.
djelomično podudaranje – naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a. Možete unijeti ispravan naziv primatelja koji vam je ponudila Provjera i odlučiti hoćete li nastaviti s plaćanjem.
bez podudaranja – naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a. Kako biste izbjegli prijenos sredstava neželjenom primatelju, dodatno provjerite ispravnost podataka.
provjeru primatelja nije moguće provesti – sami odlučujete želite li odustati ili nastaviti s inicijalno unesenim podacima. Ako dođe do prijenosa sredstava na neželjeni račun, banka nije obvezna vratiti sredstva.
Ako je primatelj poslovni subjekt u Republici Hrvatskoj, točan naziv primatelja ispisat će se iz Javnog registra računa.
Za sve ostale primatelje, provjeravamo naziv stvarnog vlasnika navedenog IBAN-a kod banke primatelja kako bismo vas informirali o rezultatu Provjere.
Ako vam Provjera prikazuje rezultat „djelomično podudaranje“, „bez podudaranja“ ili „provjeru nije moguće provesti“, sami odlučujete želite li odustati ili nastaviti plaćanje s inicijalno unesenim podacima (ime i prezime / naziv primatelja i IBAN).
Kako biste izbjegli prijenos sredstava neželjenom primatelju, dodatno provjerite ispravnost i valjanost podataka, a posebno je li to IBAN primatelja kojem želite poslati sredstva.
Nažalost, ne možemo znati koji je razlog nepodudaranja rezultata s bankom primatelja.
Ako potvrdite nalog s podacima za koje vam Provjera pokazuje da se ne podudaraju u potpunosti i dođe do prijenosa sredstava na neželjeni račun, banka nije obvezna vratiti sredstva.
Pitanja i odgovori – mBanking i NetBanking korisnici
Prilikom zadavanja kreditnog transfera označite da želite SEPA Instant plaćanje. Ako imate dovoljno sredstava na računu, Instant plaćanje (SEPA nacionalno i/ili prekogranično) će se izvršiti odmah, a možete ga zadati i unaprijed za budući datum.
Ako želite zadati Instant plaćanje putem pain.001 datoteke, od 5. listopada 2025. potrebno je koristiti novi format datoteke. Više detalja možete pronaći na stranici SEPA i Upute za korisnike.
Nakon što potpišete nalog, sredstva se rezerviraju na vašem računu, šalju u banku primatelja i stižu na primateljev račun unutar 10 sekundi. Kada banka primatelja potvrdi primitak, mi teretimo vaš račun, a vi dobivate obavijest o statusu plaćanja.
To znači da odmah saznajete je li plaćanje uspješno provedeno, a obavijest vam stiže e-mailom. Za naloge zadane pain.001 datotekom obavijest će vam stići kroz pain.002 na vaš e-mail.
Limit za SEPA Instant plaćanja predstavlja maksimalni iznos koji možete izvršiti Instant plaćanjima na svim kanalima – NetBankingu, mBankingu i u poslovnici, bez obzira zadajete li naloge pojedinačno ili putem pain.001 datoteke.
Od 5. listopada 2025. početni limit nije postavljen. Ako ga želite definirati ili promijeniti, to može učiniti samo osoba ovlaštena za zastupanje društva – u poslovnici, na NetBankingu ili mBankingu:
Za upravljanje limitima na NetBankingu odite na „Plaćanja“, potom „Limiti“, pa “Upravljanje limitima“.
Na mBankingu odite na „Izbornik“, pa „Limiti za Instant plaćanje“.
Bez obzira na visinu limita za Instant plaćanja, na NetBankingu i mBankingu naloge možete zadavati samo do visine svog dnevnog limita za plaćanja, koji je definiran za svakog korisnika i vidljiv u postavkama. Ako postavite viši limit od dnevnog, putem NetBankinga i mBankinga moći ćete koristiti samo iznos do dnevnog limita, a ostatak ćete moći iskoristiti u poslovnici.
Nakon što unesete podatke primatelja kojem želite prenijeti sredstva (IBAN, naziv / ime i prezime vlasnika računa), provest ćemo Provjeru. Usluga se provodi automatski za redovna i Instant plaćanja te se za nju ne naplaćuje naknada.
Za naloge zadane putem pain.001 datoteke Provjera se također provodi automatski, a po potrebi je možete isključiti u NetBankingu na ekranu „Datoteke“, pod opcijom „Provjera primatelja plaćanja“.
Rezultati mogu biti:
✔️ potpuno podudaranje – naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a,
⚠️ djelomično podudaranje – naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a, te se prikazuje ispravan naziv,
❌ bez podudaranja – naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a,
? provjeru primatelja nije moguće provesti.
