Zdravlje i dobrobit
Zdravlje i dobrobit svih, ali prvenstveno svojih zaposlenika, jedan je od ciljeva održivog razvoja koje je Erste banka identificirala kao izuzetno važne.
Ovaj cilj održivog razvoja kamen je temeljac za ispunjavanje svih ostalih ciljeva. U tom smislu, Erste banka za svoje zaposlenike osigurava brojne pogodnosti, od besplatnih sistematskih godišnjih pregleda do organiziranih sportskih aktivnosti, a sustavno prati i trendove i događanja na tržištu te radi na unapređenju svojih poslovnih praksi.
Ravnoteža poslovnog i privatnog života te zdravlje zaposlenika
Briga za zaposlenike jedan je od temelja kulture Erste banke, a očituje se kroz različite aktivnosti koje banka poduzima kako bi zaposlenici bili u ugodnom i kvalitetnom okruženju, ispunjenom međusobnim poštivanjem i uvažavanjem.
Posljednjih nekoliko godina u Erste banci naglasak je stavljen na dobrobit zaposlenika, a sve aktivnosti i inicijative obuhvaćene su zajedničkim istoimenim nazivnikom Dobro.bit.
Cilj Dobro.biti je razvijati kulturu u kojoj zaposlenici brinu o sebi, ali i jedni o drugima. U skladu je sa svrhom postojanja i prioritetima Erste Grupe, a čini temelj zajedničke vrijednosti – za poslodavca, za zaposlenika i za šire društvo.
Za poslodavca
Za zaposlenika
Za društvo
Već ranije postojeće aktivnosti i inicijative objedinjavaju se, strukturiraju i unapređuju te uvode nove, sukladno interesu zaposlenika.
Elementi dobrobiti koji predstavljaju Erste Standard, dokument usvojen u 2019. godini, pokrivaju pet međusobno povezanih područja koja utječu jedna na druge:
Zdravlje
Financije
Karijera
Intelektualni napredak
Društveni aspekt
U različitim životnim situacijama važnost pojedinih elemenata mijenja se, a neophodno je da su svi zastupljeni i da postoji balans među njima. Posebna pozornost stavljena je na potrebe različitih skupina zaposlenika te se kreiraju povremene inicijative upravo za njih integrirajući na taj način brigu jednih za druge u svakodnevno poslovanje.
Samo neki od nenovčanih benefita dostupnih zaposlenicima su fleksibilnije radno vrijeme gdje proces rada omogućava takvu organizaciju radnog vremena, polica privatnog zdravstvenog osiguranja uz besplatan godišnji sistematski pregled, Multisport kartica, plaćeni dopusti za obavljanje sistematskog pregleda, darivanje krvi, preseljenje, rođenje djeteta, prvi dan škole i vrtića djeteta, sklapanje braka, povoljniji proizvodi banke i pridruženih društava te razne inicijative koje u radnu svakodnevnicu unose i zabavu.
Uz brigu o tjelesnom i mentalnom zdravlju, Erste banka posebnu pažnju posvećuje i financijskom zdravlju svojih zaposlenika. Novčani benefiti uključuju godišnje nagrade ovisno o ostvarenim rezultatima poslovanja, prigodne isplate za Uskrs, regres, rođenje djeteta, jubilarne nagrade te uplate u zatvoreni dobrovoljni mirovinski fond. Također, u 2022. godini Erste Grupa pokrenula je WeShare, program dodjele dionica zaposlenicima, u kojem su mogle sudjelovati sve sastavnice Erste Grupe, uključujući Erste banku i ovisna društva u Hrvatskoj. Osim dodjele dionica, zaposlenici su imali i priliku dodatnog ulaganja u dionice Erste Grupe po vlastitom izboru, a pri čemu su kao prinos za kupnju dobili i dodatne dionice. WeShare program nastavljen je i u 2023. godini.
Od 2022. godine zaposlenicima je na raspolaganju i platforma Zdrava glava, nastala na temelju potrebe za psihosocijalnom podrškom koja se zaposlenicima pruža kontinuirano još od 2020. godine. Inicijalna ideja psihosocijalnog kutka 2020. godine bila je olakšati prilagodbu na rad od kuće, nošenje s dugotrajnom situacijom pandemije i posljedicama razornih potresa kroz razgovor sa stručnim timom i objavom članaka na intranetu o aktualnim temama. Na taj način zaposlenike se poticalo na poduzetnost u brizi za svoje psihološko zdravlje. Otvorena Erste telefonska linija za psihološku podršku, podržana internim stručnjacima, pokazala se iznimno korisnom nakon potresa koji su pogodili područje Zagreba i okolice te Sisačko-moslavačke županije.
Platforma Zdrava glava danas, logičan je rezultat brige poslodavca i zainteresiranosti zaposlenika za temu mentalnog zdravlja. Osnovni ciljevi platforme su: razbijati tabue i destigmatizirati temu mentalnog zdravlja, jasnije i glasnije pričati o tome, njegovati kulturu u kojoj je u redu reći da nismo u redu te povezati tjelesno i mentalno zdravlje koje zajedno čine neraskidivu cjelinu.
Platforma Zdrava glava bavi se širokim spektrom tema i prisutna je na više kanala interne komunikacije dostupnih svim zaposlenicima. Uz dosadašnje aktivno djelovanje internog tima za psihosocijalnu podršku koji je zaposlenicima na raspolaganju putem maila, telefona i anonimnih upitnika, organiziraju se posebno dizajnirane radionice i webinari koje vode vrhunski stručnjaci.