Ovisno o rezultatu, sami odlučujete želite li odustati, nastaviti s inicijalno unesenim podacima ili, kod djelomičnog podudaranja, unijeti ispravan naziv primatelja koji vam je ponudila Provjera. Ako potvrdite nalog s podacima za koje vam Provjera pokazuje da se ne podudaraju u potpunosti i dođe do prijenosa sredstava na neželjeni račun, banka nije obvezna vratiti sredstva.
Ako je primatelj poslovni subjekt u Republici Hrvatskoj, točan naziv primatelja ispisati će se iz Javnog registra računa.
Za sve ostale primatelje, provjeravamo naziv stvarnog vlasnika navedenog IBAN-a kod banke primatelja kako bismo vas informirali o rezultatu Provjere.
Nakon što unesete podatke primatelja kojem želite prenijeti sredstva (IBAN, naziv / ime i prezime vlasnika računa), provest ćemo Provjeru. Usluga se provodi automatski za redovna i Instant plaćanja te se za nju ne naplaćuje naknada.
Za naloge zadane putem pain.001 datoteke Provjera se također provodi automatski, a po potrebi je možete isključiti u NetBankingu na ekranu „Datoteke“, pod opcijom „Provjera primatelja plaćanja“.
Rezultati mogu biti:
✔️ potpuno podudaranje – naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a,
⚠️ djelomično podudaranje – naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a, te se prikazuje ispravan naziv,
❌ bez podudaranja – naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a,
? provjeru primatelja nije moguće provesti.
Ovisno o rezultatu, sami odlučujete želite li odustati, nastaviti s inicijalno unesenim podacima ili, kod djelomičnog podudaranja, unijeti ispravan naziv primatelja koji vam je ponudila Provjera. Ako potvrdite nalog s podacima za koje vam Provjera pokazuje da se ne podudaraju u potpunosti i dođe do prijenosa sredstava na neželjeni račun, banka nije obvezna vratiti sredstva.
Ako je primatelj poslovni subjekt u Republici Hrvatskoj, točan naziv primatelja ispisati će se iz Javnog registra računa.
Za sve ostale primatelje, provjeravamo naziv stvarnog vlasnika navedenog IBAN-a kod banke primatelja kako bismo vas informirali o rezultatu Provjere.
Kod zbirnog plaćanja (SEPA XML poruka pain.001) Provjera se provodi jednako za poslovne subjekte i fizičke osobe. Uneseni podaci se uspoređuju s podacima kod banke primatelja.
Provjera se obavlja odmah nakon što prenesete datoteku na NetBanking i ona se učita (rekapitulira) u sustav, a prije nego što je potpišete.
Ako postoji jedan ili više naloga kod kojih rezultat nije potpuno podudaranje, na ekranu pregleda učitane datoteke prikazuje se upozorenje.
Nakon toga možete pogledati detaljne rezultate po grupama naloga:
- Usluga nije dostupna – rezulatat označava da provjeru nije moguće provesti i da možete odustati od plaćanja ili nastaviti s potpisivanjem datoteke.
- Gotovo podudaranje i nepodudaranje – ako su jedan ili više naloga s rezultatom da se gotovo podudaraju ili nepodudaraju, ispisat će se poruka u kojoj je naveden točan broj takvih naloga.
Zatim će se u prikazu pojedinačnih naloga iz takve grupe naloga ispisati rezultat Provjere primatelja plaćanja kod svakog pojedinačnog naloga uključujući i točno ime i prezime / naziv primatelja kod gotovog podudaranja.
Za više informacija o izmjenama koje se odnose na uvođenje Instant plaćanja i usluge Provjere primatelja za naloge iz datoteke, možete pročitati na Poslovni klijenti ili na NetBankingu na ekranu „Datoteke“.
Provjera primatelja može usporiti plaćanje preko pain.001 datoteke jer pojedinačno provjerava svaki nalog. Stoga vas molimo za strpljenje prilikom učitavanja datoteke.
Ako želite, Provjeru možete isključiti u NetBankingu na ekranu „Datoteke“, pod opcijom „Postavke provjere primatelja“.
Ako vam Provjera prikazuje rezultat „djelomično podudaranje“, „bez podudaranja“ ili „provjeru nije moguće provesti“, sami odlučujete želite li odustati ili nastaviti plaćanje s inicijalno unesenim podacima (ime i prezime / naziv primatelja i IBAN).
Kako biste izbjegli prijenos sredstava neželjenom primatelju, dodatno provjerite ispravnost i valjanost podataka, a posebno je li to IBAN primatelja kojem želite poslati sredstva.
Nažalost, ne možemo znati koji je razlog nepodudaranja rezultata s bankom primatelja.
Ako potvrdite nalog s podacima za koje vam Provjera pokazuje da se ne podudaraju u potpunosti i dođe do prijenosa sredstava na neželjeni račun, banka nije obvezna vratiti sredstva.