#radimpametno
Potaknuti promjenama u načinu rada, komunikacije i suradnje koje je izazvala pandemija, polovicom 2020. pokrenuta je inicijativa #radimpametno - platformu koja će omogućiti pametniji i bolji rad te usredotočavanje na prave vrijednosti koje su važne i zaposlenicima, ali i klijentima Erste banke. Ideja iza imena inicijative je bila da potiče na preispitavanje, prilagođavanje i mijenjanje svega što nije u skladu sa zdravim razumom, a veže se na budućnost rada.
Inicijativa je zamišljena kao platforma kroz koju se kreira buduća organizaciju rada s fokusom na prilagodbu kulture, procesa i infrastrukture koja se koristi u radu u Erste banci. Tri su osnovna područja na kojima se radi:
- infrastruktura
- procesi
- kultura
#radimpametno aktivnosti bile su žive i kroz 2023. Nastavljena je rekonstrukcija poslovnih prostora po desk-sharing principu, a fleksibilni modeli rada postaju standard koji se provodi gdje god organizacija posla to dozvoljava.
Politika primitaka
Politiku primitaka usvaja Uprava banke uz suglasnost Odbora za primitke i Nadzornog odbora banke.Barem jednom godišnje, funkcija unutarnje revizije provodi neovisnu provjeru provođenja Politike primitaka kako bi utvrdila njezinu usklađenost s regulativom, politikama i procedurama koje je usvojio Nadzorni odbor.
Edukacije i razvoj kompetencija
Kontinuirani razvoj zaposlenika jedno je od ključnih načela Erste banke. Nadogradnja stručnih znanja, usvajanje novih kompetencija u skladu s trendovima i tržištem te konstantni osobni razvoj temeljne su pretpostavke karijernog puta svih zaposlenika.
Razvojne potrebe utvrđuju se putem analize trening potreba (TNA) kojom se razmatraju strateške kompetencijske potrebe, postojeća razina znanja u organizaciji kao i kompetencijski trendovi za pojedino poslovno područje u nadolazećem razdoblju.
Sukladno TNA nalazu kreiraju se i organiziraju edukacijske aktivnosti i utvrđuje optimalni oblik teninga – webinar, online radionice, e-learning, coaching, mentorstvo, interni prijenos znanja, interne rotacije, projektni rad itd.
Glavni fokus razvojnih aktivnosti dijeli se na:
- Stručna znanja – stručne edukacije specifične za pojedino funkcionalno područje – stručni seminari i radionice, certificiranja, konferencije i slično.
- Osobni razvoj – edukacije s ciljem razvoja osobnih kompetencija kao npr. prezentacijske i komunikacijske vještine, pregovaranje, upravljanje konfliktima i drugo.
Važan dio razvojnih aktivnosti odnosi se na leadership vještine za rukovoditelje – od motivacije i upravljanja timova, situacijskog vodstva, empatije u leadershipu, korištenja leadership modela i alata, pa sve do uputa za upravljanje hibridnim i multigeneracijskim timovima.
Još jedna kategorija osobnog razvoja koja je kulminirala u periodu pandemije je očuvanje mentalnog zdravlja zaposlenika kao i nošenje s neizvjesnošću. Teme mentalnog, ali i fizičkog zdravlja i dalje su iznimno važne. Zbog toga je i u 2023. veliki naglasak bio na edukacijama iz područja wellbeinga – od toga kako upravljati očekivanjima, kako prepoznati i tretirati stres, kako uskladiti obiteljske i poslovne obveze te kako se u cjelini brinuti o svom psiho-fizičkom zdravlju. vidi iz sadržaja edukacija za koje su zaposlenici pokazali najveći interes. Kroz 2023. održani su webinari koji su prikupili više od 200 polaznika su: ‚Povezanost uma i tijela‘, ‚Što djeca trebaju od nas‘ i ‚Moć uvjerenja (placebo/nocebo)‘. Snimke ovih predavanja dostupne su zaposlenicima putem e-learning platforme.
Svim zaposlenicima ponuđena je mogućnost prijaviti se na dio edukacija na vlastitu inicijativu, bez obzira na vrstu posla i radno mjesto na kojem rade. U ponudi imaju niz otvorenih edukacijskih sadržaja kroz kraće webinare ili online radionice na koje se prijavljuju prema individualnim potrebama i interesima.
Važan kanal za edukacije je i Erste Guru, lokalni sustav za online učenje koji omogućava pristup raznim edukacijskim temama kroz video sadržaje, prezentacije i slično. Erste Guru je i mjesto gdje zaposlenici prolaze sve obvezne, regulatorne edukacije – od aktualne ponude proizvoda, prodajnih vještina, GDPR edukacija, pravila tržišnog natjecanja, cyber security tema i slično. Na ovaj način se uvelike ubrzava i proširuje doseg razvojnih aktivnosti u organizaciji. U posljednjih nekoliko godina posebno su traženi sadržaji vezani za vještine rukovođenja, kao i oni s tematikom iz područja mentalnog i fizičkog zdravlja.
U protekloj godini razvojnim aktivnostima je pokriveno 95% trening potreba definiranih kroz TNA. Značajan dio tih aktivnosti organiziran i održan je od strane internih trenera banke iz poslovnih organizacijskih jedinica ili od strane zaposlenika Sektora ljudskih potencijala, što pokazuje da se i dalje vrlo intenzivno koristi baza internog znanja i potencijal internih trenera.
Prosječni broj dana edukacija po aktivnom zaposleniku u 2023. iznosi 4,7 dana.